Konkurs Kampania Społeczna Roku 2015
Nagrodzone i wyróżnione kampanie


Wyróżnienie specjalne

29.03.2016

Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha, V edycja - NOMINOWANA

KATEGORIA: Programy edukacyjne firm (CSR)

POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Celem przedsięwzięcia jest popularyzacja nauk ścisłych, tj. fizyki, matematyki, techniki oraz chemii wśród uczniów oraz promocja uzdolnionej młodzieży. W dłuższej perspektywie celem programu jest zwiększenie w przyszłości wysoko wykwalifikowanej kadry inżynierskiej w Polsce. Ponadto Program ma również na celu pobudzenie kreatywności młodych osób.

Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania

Polska, podobnie jak inne kraje europejskie zmaga się ze zbyt małym zainteresowaniem studiami na kierunkach ścisłych. W UE na uczelniach wyższych studiuje obecnie około 18 mln ludzi w różnym wieku. Jednakże studenci nauk ścisłych stanowią zaledwie 26% wszystkich studentów. To dzięki wiedzy i umiejętnościom kadry inżynierskiej powstają innowacyjne wynalazki pomagające w codziennym życiu.

Insight

Nauczycielka: Dostrzegam w moich uczniach ogromne zdolności i potencjał twórczy, ale jest wiele czynników, które sprawiają, że nie są one w pełni wykorzystywane. To przede wszystkim brak praktycznych umiejętności oraz zaplecza technicznego niezbędnego do wdrożenia projektów na terenie szkoły.

Określenie grupy docelowej

Uczniowie gimnazjów, nauczyciele i dyrektorzy szkół. Studenci prowadzący warsztaty oraz opiekunowie kół naukowych.

Wyjaśnienie idei kreatywnej

Program ma za zadanie kształcić przez zabawę. Warsztaty prowadzone są przez studentów pomagają w zmniejszeniu dystansu pomiędzy prowadzącymi, a słuchaczami. Ponadto uczniowie dużo lepiej chłoną wiedzę i zgłębiają tajniki nauki mając możliwość samodzielnego testowania urządzeń opracowanych przez studentów , którzy dodatkowo stają się dla nich pożądanym źródłem inspiracji oraz wzorem do naśladowania

Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action

Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha to kuźnia przyszłych konstruktorów i pracowników nowoczesnych laboratoriów. To program, który wspaniale wpisuje się w potrzeby polskiej gospodarki!

Hasło/slogan

Młodzi wynalazcy na 5!

Plany kontynuacji kampanii

Kampania realizowana jest od 2011 r. Obecnie trwa szósta edycja programu. Ze względu na dużą popularność przedsięwzięcia, a także sygnały ze strony nauczycieli oraz szkół informujące o zapotrzebowaniu na działania prowadzone z ramach programu planowane są kolejne odsłony. Staramy się, aby każda kolejna edycja była jeszcze ciekawsza i zawierała innowacje.

Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność

V edycja Akademii Wynalazców im. R. Boscha przebiegała w dwóch etapach.

I ETAP – Warsztaty kreatywne, luty – marzec 2015
Etap I obejmował warsztaty na Politechnice Warszawskiej i Wrocławskiej, które miały za zadanie przedstawić uczniom wiedzę z przedmiotów ścisłych w atrakcyjny sposób, pokazać jej praktyczne zastosowanie i pobudzić do kreatywnego myślenia. Zajęcia były prowadzone przez studentów kół naukowych i dotyczyły, m.in. robotyki, aerodynamiki, energetyki czy mechaniki samochodowej. Dla uczniów przygotowano 1500 miejsc na warsztatach.

II ETAP – Konkurs na wynalazek, kwiecień – czerwiec 2015
W II etapie uczestnicy mogli w praktyce wykorzystać wiedzę zdobytą w czasie zajęć, biorąc wziąć udział w konkursie na wynalazek. Uczniowie mieli za zadanie przygotować projekt wynalazku przy wsparciu finansowym firmy Bosch. Z nadesłanych prototypów wybrane zostały 3 najciekawsze pomysły w Warszawie i Wrocławiu. Rozdanie nagród odbyło się podczas 2 gal finałowych w Warszawie i we Wrocławiu.

Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)

Uruchomienie platformy internetowej online, na której zostały zamieszczone filmiki popularnonaukowe poświęcone wynalazkom i naukom ścisłym

Pozyskanie zewnętrznego eksperta

Fanpage w serwisie Facebook – główny kanał komunikacji z grupą docelową

Biuro prasowe

Strona www programu

Pozyskanie patronów merytorycznych i medialnych

Współpraca z kołami naukowymi

Dodatkowe konkursy z nagrodami związanymi z nauką oraz/lub programem (prowadzone za pomocą strony WWW oraz fanpage\'a w serwisie Facebook)


Problemy społeczneEdukacja, Społeczna odpowiedzialność biznesu
NadawcaRobert Bosch Sp. z o.o to firma, która należy do Grupy Bosch – wiodącego dostawcy technologii i usług w świecie. Strategicznym celem Grupy Bosch jest dostarczanie rozwiązań dla świata zintegrowanego w internecie. Innowacyjne produkty i usługi Bosch poprawiają jakość życia, jednocześnie budząc entuzjazm użytkowników.
WykonawcaLighthouse Consultants Sp. z o. o.
MediaOd stycznia 2015 do czerwca 2015
Data zgłoszenia29.03.2016
Dodatkowe materiały