Konkurs Kampania Społeczna Roku 2015
|
29.03.2016 Organizm w dobrym nastroju - NOMINOWANA KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej
Opis celu kampaniiMieliśmy dwa główne cele: Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampaniaPolacy raczej nie myślą o profilaktyce. Sięgają po różne używki, objadają się. Spożycie alkoholu wzrasta (OECD, 2015). Piją rocznie 12,5 litra alkoholu na osobę, czyli 2 razy więcej niż średnia światowa (WHO, 2014). 28% Polaków pali papierosy (Eurobarometr, 2015). To o 2 punkty procentowe więcej niż średnia europejska. Z kolei 49% z nas je tyle, ile chce – bez ograniczeń (CBOS, IX 2014). InsightMedia ciągle mnie straszą, że jak będę pił alkohol, palił papierosy czy objadał się to za chwilę będzie ze mną źle. Ciągle mnie też moralizują co mam robić, a czego nie mam robić, by być zdrowym. Tymczasem wszystko jest ze mną dobrze – jestem zdrowy, więc nie mam ochoty rezygnować z przyjemności. Określenie grupy docelowejZ naszą kampanią mieliśmy trafić do kobiet i mężczyzn w wieku 25-45 lat. Wyjaśnienie idei kreatywnejNie dbamy o siebie, dopóki cos pójdzie nie tak… Ale skąd mamy wiedzieć, że coś idzie nie tak? Przecież organy nie gadają. Właśnie! Przewrotnie postanowiliśmy oddać organom głos. W zabawnej piosence i na materiałach graficznych organy zachęcały, by dbać o nie profilaktycznie. Postanowiliśmy nie pouczać, nie zakazywać czy nakazywać. Organy w zabawny sposób zachęcały do tego, by zachować umiar. Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to actionSłuchaj organizmu profilaktycznie. Hasło/sloganOrganizm w dobrym nastroju, czyli jak działa zdrowy człowiek. Plany kontynuacji kampaniiNa ten moment Ministerstwo Zdrowia nie zdecydowało się na kontynuacje kampanii. Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność1) Warsztaty z ekspertami (m.in. dietetyk, kardiolog etc.), które uwiarygodniły problem stanu zdrowia społeczeństwa i konieczności stosowania profilaktyki zdrowotnej. Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)Jednym z naszych narzędzi były warsztaty, podczas których eksperci informowali o konieczności profilaktyki prozdrowotnej. Nasz fanpage na Facebook był głównym kanałem komunikacji, na którym były umieszczone: filmik, materiały linkujące do artykułów na temat zdrowia oraz materiały ze znanymi i lubianymi gwiazdami, które wspierają akcję. Na naszym kanale YouTube umieściliśmy filmik ze śpiewającymi organami. |
Problemy społeczne | Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Promocja zdrowia |
Nadawca | Ministerstwo Zdrowia |
Wykonawca | VML Poland oraz Task Force Consulting |
Media | 20.08–30.10.2015 |
Data zgłoszenia | 29.03.2016 |
Dodatkowe materiały | |