Konkurs Kampania Społeczna Roku 2012
Nagrodzone i wyróżnione kampanie


Wyróżnienie w kategorii Kampanie organizacji pozarządowych

06.03.2013

Rak'n'Roll Records - charytatywna wytwórnia muzyczna

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Celem kampanii jest przełamanie schematów komunikowania na temat raka piersi i pozyskanie środków na działalność fundacji Rak’n’Roll.

Grupa docelowa

Kampania adresowana do polskiego społeczeństwa, zwłaszcza do fanów muzyki. Fundacja stara się jednak komunikować swoje działania także poza Polską (angielska wersja strony, możliwość płacenia kartą).

Strategia

KLIENT
Fundacja Rak'n'Roll pomaga kobietom po terapii nowotworowej i mastektomii.
INSIGHT
Życie bez jednej piersi jest niekompletne. To życie w mono. Fundacja Rak'n'Roll pomaga kobietom w powrocie do życia w stereo.
IDEA
Rak’n’Roll Records - pierwsza charytatywna wytwórnia muzyczna. To startupowa platforma, która oferuje darmową muzykę w mono i sprzedaje ją w stereo. Dochód ze sprzedaży piosenek pomaga kobietom po mastektomii w powrocie do normalnego życia.
TON GŁOSU
Pomysł przełamuje utarte schematy mówienia o chorobie nowotworowej i jej skutkach. Utrata piersi jest przedstawiana jako wstęp do kryzysu kobiecości. Rak’n’Roll Records jest projektem z pozytywnym przesłaniem, zgodnym z kulturą rock’n’rollową. Pełen nadziei, motywuje do pomocy, bez epatowania obrazami cierpienia i choroby.
DOŚWIADCZENIE DLA ODBIORCY
Każdy może doświadczyć muzycznej mastektomii w mono w internecie, radiu i telewizji, a następnie zakupić swoje ulubione utwory w stereo w internetowym sklepie wytwórni. Zaangażowani w akcję artyści promują ideę w social mediach, filmach internetowych, radio i TV.
SYMBIOZA
Każda z zaangażowanych w akcję grup otrzymuje korzyść: dla fanów muzyki jest nią możliwość zakupienia niedostępnych nigdzie indziej piosenek, dla artystów – promocja twórczości i szansa zaistnienia w na polskim rynku muzycznym - piosenki z wytwórni są grane przez największe radiostacje w Polsce; nakładem wytwórni Rak’n’Roll ukazał się też muzyczny debiut punkowego zespołu Holden Avenue.

Opis przebiegu kampanii

Rak'n'Rol Records wystartowała 15 października 2012 roku.
Został uruchomiony sklep muzyczny raknrollrecords.com, a stacje radiowe zaczęły grać piosenki z wytwórni w mono.
Akcji towarzyszyła fala PR-u w TV, radiu, prasie i Internecie.
Z każdym dniem coraz więcej artystów przekazywało swoje kawałki, teledyski i krótki filmiki internetowe. W ciągu 3  pierwszych miesięcy Rak’n’Roll Records wydała utwory ponad 100 artystów.
Stoisko Rak'n'Roll Records na Europejskich Targach Muzycznych Co Jest Grane w Warszawie połączyło fanów, artystów, przedstawicieli przemysłu muzycznego i mediów. Zaprezentowano tam też pierwsze fizyczne wydawnictwo wytwórni - debiut punkowej kapeli Holden Avenue.
Wytwórnia muzyczna z założenia jest długoterminowym i będzie się rozwijała w nadchodzących latach. W planach jest ekspansja na zagranicę, ogólnopolska trasa koncertowa i fizycznej składanki na CD, podsumowującej pierwszy rok pracy wytwórni.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

WWW
Na raknrollrecords.com fani mogą fani mogą doświadczyć muzycznej mastektomii w mono i leczyć swoje ulubione kawałki, kupując je w stereo. Mogą też podzielić się playlistą lub dodać swój własny kawałek.
RADIO
Jak każda wytwórnia muzyczna Rak'n'Roll Records dostarcza swój ekskluzywny content do stacji radiowych (m.in. Roxy, Radio Zet, Anty Radio, Planeta FM, Chilli Zet, Eska Rock). Do tej pory kawałki w mono zyskały ponad 15 godzin darmowego czasu antenowego.
SOCIAL MEDIA
Artyści wytwórni promują ideę w social mediach i na Youtube.
PR
Rak'n'Roll Records było także tematem programów TV, artykułów, postów na blogach i tweetów, docierając do 30% Polaków i  generując ponad 800 000 złotych darmowych mediów.
EVENT
Stoisko Rak'n'Roll Records na Europejskich Targach Muzycznych w Warszawie połączyło fanów, artystów, przedstawicieli przemysłu muzycznego i mediów. Zaprezentowano tam też pierwsze fizyczne wydawnictwo wytwórni - debiut punkowej kapeli Holden Avenue.

Efektywność

W niespełna 3 miesiące, z ponad setką artystów na pokładzie, Rak'n'Roll przebył drogę od organizacji charytatywnej do największej niezależnej wytwórni w Polsce, a pierwsze podopieczne mogły wyjechać do sanatorium onkologicznego. Na dzień dzisiejszy idea dotarła do 30% Polaków i wygenerowała ponad 800 000 zł darmowych mediów.

Kampanijność

Wytwórnia muzyczna to z założenia produkt długoterminowy. Codziennie napływają do niej nowe utwory. W planach jest też ekspansja na zagraniczne rynki. Jesienią 2013 ruszy trasa koncertowa artystów z Rak'n'Rolll Records. Ukaże się też składanka na CD, która podsumuje 1. rok działania wytwórni.

Opis inicjatora

Rak’n’Roll jest polską fundacją charytatywną, działającą od 2009 roku. Jej misją jest pomoc kobietom chorym na raka piersi. Fundacja pokazuje, jak ważne są profilaktyka, motywacja, pozytywne myślenie.


Problemy społeczneProfilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Promocja zdrowia
Nadawcafundacja Rak'n'Roll
Wykonawca180heartbeats + Jung v. Matt
Adresacipolskie społeczeństwo, zwłaszcza fani muzyki
Mediainternet, radio, telewizja, event
Data zgłoszenia06.03.2013
Dodatkowe materiały
 
 plik: raknroll1.mp3
 plik: raknroll2.mp3
 plik: raknroll3.mp3
 plik: raknroll4.mp3