Konkurs Kampania Społeczna Roku 2015
|
29.03.2016 Poznaj mnie lepiej - NOMINOWANA KATEGORIA: Kampanie w kategorii 1%
Opis celu kampaniiPOZNAJ MNIE LEPIEJ miała na celu zaprezentowanie profilu działalności organizacji oraz zachęcenie do przekazywania na jej rzecz 1% podatku. Spot w przewrotny sposób zwraca uwagę na problem byłych więźniów, którzy po wyjściu na wolność często borykają się z wykluczeniem społecznym, oraz zrywa ze stereotypami, przez które szeroko rozumiane społeczeństwo nie chce ponownej integracji z więźniami. Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampaniaWykluczenie społeczne, dyskryminacja, problemy ze znalezieniem pracy. InsightByli więźniowie są nadal niebezpieczni. Nie mogę im ufać. Nie chcę ich zatrudniać. Nie wierzę w ich resocjalizację. Najlepiej jakby po wyjściu z więzienia nadal byli izolowani. Nie wyobrażam sobie że znów chodzą po ulicy jak zwykły człowiek. Określenie grupy docelowejOsoby dorosłe, rozliczające się z podatku dochodowego. Osoby z uprzedzeniami do byłych więźniów, którzy wychodzą na wolność i chcą ponownie zintegrować się ze społeczeństwem. Wyjaśnienie idei kreatywnejGłówną koncepcją spotu POZNAJ MNIE LEPIEJ jest czarny pasek, który bohater nosi na wysokości oczu. Atrybut kojarzący się jednoznacznie ze światem przestępczym, z niebezpieczeństwem, z czymś, od czego lepiej trzymać się z daleka. Spot w przewrotny sposób pokazuje, jak często ulegamy utartym stereotypom oraz przekonuje że czyjaś przeszłość, choć czasem mroczna, nie przekreśla przyszłości. Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to actionPOZNAJ MNIE LEPIEJ - PRZEKAŻ 1% NA WALKĘ Z WYKLUCZENIEM! Hasło/slogan1% PODATKU 100% WOLNOŚCI Plany kontynuacji kampaniiW najbliższym czasie planowana jest modyfikacja informacji na ostatniej planszy spotu (informacja o 1%) oraz emisja w TV już w formie kampanii społecznej. Dodatkowo w tym poru powstaną kolejne spoty zmieniający wizerunek skazanych i pomagający walce ze stereotypami. Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność• 20.03.2015 - spotkanie preprodukcyjne, omówienie koncepcji i scenariusza. Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)Spot od początku planowany był jako działanie przeznaczone do internetu w takich serwisach jak Youtube, Facebook, Vimeo. Na Facebooku Fundacji została wykupiona dodatkowa reklama. |
Problemy społeczne | Walka z wykluczeniem społecznym |
Nadawca | FUNDACJA SŁAWEK |
Wykonawca | ZIELONY POMIDOR & BARTOSZ KRUHLIK |
Media | 20.03.2015-30.04.2015 |
Data zgłoszenia | 29.03.2016 |
Dodatkowe materiały |