Konkurs Kampania Społeczna Roku 2015
|
29.03.2016 Nie śmieć w sieć - NOMINOWANA KATEGORIA: Programy edukacyjne firm (CSR) KATEGORIA: Kampanie o tematyce ekologicznej
Opis celu kampaniiDo kanalizacji wrzucane są różne śmieci, które powodują problemy zw. z funkcjonowaniem sieci kanalizacyjnej. Kampania informacyjno-edukacyjna Nie śmieć w sieć ma na celu wskazać odbiorcom, czego nie należy wrzucać do kanalizacji oraz uświadomić im, że niektóre śmieci są bardzo kłopotliwe. Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampaniaDo kanalizacji wrzucamy setki ton odpadów rocznie. Tylko w 2014 roku śmieci w sieci spowodowały 852 zatory i były przyczyną aż 412 awarii. Oznacza to, że statystycznie każdego dnia miała miejsce przynajmniej jedna awaria. Każdy użytkownik sieci kan. może mieć wpływ na zmniejszenie ilości awarii sieci poprzez samodyscyplinę i przestrzeganie zasady, by nie wrzucać śmieci do odpływów. InsightProdukujemy coraz więcej śmieci, coraz bardziej komplikuje się kwestia zasad pozbywania się odpadów. Wyrzucanie śmieci do kanalizacji pozwala pozbyć się problemu, zawsze tak się robiło. Nie widzę w tym nic złego. Określenie grupy docelowejW założeniach odbiorcami kampanii są mieszkańcy Poznania oraz gmin, na terenie których Aquanet świadczy swoje usług. Komunikacja miała trafić do odbiorców w różnym wieku. Wyjaśnienie idei kreatywnejZwrócenie uwagi na problem, uświadomienie odbiorcom konsekwencji nieumyślnego i niewłaściwego pozbywania się śmieci. W dalszym działaniu edukowanie i wskazywanie rozwiązań bezpiecznej utylizacji odpadów. Wykorzystanie intrygujących haseł, rymowanek i ciekawych animacji miało zainteresować odbiorców tym z pozoru tylko banalnym tematem. Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to actionNie śmieć w sieć Hasło/sloganNie śmieć w sieć Plany kontynuacji kampaniiEdukacja mieszkańców w zakresie zasad bezpiecznej utylizacji odpadów, uświadamianie dlaczego niektóre śmieci są kłopotliwe. Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejnośćKonferencja prasowa inaugurująca kampanię 15.04.2015 Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)Konferencja prasowa, animacje publikowane w social mediach, citylighty w mieście, plakaty w budynkach mieszkalnych, banery oraz materiały informacyjno-edukacyjne w specjalnie dedykowanej kampanii zakładce na stronie www, ulotka informacyjna, grafika na rewersie faktur wystawianych przez Aquanet SA, memy w social mediach, naklejki na ściany toalet, sitka plastikowe do zlewu jako gadżet kampanii, roll upy |
Problemy społeczne | Edukacja, Ekologia i środowisko, Społeczna odpowiedzialność biznesu |
Nadawca | Aquanet SA |
Wykonawca | Aquanet SA/ agencja About ad |
Media | od kwietnia 2015, cały czas trwa |
Data zgłoszenia | 29.03.2016 |
Dodatkowe materiały |