Konkurs Kampania Społeczna Roku 2013
Nagrodzone i wyróżnione kampanie


Nagroda w kategorii Akcje zaangażowane społecznie

11.03.2014

MotoPomocni.pl

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

POWIEKSZ

Opis celu kampanii

• działanie prewencyjne minimalizujące zagrożenia życia poszkodowanych w wypadkach drogowych
• edukacja motocyklistów w zakresie udzielania pierwszej pomocy
• doskonalenie stylu jazdy - podnoszenie umiejętności technicznych
• kształtowanie świadomości motocyklistów i kierowców innych pojazdów
• budowanie platformy porozumienia i tolerancji między kierowcami samochodów i motocyklistami
• poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach

Grupa docelowa

Motocykliści

Strategia

Motocykliści jako aktywni uczestnicy ruchu drogowego mogą być świadkami trudnych sytuacji na drodze, w których konieczne będzie udzielenie pierwszej pomocy poszkodowanym – zarówno innym motocyklistom jak i kierowcom samochodów oraz pieszym. Wypadek drogowy to specyficzna, trudna sytuacja, podczas której należy zwrócić uwagę na kilka istotnych elementów – omawiamy je na szkoleniach.

Motocykliści to także niezwykle zaangażowana społecznie grupa. Organizują oraz biorą udział w wielu akcjach charytatywnych, pomagają potrzebującym – niosą radość i uśmiech. jako jedyni uczestnicy ruchu drogowego szkolą się doskonaląc swoje umiejętności techniczne. Chcemy, aby dodatkowo potrafili udzielać pierwszej pomocy zawsze i wszędzie – tworzymy społeczność MotoPomocnych.

Grupę instruktorów tworzą profesjonalni ratownicy-wykwalifikowani instruktorzy i jednocześnie motocykliści. Połączenie cech osobowych, umiejętności zawodowych oraz wspólnej pasji zwiększa wiarygodność zespołu oraz buduje pozytywne relacje z motocyklistami.

Opis przebiegu kampanii

Kampania społeczna MotoPomocni.pl została uruchomiona w marcu 2013 roku i aktualnie jest to największe tego typu przedsięwzięcie w Polsce. Organizujemy szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy w wypadkach drogowych podczas zlotów motocyklowych, rajdów, targów i imprez branżowych szkoląc miesięcznie kilkaset osób. Od marca do października 2013 byliśmy obecni na kilkudziesięciu imprezach szkoląc łącznie ponad 3000 osób!

Intensywny rozwój projektu spowodował wzrost naszej aktywności o 30 % względem wcześniejszych założeń.

Sezon 2014 rozpoczęliśmy już w styczniu od cyklu szkoleń zamkniętych organizowanych aż w 8 miastach na terenie całej Polski. W okresie wiosenno-letnim ponownie prowadzić będziemy szkolenia na największych imprezach branżowych docierając w nowe rejony oraz wprowadzając elementy szkoleń z zakresu doskonalenia stylu jazdy.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Dotychczas podobne inicjatywy pozbawione były profesjonalnej komunikacji i działań PR. Efektem była niska efektywność prowadzonych działań i niewielka liczba przeszkolonych. MotoPomocni wyznaczają nową jakość zarówno poprzez przemyślaną strategię komunikacji, ale również dzięki profesjonalnie zaprojektowanych materiałów promocyjnych i edukacyjnych.

Głównym kanałem komunikacji są lokalne kluby organizujące zloty i imprezy motocyklowe. To dzięki współpracy z nimi mamy możliwość oddziaływania na lokalne społeczności motocyklistów oraz prowadzenie komunikacji bezpośredniej.

Bierzemy udział w targach branżowych czego nikt wcześniej nie praktykował. To doskonałe miejsce do spotkań i prowadzenia aktywnej edukacji. Prowadzimy szkolenia podczas zlotów i imprez na które przyjeżdżają motocykliści - jesteśmy tam gdzie oni.

Wsparciem działań komunikacyjnych są media. Patronat medialny objeły największy miesięcznik branżowy Motormania oraz portal Motogen.pl. Patronat honorowy objęła KRBRD.

Efektywność

W sezonie 2013 przeszkoliliśmy ponad 3000 osób. Jest to absolutny rekord potwierdzający skuteczność i efektywność projektu. Biorąc udział w największych imprezach branżowych w Polsce (np poznańskie targi Motor-Show) docieramy do ogromnej liczby osób - ponad 80 tys odwiedzających w 2013 roku. Również zloty motocyklowe to idealne miejsce spotkań - pojedynczy zlot odwiedza kilka tysięcy motocyklistów.

Organizowane przez nas szkolenia zamknięte cechuje najwyższy standard co każdorazowo przekłada się na olbrzymią frekwencję i niezwykle pozytywne opinie uczestników wyrażane między innymi na naszym profilu Facebook. Od stycznia 2014 w ramach szkoleń specjalistycznych przeszkoliliśmy blisko 250 motocyklistów.

Dotychczas pojawiło się kilkadziesiąt publikacji medialnych w tym w radiu i telewizji ogólnopolskiej - wybrane:

http://www.tvn24.pl/wroclaw,44/motocykli...

http://www.motogen.pl/MotoPomocni-jedyna...

http://www.youtube.com/watch?v=aSIGLsq6gyY

Każdorazowo prowadzimy aktywne działania PR współpracując z lokalnymi mediami.

MotoPomocni nie są organizacją. Wszystkie działania prowadzone są dzięki wsparciu sponsorów oraz zaangażowaniu społecznemu członków zespołu.

Kampanijność

MotoPomocni to kontynuacja lokalnego projektu reazliowanego w 2010 roku pod nazwą Dolnośląski Program dla Motocyklistów. Jego sukces był inspiracją do rozinięcia działań w skali ogólnopolskiej. Od początku przedsięwzięcie planowane było z myślą o jego ciągłym rozwoju.

Opis inicjatora

Pomysłodawcą, twórcą oraz koordynatorem projektu jest Mariusz Tiahnybok. Specjalista PR i CSR. Autor wielu wyróżnianych, innowacyjnych projektów społecznych. Zapalony motocyklista i ratownik.


Problemy społeczneBezpieczeństwo ruchu drogowego, Edukacja
NadawcaMariusz Tiahnybok
WykonawcaMotoPomocni
AdresaciMotocykliści
MediaPrasa, radio, telewizja, portale społecznościowe, fora i grupy dyskusyjne.
Data zgłoszenia11.03.2014
Dodatkowe materiałyplik: motopomocni_podsumowanie_2013.pptx