Konkurs Kampania Społeczna Roku 2015
|
18.03.2016 Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym 2015 NOMINOWANA KATEGORIA: Kampanie firm i fundacji firm
Opis celu kampaniiPolska jest jednym z najbardziej niebezpiecznych miejsc Europy, jeśli chodzi o sytuację na drogach. Ginie tutaj co piąty pieszy zabity w UE. W trakcie tegorocznej edycji kampanii „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” skoncentrowaliśmy naszą uwagę właśnie na pieszych. Pieszych, którzy są takimi samymi uczestnikami ruchu, a co ważniejsze mogą być także bliskimi samego kierowcy. Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampaniaCo piąty pieszy w UE ginie w Polsce. Winna takiemu stanu rzeczy jest m.in. infrastruktura: przejścia przez ulice z 2-3 pasami, krótkie zielone światła, każde dodatkowe 30 cm szerokości jezdni podwyższa średnią prędkość o 5km/h, nieoświetlone pobocza i przejścia, przejścia bez wysepek, wysiadanie z tramwaju wprost na ulicę, brak elementów spowalniających ruch. InsightSama obecność najbliższych, jedno słowo, jedna rozmowa, jeden gest, jedna prośba potrafią sprawić, że prowadzę ostrożniej, z większą rozwagą i wyobraźnią. Określenie grupy docelowejWszyscy uczestnicy ruchu drogowego, a zwłaszcza dwie grupy: kierowcy i bliscy im piesi. Wyjaśnienie idei kreatywnejIdea: Uważaj na pieszych to mogą być Twoi najbliżsi. To właśnie bliscy mają wpływać na zmianę zachowań kierowców wobec pieszych i uświadamiać im, że bliskie im osoby również są pieszymi. Główną aktywacją kampanii było stworzenie 20 aktywnych przejść - podnoszą bezpieczeństwo i zwracają uwagę na pieszych. Zaangażowaliśmy lokalne społeczności i władze - w głosowaniu mogli wybrać lokalizację przejść. Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action1. Uważaj na pieszych to mogą być Twoi najbliżsi Hasło/sloganKochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym Plany kontynuacji kampaniiW trakcie weryfikacji Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejnośćKolejna odsłona kampanii skupiała się na bezpieczeństwie kierowców I pieszych oraz wzajemnego poszanowania na drodze. Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)To potężna zintegrowana akcja bezpieczeństwa drogowego wykorzystująca szereg działań. Od rozbudzającej ciekawość kampanii teaserowej, podczas której w największych miastach można było spotkać na przejściach pluszowe Niebieskie Serca pozdrawiające kierowców i przytulające pieszych - przez dwa spoty telewizyjne, sampling pachnących Niebieskich Serc, eventy, zintegrowane działania public relations, obecność w prasie, zaangażowanie licznych influencerów i ich kanałów własnych w social media, po aktywacje online, gdzie – m.in. – można było głosować na miejsca, gdzie mają powstać Aktywne Przejścia. |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Bezpieczeństwo ruchu drogowego |
Nadawca | Fundacja PZU od 2004 roku realizuje działania filantropijne Grupy PZU, które są elementem jej strategii zaangażowania społecznego. „Budujemy partnerstwa” – to motto Fundacji PZU. Realizowanie go polega m.in. na wspieraniu obszarów: porządku i bezpieczeństwa publicznego, przeciwdziałania patologiom społecznym oraz prowadzenia akcji społecznych związanych z bezpieczeństwem na drogach, edukacji. |
Wykonawca | VML Poland, On Board PR |
Media | 22.07.2015–31.12.2015 |
Data zgłoszenia | 18.03.2016 |
Dodatkowe materiały |