Konkurs Kampania Społeczna Roku 2015
Nagrodzone i wyróżnione kampanie


Wyróżnienie specjalne

18.03.2016

Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym 2015 NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie firm i fundacji firm

Opis celu kampanii

Polska jest jednym z najbardziej niebezpiecznych miejsc Europy, jeśli chodzi o sytuację na drogach. Ginie tutaj co piąty pieszy zabity w UE. W trakcie tegorocznej edycji kampanii „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” skoncentrowaliśmy naszą uwagę właśnie na pieszych. Pieszych, którzy są takimi samymi uczestnikami ruchu, a co ważniejsze mogą być także bliskimi samego kierowcy.

Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania

Co piąty pieszy w UE ginie w Polsce. Winna takiemu stanu rzeczy jest m.in. infrastruktura: przejścia przez ulice z 2-3 pasami, krótkie zielone światła, każde dodatkowe 30 cm szerokości jezdni podwyższa średnią prędkość o 5km/h, nieoświetlone pobocza i przejścia, przejścia bez wysepek, wysiadanie z tramwaju wprost na ulicę, brak elementów spowalniających ruch.

Insight

Sama obecność najbliższych, jedno słowo, jedna rozmowa, jeden gest, jedna prośba potrafią sprawić, że prowadzę ostrożniej, z większą rozwagą i wyobraźnią.

Określenie grupy docelowej

Wszyscy uczestnicy ruchu drogowego, a zwłaszcza dwie grupy: kierowcy i bliscy im piesi.

Wyjaśnienie idei kreatywnej

Idea: Uważaj na pieszych to mogą być Twoi najbliżsi. To właśnie bliscy mają wpływać na zmianę zachowań kierowców wobec pieszych i uświadamiać im, że bliskie im osoby również są pieszymi. Główną aktywacją kampanii było stworzenie 20 aktywnych przejść - podnoszą bezpieczeństwo i zwracają uwagę na pieszych. Zaangażowaliśmy lokalne społeczności i władze - w głosowaniu mogli wybrać lokalizację przejść.

Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action

1. Uważaj na pieszych to mogą być Twoi najbliżsi
2. Zagłosuj na lokalizacje aktywnego przejścia w Twoim mieście - zwiększ bezpieczeństwo zarówno kierowców jak i pieszych

Hasło/slogan

Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym

Plany kontynuacji kampanii

W trakcie weryfikacji

Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność

Kolejna odsłona kampanii skupiała się na bezpieczeństwie kierowców I pieszych oraz wzajemnego poszanowania na drodze.

Rozdanych zostało ponad 2,5 mln Niebieskich Serc dla kierowców (w tym roku pachnących), które zawieszone na lusterku, przypominały aby uważać na pieszych. Dystrybucja: stacje benzynowe, oddziały PZU, Policja, eventy.

Rozdanych zostało 620 tys. odblaskowych serduszek, dla wszystkich pierwszaków w Polsce.

W ramach konkursu (w którym oddano prawie 4,5 mln głosów) powstało 20 Aktywnych Przejść dla Pieszych. Przejścia są wyposażone w aktywne lampy LED (włączane, gdy pieszy znajduje się w pobliżu lub na przejściu), mate zwalniającą przed przejściem, “kocie oczka” przed przejściem.

Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)

To potężna zintegrowana akcja bezpieczeństwa drogowego wykorzystująca szereg działań. Od rozbudzającej ciekawość kampanii teaserowej, podczas której w największych miastach można było spotkać na przejściach pluszowe Niebieskie Serca pozdrawiające kierowców i przytulające pieszych - przez dwa spoty telewizyjne, sampling pachnących Niebieskich Serc, eventy, zintegrowane działania public relations, obecność w prasie, zaangażowanie licznych influencerów i ich kanałów własnych w social media, po aktywacje online, gdzie – m.in. – można było głosować na miejsca, gdzie mają powstać Aktywne Przejścia.


Problemy społeczneAktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
NadawcaFundacja PZU od 2004 roku realizuje działania filantropijne Grupy PZU, które są elementem jej strategii zaangażowania społecznego. „Budujemy partnerstwa” – to motto Fundacji PZU. Realizowanie go polega m.in. na wspieraniu obszarów: porządku i bezpieczeństwa publicznego, przeciwdziałania patologiom społecznym oraz prowadzenia akcji społecznych związanych z bezpieczeństwem na drogach, edukacji.
WykonawcaVML Poland, On Board PR
Media22.07.2015–31.12.2015
Data zgłoszenia18.03.2016
Dodatkowe materiały