Konkurs Kampania Społeczna Roku 2015
|
22.03.2016 Hivokryzja. Wyleczmy się. - NOMINOWANA KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej
Opis celu kampaniiPrzeciwdziałanie dyskryminacji i stygmatyzacji osób zakażonych HIV. Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampaniaWedług raportu Stowarzyszenia Sieć Plus: 20% osób doświadczyło wykluczenia z wydarzeń społecznych ze względu na HIV; 13% miała respondentów przyznało, że musiało zmienić miejsce zamieszkania lub miało problem z wynajęciem mieszkania z powodu HIV; 13 % przyznało, że utraciło pracę lub źródło dochodu; 8 % zmieniło rodzaj wykonywanej pracy, bądź odmówiono im awansu zawodowego z powodu HIV. InsightDeklaruje, że nie mam nic przeciwko osobom zakażonym HIV, jednak gdy taka pojawi się w moim otoczeniu, to unikam jej. Jestem hipokrytą, to znaczy hivokrytą i chciałbym to zmienić. Określenie grupy docelowejOsoby zdrowe, niezakażone HIV. Wyjaśnienie idei kreatywnejDziesięciu na dziesięciu Polaków nie ma nic przeciwko temu, by dziecko zakażone HIV chodziło do przedszkola. Dziewięciu na dziesięciu Polaków nie chce, by chodziło do przedszkola z ich dzieckiem. Hipokryzja? My nazwaliśmy to HIVOKRYZJA. I zaczęliśmy edukować oraz szczerze rozmawiać o wirusie HIV. Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to actionWyleczmy się z hivokryzji. Hasło/sloganHivokryzja. Wyleczmy się. Plany kontynuacji kampaniiPlanujemy rozszerzyć działania PR-owe i reklamowe na rynki zachodnie. Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność1. Film „Wyznanie Kasi”, w którym Katarzyna Klaczak robi pierwszy publiczny coming out osoby zakażonej HIV. Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)Wlepki edukacyjne do miejsc użytku publicznego. |
Problemy społeczne | Walka z wykluczeniem społecznym |
Nadawca | Fundacja Studio Psychologii Zdrowia |
Wykonawca | Leo Burnett |
Media | 24.07.2015 - do dziś. |
Data zgłoszenia | 22.03.2016 |
Dodatkowe materiały |