|
| Kampanie zgłoszone do konkursu Kampania Społeczna Roku 2009
16.03.2010 Bezpieczny przejazd - "Zatrzymaj się i żyj!" KATEGORIA: Instytucje publiczne i agendy rządowe Bezpieczne wakacje z parą prezydencką Symulacja wypadku Premiera przedstawienia Aban i bezpieczny przejazd Symulacja wypadku w Sulejówku Billboard Ulotka - dorośli Ulotka - dorośli Ulotka - dzieci Logo Ulotka - dzieci Plakat Plakat - dzieci Kampanię prowadzimy od 2005 roku. Współpracujemy z wieloma instytucjami i przedsiębiorstwami sektora prywatnego, m.in. Krajową Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Komendą Główną Policji, Związkiem Harcerstwa Polskiego, Fundacją Krzysztofa Hołowczyca "Kierowca bezpieczny" i producentami AutoMapy. Lata naszej intensywnej pracy przyczyniły się nie tylko do dużej rozpoznawalności kampanii wśród społeczeństwa, ale - co najważniejsze - zrozumienia problemu wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych.
Naszym celem jest zmiana postawy społecznej. Dążymy do wyeliminowania niewłaściwych zachowań wśród wszystkich użytkowników przejazdów, takich jak: niezachowanie ostrożności, lekceważenie znaku STOP, wjeżdżanie na przejazd, gdy sygnalizator wskazuje czerwone światło, przejeżdżanie slalomem pomiędzy zamkniętymi półrogatkami, itp. Osiągnięcie tego celu wymaga ciągłego informowania o przyczynach wypadków na przejazdach, przypominania zasad bezpiecznego ich przekraczania.
Niestety ponad 98% wypadków na przejazdach jest spowodowanych przez nieostrożność kierowców, rowerzystów i pieszych. Podjęte przez nas wyzwanie nie jest łatwe. Zmiana nawyków wymaga prowadzenia długoterminowych działań, dlatego wciąż poszukujemy kolejnych sprzymierzeńców i nowych sposobów dotarcia do społeczeństwa z przekazem: "Zatrzymaj się i żyj!".
Chcielibyśmy również zwrócić Państwa uwagę na niekonwencjonalne działanie realizowane przez naszą Spółkę w ramach kampanii "Bezpieczny przejazd...". W 2009 roku stworzyliśmy przedstawienie edukacyjne dla dzieci w wieku 5-12 lat pod tytułem "Aban i bezpieczny przejazd" poruszające zagadnienia m.in. bezpiecznego przechodzenia przez przejazdy. Przedstawienie przyczyniło się do powstania "Kolejowego Teatru Objazdowego" - "KTO" - skupiającego grupę młodych i zaangażowanych aktorów. Celem tego działania jest dotarcie z przesłaniem kampanii w najbardziej odległe zakątki kraju, dlatego aktorzy przez cały 2010 rok i dłużej będą się wcielać w bajkowe postacie i edukować najmłodszych użytkowników przejazdów.
Nasze działania są doceniane przez środowisko branży PR i wszystkie instytucje zaangażowane w poprawę bezpieczeństwa na drogach. 2 lata temu na Kongresie PR w Rzeszowie kampania "Bezpieczny przejazd..." uzyskała nagrodę główną w konkursie Mocni Wizerunkiem 2008. Nasza inicjatywa zdobyła także uznanie organizatorów III Edycji Konkursu Inicjatyw Bezpieczne Drogi, w którym otrzymaliśmy II nagrodę. |
Kraj | Polska | Kategoria konkursowa | Instytucje publiczne i agendy rządowe | Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Edukacja | Nadawca | PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. | Wykonawca | Biuro Informacji i Promocji | Adresaci | Użytkownicy dróg (kierowcy, piesi, rowerzyści, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci), dróżnicy. | Media | Outdoor, TV, radio, internet, ulotki, prasa, plakaty, gadżety | Data zgłoszenia | 16.03.2010 | Dodatkowe materiały | | | plik: file_20100414112517_368.wma spot radiowy |
|