Konkurs Kampania Społeczna Roku 2015
|
22.03.2016 Konkurs „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” - NOMINOWANA KATEGORIA: Akcje zaangażowane firm (CSR)
Opis celu kampaniiCel 1 - promocja czytelnictwa wśród dzieci i rodziców. Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampaniaZ badań TNS wynika, że w 2015 r. 63,1 % badanych Polaków nie miało książki w ręku. Polska ma wielu uznanych twórców tekstów i ilustracji książek dla dzieci. Niestety cena dobrej lektury odstrasza ogromną rzeszę rodziców. Drugim problemem jest brak zaszczepiania nawyku czytania dzieciom - Polscy rodzice sami nie czytają, więc nie chcą, nie potrafią zainteresować książkami najmłodszych. InsightRodzic: Nie mam czasu na wspólne czytanie, rzadko stykam się z wartościowymi książkami dla dzieci, a jeśli już, to ich cena przeraża! Określenie grupy docelowejGr. celowa 1 - rodzice dzieci w wieku 4-10 lat. Wyjaśnienie idei kreatywnejIdea kreatywna opiera się na ukazaniu cudownych właściwości książek dla dzieci. Pióro utalentowanego pisarza, niczym kapelusz magika potrafi kreować niesamowitości. Sprawny pędzel ilustratora działa jak czarodziejska różdżka. Świetna opowieść okraszona pięknymi ilustracjami potrafi zająć uwagę i zawładnąć umysłami najmłodszych. Przypomnijmy o tym rodzicom - namówmy do czytania swoim dzieciom. Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to actionGłówny komunikat zawierał poniższy przekaz: Hasło/sloganEtap 1 konkursu: “Oczaruj dzieci opowieścią!” Plany kontynuacji kampanii18 lutego 2016 roku ruszyła druga edycja konkursu. W bieżącej edycji szczególny akcent zostanie położony na podkreślenie roli literatury w umacnianiu i rozwijaniu relacji w rodzinie. Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejnośćKonkurs składał się z dwóch etapów: w pierwszym (5.03-21.04) wyłoniony został najlepszy tekst książki dla dzieci w wieku 4-10 lat, w drugim (11.06-6.08) – najlepsze prace, obrazujące zwycięski tekst. Na debiutującego pisarza oraz ilustratora, czekały nagrody finansowe w wysokości 100 tysięcy złotych każda. Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)W kampanii wykorzystane zostały takie narzędzia jak: komunikaty prasowe, spotkania z dziennikarzami, strona konkursowa www.piorko2015.biedronka.pl (ponad 35 mln odsłon i ponad 7,5 mln użytkowników strony oraz portali internetowych), informacje o akcji i reklamy w nośnikach JMP: tygodnik „Kropka TV”, magazyn „Moje Smaki Życia” (miesięczne dotarcie obu tytułów wynosi ponad milion osób), informacje w magazynie pracowników „Razem w JM”, plakaty w sklepach, banery i podstrony na www.biedronka.pl, newsletter’y, mailing do pracowników. |
Problemy społeczne | Komunikacja w rodzinie, Kultura, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Walka z wykluczeniem społecznym |
Nadawca | Grupa Jeronimo Martins, Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka |
Wykonawca | AM Art-Media Agencja PR Sp. z o.o., Agencja komunikacji marketingowej - Xcommunica, Wydawnictwo Zielona Sowa |
Media | 5 marca – 2 września 2015 r. |
Data zgłoszenia | 22.03.2016 |
Dodatkowe materiały | plik: Piórko 2015.pdf |