Konkurs Kampania Społeczna Roku 2015
|
20.03.2016 Możesz To Zmienić - kampania społeczna oparta na prawdziwej historii KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie
Opis celu kampaniiCelem naszej kampanii było zachęcenie mieszkańców miast do reagowania w sytuacji gdy stają się oni świadkami napaści lub innej przemocy w przestrzeni publicznej. Chcieliśmy pokazać, że warto i należy reagować w takich sytuacjach. Istnieją różne rodzaje pomocy. Może pomóc nastolatka, osoba starsza czy silny mężczyzna. Każdy może i powinien coś zrobić aby obojętność społeczna przestała być normą. Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampaniaWedług badań przeprowadzonych przez firmę SW Research, 61% ludzi nie reaguje gdy widzi przemoc na ulicy. Jako przyczynę braku reakcji respondenci najczęściej podawali strach o własne zdrowie oraz brak wiedzy na temat sposobów reagowania. W naszej kampanii zależało nam na nauczeniu Polaków bezpiecznych sposobów reagowania oraz uświadomieniu odpowiedzialności za ofiarę. InsightWiemy, że brutalne napaści zdarzają się nie tylko w ciemnych zaułkach, bramach i dzielnicach o nie najlepszej reputacji. Coraz częściej dochodzi do nich w centrach miast, w miejscach dobrze oświetlonych i w obecności przechodniów, którzy pomimo płaczu czy wyraźnego wołania o pomoc nie robią nic. Określenie grupy docelowej- mieszkańcy dużych miast w wieku 16-35 lat Wyjaśnienie idei kreatywnejWiedzieliśmy, że przedstawiciele naszej grupy docelowej żyją aktywnie, poruszają się komunikacją miejską i korzystają z social media. Dlatego nasza kampania była widoczna w całej sieci kin Cinema City, na monitorach komunikacji miejskiej 13 miast wojewódzkich oraz w social media. Dzięki innowacyjnej technologii spot kampanii był interaktywny przez social media i aktywizował widza do działania. Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to actionReaguj gdy widzisz przemoc! Hasło/sloganMożesz to zmienić! Plany kontynuacji kampaniiW planach mamy organizację warsztatów dla młodzieży i dorosłych, na których będziemy omawiać problem obojętności społecznej oraz będziemy prezentować właściwe postawy społeczne a także sposoby reagowania na przemoc w przestrzeni publicznej. Zależy nam utrwaleniu przekazu kampanii. Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność1. Zebranie grupy znajomych z którymi tworzyliśmy projekt Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)Przygotowaliśmy innowacyjną, interaktywną przez social media kampanię. Polscy widzowie po raz pierwszy podczas oglądania spotu mogli za pomocą prostego gestu zadecydować o uratowaniu ofiary. Zależało nam aby wirtualny gest przełożył się na reagowanie w rzeczywistości. |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Obronność i bezpieczeństwo, Walka z przemocą |
Nadawca | Anna Maria Bielecka i Paweł Dąbrowa wraz z przyjaciółmi |
Wykonawca | Anna Maria Bielecka i Paweł Dąbrowa wraz z przyjaciółmi |
Media | od 15.01.2015r. do 30.09.2015r. |
Data zgłoszenia | 20.03.2016 |
Dodatkowe materiały | |
https://prezi.com/cna3q3p27ajp/present/?auth_key=vw3p812&follow=hlm4dnhxdxtz&kw=present-cna3q3p27ajp&rc=ref-40593131 Interaktywna prezentacja o kampanii: zobacz prezentację |