Konkurs Kampania Społeczna Roku 2014
Nagrodzone i wyróżnione kampanie


Wyróżnienie w kategorii Kampanie 1%

03.04.2015

W rodzinie cieplej

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie 1%

Opis celu kampanii

Zaangażowanie potencjalnych sympatyków, wolontariuszy i darczyńców do aktywnej pomocy na rzecz dzieci korzystających z opieki zastępczej.

Grupa docelowa

Ogół społeczeństwa.

Strategia

PROBLEM
Przeświadczenie, że przeciętna, normalna osoba nie może realnie przyczynić się do poprawy życia dzieci zagrożonych trwałym zerwaniem więzi rodzinnych, lub wymaga to heroicznego wysiłku i długiego zaangażowania.

INSIGHT
Te dzieci są skrzywdzone przez los, nie wiem jak mógłbym im pomóc, nie wiem czego im trzeba.

IDEA KREATYWNA
Każde dziecko najbardziej potrzebuje bezpiecznej więzi i bliskości. Najbardziej boli samotność, ale ją każdy może pokonać, wystarczy wspólne działanie, choćby minimalne.

WARTOŚCI
Rodzina, ludzkie relacje, spokój i bezpieczeństwo, szczęście dzieci

WYRÓŻNIKI
Spot w emocjonalny, ale dojrzały sposób uświadamia odbiorcy sedno problemu - nie ma nic gorszego od pustki i samotności.
Na stronie kampanii, do której odsyła adres www na końcu spotu, znalazły się propozycje wsparcia dla osób, które mogą na to poświęcić 5 minut/kilka godzin w tygodniu/oraz takich, które rozważają zostanie rodzicem zastępczym.

Opis przebiegu kampanii

Fabryka Komunikacji Społecznej była odpowiedzialna za przygotowanie kreacji i produkcję spotu telewizyjnego.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Spot był emitowany bezpłatnie w kanałach Telewizji Polskiej

Efektywność

Kampania "W rodzinie cieplej" stanowi swego rodzaju wylanie fundamentów domu - trwałej poprawy życia dzieci zagrożonych zerwaniem więzi rodzinnych. Po pierwsze, zbudowała bazowy poziom zainteresowania tą trudną tematyką.
Po drugie, jako pierwsza kampania społeczna stowarzyszenia, zdefiniowała kontekst dla dalszej komunikacji. Po trzecie, zaangażowała wokół celu partnerów, media, wolontariuszy, a także sympatyków.

Udało się to osiągnąć przy minimalnych nakładach finansowych. Budżet kampanii zamknął się w kwocie 27.900 brutto. Było to możliwe dzięki nieodpłatnemu udziałowi osób zaangażowanych w jej realizację oraz szerokiemu (również nieodpłatnemu) wsparciu mediów.

EMISJE:
- emisja 2 tygodnie na antenach TVP: TVP 1, TVP 2, TVP INFO, TVP REGIONALNA, TVP KULTURA oraz TVP POLONIA (okres świąteczno-noworoczny),
- emisja 1 tydzień (luty) na antenach TVN: : TVN 1 spot, TVN 7, TVN Style, TVN Turbo i TVN Meteo,
- kampania on-line na wszystkich stronach internetowych z portfolio kanałów Grupy TVN (1 tydzień, luty),
- baner na gazeta.pl (marzec),
- emisja w Kinie Muranów przed wyświetlaniem filmów (kwiecień),
- kampania on-line na stronach: Miasta Stołecznego Warszawy, urzędów dzielnic warszawskich, zaprzyjaźnionych z Ośrodkiem PORT organizacji pozarządowych, firm, osób prywatnych, etc.
Wszystkie emisje nieodpłatne. Kampania internetowa trwa nadal.

Opis inicjatora

Ośrodek Wsparcia Rodzinnej Opieki Zastępczej PORT Towarzystwo Nasz Dom

Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy

Powstały obraz odzwierciedla sytuację tysięcy dzieci w Polsce. Mały chłopiec rysuje na ścianie opiekunów, pokazując w ten sposób, czego potrzebuje najbardziej: bezpiecznej więzi i bliskości.


Problemy społeczneAktywizacja i społeczeństwo obywatelskie
NadawcaOśrodek Wsparcia Rodzinnej Opieki Zastępczej PORT Towarzystwo Nasz Dom
WykonawcaFabryka Komunikacji Społecznej
Adresaciogół społeczeństwa
MediaTV
Data zgłoszenia03.04.2015
Dodatkowe materiały