Konkurs Kampania Społeczna Roku 2015
|
17.03.2016 Kampania "Mama, tata, tablet" (www.mamatatatablet.pl)W krajach które adaptowały kampanię (UK, Łotwa) kampania realizowana jest pod nazwą "Homo tabletis" (www.homotabletis.org) - NOMINOWANA KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych
Opis celu kampaniiKampania Mama, tata, tablet przestrzega przed zbyt wczesnym i niekontrolowanym udostępnianiem dzieciom urządzeń ekranowych, jak tablety czy smartfony, zwracając rodzicom uwagę na możliwe negatywne konsekwencje takiej sytuacji Autorzy kampanii jednocześnie wskazują na zasady, które powinny towarzyszyć udostępnianiu urządzeń ekranowych najmłodszym dzieciom. Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania40% dzieci 0-2 rż korzysta z tabletów lub smartfonów. W wieku 5-6 lat - 84%. 60% rodziców, udostępnia dzieciom tablet lub smartfon, żeby zająć się swoimi sprawami. (Millward Brown dla FDN, 2015). Rekomendacje Amerykańskiej Akademii Pediatrycznej (AAP) wykluczają udostępnianie urządzeń ekranowych dzieciom 0-2 rż. Badania AAP wskazują w tym kontekście m.in na zagrożenia dla rozwoju mózgu dzieck InsightZ badań wynika, że duża część rodziców udostępnia małym dzieciom smartfony i tablety, by mieć chwilę spokoju. Nie mają świadomości, iż choć odpowiednio dobrane treści internetowe mogą mieć pozytywny wpływ na rozwój dzieci, to długotrwałe korzystanie z urządzeń elektronicznych może być szkodliwe. Określenie grupy docelowejKampania „Mama, tata, tablet” prowadzona przez Fundację Dzieci Niczyje powstała z myślą o rodzicach dzieci w wieku od 0 do 6 lat. Wyjaśnienie idei kreatywnejRodzice coraz młodszych dzieci udostępniają im tablety i smartfony. Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to actionNie udostępniaj tabletu i smartfona dziecku przed ukończeniem przez nie drugiego roku życia. Jeżeli uznasz, że to już czas - tylko na określonych zasadach. Hasło/sloganNie bądź tabletowym rodzicem. Plany kontynuacji kampaniiPowstała wersja angielska filmu, która w ramach współpracy FDN ze stowarzyszeniem INSAFE została udostępniona wszystkim 30 krajom członkowskim. Dzięki tej współpracy powstała już wersja łotewska kampanii, natomiast wersja chorwacka jest w przygotowaniu. Obecnie prowadzimy rozmowy o możliwości lokalizacji kampanii w 4 kolejnych krajach. Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność1. Przeprowadzenie badań na zlecenie FDN przez Millward Brown i opracowanie raportu z badań Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)W ramach kampanii przygotowano film Homo tabletis oraz spot. Ponadto powstał spot radiowy. Głosu kampanii użyczyła Krystyna Czubówna. Na potrzeby reklamy prasowej powstały reklamy prasowe, natomiast do mediów społecznościowych przygotowano animowane GIFy. Dla głównej grupy docelowej, rodziców, powstała broszura informacyjna, w której opisano problem, zjawisko oraz rekomendacje od kiedy i jak udostępniać nowe technologie małym dzieciom. Na potrzeby kampanii przygotowano także raport z badań oraz informację prasową. |
Problemy społeczne | Edukacja, Komunikacja w rodzinie, Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia |
Nadawca | Fundacja Dzieci Niczyje jest organizacją pozarządową o charakterze non-profit, która od 1991 r. zajmuje się szeroko rozumianą pomocą dzieciom krzywdzonym i ich rodzinom. Fundacja prowadzi ośrodki pomocy, programy profilaktyki krzywdzenia dzieci i organizuje szkolenia dla profesjonalistów. Od 2004 r. FDN realizuje kompleksowe działania na rzecz bezpieczeństwa dzieci w internecie. |
Wykonawca | Fundacja Dzieci Niczyje |
Media | 05.11.2015 - 31.12.2015 |
Data zgłoszenia | 17.03.2016 |
Dodatkowe materiały | |
plik: mama_tata_tablet.pdf | |
plik: mama_tata_tablet.pdf | |
plik: mama_tata_tablet.pdf | |
plik: mama_tata_tablet.pdf | |