Konkurs Kampania Społeczna Roku 2016

Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2016


Po Stronie Natury-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie firm i fundacji firm

Woda jest optymalna dla zdrowia. Jej zasoby w Polsce są ograniczone, dlatego warto o nie dbać, z myślą o obecnych i przyszłych pokoleniach. Im więcej drzew, tym więcej czystej wody w naturze! ...

więcej

OWOCE I WARZYWA-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Brak prawidłowych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych. Brak świadomości rodziców, że to oni mają największy wpływ na kształtowanie nawyków żywieniowych swoich dzieci. ...

więcej

SZUKAMY MAMY 2016-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

W roku 2016 w Polsce bez opieki rodziców pozostawało niemal 20 000 dzieci. SOS Wioski Dziecięce w tamtym okresie zapewniały opiekę zastępczą ponad 400 dzieciom. Jednym z celów Stowarzyszenia jest zwiększenie liczby dzieci, które znajdą dom w Wioskach. ...

więcej

Uszczypnij Raka-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie lokalne

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Obecnie głównym powodem wysokiej liczby chorych, którzy umierają na raka, jest zbyt późne wykrycie choroby. Najskuteczniejszym sposobem na wczesne wykrycie zmian chorobowych oraz ustrzeżenie się przed nowotworem jest profilaktyka. Problemem społeczeństwa jest niechęć przed wykonywaniem badań. ...

więcej

Young Arts Festival - Klasyka to też muzyka

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie lokalne

Muzyka poważna przez znaczącą cześć społeczeństwa postrzegana jest jako trudna, nudna. Jej hermetyczny świat, zamknięty jest w przestrzeni filharmonii i oper dużych aglomeracji miejskich. Mieszkańcy mniejszych miast często nie znają jej ...

więcej

Mukolife

KATEGORIA: Akcje zaangażowane firm (CSR)

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

W Polsce na mukowiscydozę choruje ok. 2000 osób. Choroba ta stwarza ograniczone możliwości spotykania się chorych ze sobą. Wynika to z faktu, że mogą przekazać sobie groźne dla zdrowia i życia bakterie. Dzięki projektowi Mukolife mogą spotykać się w wirtualnym świecie i motywować do działania. ...

więcej

Halo Tato-NOMINOWANA

KATEGORIA: Akcje zaangażowane firm (CSR)

Z badania Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich wynika, że polski tata spędza z dzieckiem średnio 32 minuty dziennie. W ankiecie przeprowadzonej przez TNS w 2013 r. tylko 16% osób wskazało tatę jako bliską osobę. 90% osób zadeklarowało, że nie rozmawia z ojcem na ważne tematy. ...

więcej

Balticarium - projekt edukacyjny-NOMINOWANA

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

Liczba zwierząt w Morzu Bałtyckim drastycznie spada. Według ONZ, aż 90% światowych zasobów ryb jest przełowionych lub poławianych na najwyższym możliwym poziomie (Raport FAO, Sofia 2014). Jeśli nic nie zmienimy, za kilka lat Bałtyk może być pustym zbiornikiem. Nie będą w nim już pływać foki, belony. ...

więcej

Przeczytam 52 książki w 2016 roku-NOMINOWANA

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

Akcja "Przeczytam 52 książki w roku" pomaga ludziom nie tyle osiągnąć cel, jakim jest przeczytanie 52 książek w roku kalendarzowym lecz ma na celu pomoc w wyrobienie nawyku czytania i umiejętność skonfrontowania przeczytanych lektur z innymi czytelnikami – a więc umiejętność krytycznego myślenia ...

więcej

Podwórko NIVEA Rodzinne Miejsce Zabaw edycja 2016-NOMINOWANA

KATEGORIA: Akcje zaangażowane firm (CSR)

Z badań Millward Brown, przeprowadzonych na zlecenie marki NIVEA wynika, że polscy rodzice przebywają z dziećmi średnio 4 godziny dziennie. Jednak dane Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) pokazują, że jakościowego, wspólnego czasu jest w tym bardzo mało. ...

więcej

Akcja społeczno-edukacyjna Żonkile-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

Akcja została zainicjowana w 2013 r. jako odpowiedź na niską wiedzę o powstaniu w getcie warszawskim. Do tego czasu nie było żadnego działania skierowanego do szerokiej publiczności, które upamiętniałoby powstanie i edukowało o jego historii. ...

więcej

#łapjaja-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie firm i fundacji firm

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Przez ostatnie 30 lat liczba zachorowań na raka jąder wzrosła 3-krotnie. Rak jąder średnio co 3 dni uśmierca jednego Polaka. Wciąż najlepszą metodą wczesnego jego wykrycia jest regularne proste samobadanie. Chociaż 70% zachorowań występuje w grupie 20-40 lat, to nikt chłopakom o tym nie mówi. ...

więcej

#DajCzerwone

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Dla chorych na nowotwory krwi przeszczepienie szpiku od niespokrewnionego dawcy jest często jedyną szansą na życie. Fundacja DKMS prowadzi rejestrację dawców, których wciąż jest za mało, głównie z powodu niewiedzy, obaw. Komunikacja w kampanii miała na celu zmianę postaw i budowanie zaangażowania. ...

więcej

„Zgoda na życie”-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

1. Za pozytywnym nastawieniem Polaków wobec idei transplantologii nie idą działania – brak komunikacji w rodzinach 2. Bliscy osób zmarłych odmawiają oddania narządów do przeszczepienia 3. Brak wiedzy nt. funkcjonowania systemu dawstwa szpiku skutkuje nieuzasadnionymi obawami przed rejestracją ...

więcej

Melanż. Oczekiwania vs rzeczywistość-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Nadużywanie alkoholu, tytoniu i innych substancji psychoaktywnych wśród młodzieży ...

więcej

Bezpieczni w pobliżu budowy-NOMINOWANA

KATEGORIA: Programy edukacyjne firm (CSR)

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Wg danych Komendy Głównej Policji w 2015r. zdarzyło 32967 wypadków drogowych, w których 195 dzieci od 7 do 14 lat odniosło obrażenia, a 48 poniosło śmierć. Kampania jest odpowiedzią na te problemy. Uwrażliwiamy najmłodszych na niebezpieczeństwa związane z poruszaniem się na drogach i przy budowie. ...

więcej

Zielona kraina. Edukacja ze smakiem. II edycja-NOMINOWANA

KATEGORIA: Programy edukacyjne firm (CSR)

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Jak wynika zbadań IZZ nadmierną masę ciała ma obecnie ponad 1/5 dziewcząt i prawie 1/3 chłopców. Szczególnie niepokojąca jest dynamika przyrostu wagi polskich dzieci obecność w ich żyłach blaszek miażdżycowych i zwiększone ryzyko cukrzycy.Koniecznym jest zwiększenie udziału świeżych warzyw w diecie ...

więcej

W rodzinie cieplej

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Brak społecznej świadomości na temat ogromnej liczby dzieci przebywających w domach dziecka, potrzebujących wsparcia i opieki dorosłych. Zosia jest symbolicznym dzieckiem. Jej sytuacja odzwierciedla sytuację dwudziestu tysięcy dzieci w Polsce. ...

więcej

#Zrozumchorobę – kampania społeczna na rzecz zdrowia psychicznego

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Istotnym problemem jest stygmatyzacja osób psychicznie chorych. Przeprowadzone badania wśród osób chorych i zdrowych ukazały u tych drugich brak wiedzy na temat chorób i mało przychylne nastawienie względem chorych. ...

więcej

Dopasowani Kompani

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie lokalne

Po wakacjach zwiększa się ilość adopcji bezdomnych psów ze schronisk. Niestety, pies adoptowany pod wpływem emocji, z powodu urody czy tylko ze względu na rasę, często nie pasuje do oczekiwań i stylu życia nowych właścicieli – i wraca do schroniska lub jest po raz kolejny w swoim życiu porzucany. ...

więcej

#POLUKR

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

Ukraińcy w Polsce są postrzegani jako tania siła robocza. Świadczą o tym oferty pracy na popularnych serwisach oferujących zatrudnienie, podejście agencji pracy czy wielu pracodawców. Stereotyp przeniknął też do społeczności ukraińskiej, która często postrzega siebie przez taki pryzmat. ...

więcej

KONIEC EPOKI KLATKOWEJ

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Miliony zwierząt, takich jak króliki, kury czy świnie tkwią wciąż w Epoce Klatkowej. Rocznie w Polsce zamyka się i hoduje w klatkach ponad 40 milionów zwierząt gospodarskich, a metalowa, ciasna klatka jest oczywistym symbolem ich zniewolenia i cierpienia. ...

więcej

Dzieci nie chcą FAS-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie firm i fundacji firm

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Kobiety nie zdają sobie sprawy, że nawet lampka wina może trwale uszkodzić płód. Lekarze oraz media nie są jednoznaczne, co sprawia, że Polki otrzymują sprzeczne informacje i co podtrzymuje żywotność mitu o braku szkodliwości małej dawki alkoholu dla nienarodzonego dziecka. ...

więcej

Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą-NOMINOWANA

KATEGORIA: Akcje zaangażowane firm (CSR)

Objawy niedożywienia dotyczą 30- 85% chorych onkologicznie. Niedożywienie ma negatywny wpływ na proces leczenia. Sytuację pogarszają mity np. raka można zagłodzić, białko żywi raka. Rozwiązaniem dla pacjentów w niedożywieniu może być żywienie medyczne, ale wiedza na ten temat jest wciąż zbyt niska. ...

więcej

OC sprawdzamy sami

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

W Polsce jest ponad 21 mln pojazdów, których właściciele mają obowiązek wykupić ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (OC). Niestety niewiele kierowców ma świadomość, że może samodzielnie sprawdzać poprawność historii swojego OC, na podstawie której Ubezpieczyciele wyliczają wysokość składki. ...

więcej

#JESTEM

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Nowotwór dla większości ludzi brzmi jak wyrok śmierci i oznacza nieuleczalną chorobę. Budzi ona tak silny lęk, że nawet wykonanie badania profilaktycznego dla wielu jest zadaniem ponad siły. Chcemy uświadomić, że dzięki profilaktyce zmieszamy szansę na zachorowanie. ...

więcej

Bądź mądry-NOMINOWANA

KATEGORIA: Programy edukacyjne firm (CSR)

Kampania zwracała uwagę na problem nieodpowiedzialnego spożywania alkoholu - przez nieletnich, kobiety w ciąży i kierowców. Choć statystyki pokazują, że nastolatki piją coraz mniej, a liczba wypadków drogowych z udziałem nietrzeźwych kierowców spada, wciąż jest to w Polsce duży problem społeczny. ...

więcej

Polska na Niebiesko 2016

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Autyści oraz rodzice dzieci z autyzmem często spotykają się z niezrozumieniem społecznym wynikającym z braku wiedzy na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu. Nie ma także rozwiązań instytucjonalnych sprzyjających wczesnej diagnozie zaburzeń – np. powszechne badania przesiewowe u dwu i trzylatków. ...

więcej

Akcja "Wszyscy jesteśmy królikami doświadczalnymi. Ty też!" (w ramach prowadzonej od 2014 roku ogólnopolskiej kampanii: "Wolne od GMO? Chcę wiedzieć!"

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

INSPRO zmaga się z rzeczywistością, w której zagrożenia związane z produkcją i konsumpcją żywności genetycznie modyfikowanej są marginalizowane lub uznawane za nieistotne. Omawiana kampania skupia uwagę na braku odpowiedniego znakowania żywności GMO zgodnie z deklarowanymi potrzebami konsumentów. ...

więcej

Kampania społeczna „Mamo, tato ratuj!”-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie lokalne

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Eksperymentowanie i uzależnianie się młodych ludzi od substancji psychoaktywnych tj. nikotyna, alkohol czy narkotyki oraz od telefonu, komputera, hazardu, zakupoholizmu, może stać się alternatywą dla zagubionych w swym dorastaniu nastolatków, którym brakuje oparcia w dorosłych. ...

więcej

Psychokonteksty. Nasze zdrowie psychiczne

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Wg WHO co 4. Polak doświadcza problemów ze zdrowiem psychicznym. Osoby chorujące psychicznie mają swoje marzenia, pasje, chcą pracować i mieć rodzinę. Życie pisze im jednak inne scenariusze. Często są nieakceptowani, samotni, bez pracy. Tym bardziej zasługują na okazanie zrozumienia i wsparcia. ...

więcej

Oswajanie starości

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

„Oswajanie Starości“ oznacza uświadomienie sobie, że starość jest nieuchronnym etapem naszego życia. To od nas samych zależy, jak się na ten etap przygotujemy. W Polsce problemy ludzi starszych są niedostrzegane, pomijane, lekceważone, zaniedbywane, rozwiązywane źle lub nieumiejętnie i niechętnie. ...

więcej

Zdecydowałem, #NieZabieram!

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Znacząca liczba Polaków wciąż obawia się dawstwa narządów lub nie zdaje sobie sprawy z jego istotnego udziału w ratowaniu życia ludzkiego. ...

więcej

Ogólnopolska kampania „Wybieram pomoc”

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

Wg badań „3/4 uczestników sytuacji przemocy nie zwróciła się o pomoc do żadnej instancji”. Polacy nie rozpoznają innych niż fizyczna form przemocy lub zgadzają się na jej obecność. Lęk, brak nadziei na zmianę, przywiązanie do toksycznego partnera i nieznajomość prawa skutkują bezczynnością. ...

więcej

Regionalna kampania „Zerwij z przemocą”-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie lokalne

Przemoc w relacji rodzic/opiekun-nastolatek to temat tabu. Ofiary, młodzi i dorośli, nie reagują z braku wiedzy lub wstydu. Wg. badań MRPiPS nie rozpoznajemy też innych niż fizyczna form przemocy. Stad potrzeba stałej edukacji o obliczach przemocy w rodzinie i sposobach jej przeciwdziałania. ...

więcej

ADAMED SmartUP-NOMINOWANA

KATEGORIA: Programy edukacyjne firm (CSR)

Badania („Jakość Edukacji” UJ, 2014) potwierdzają, że z każdym etapem edukacji spada odsetek dzieci, które deklarują, że chcą się uczyć, w związku z czym marnowany jest ich potencjał na rozwój. Młodzieży brakuje przede wszystkim indywidualnego podejścia oraz wsparcia mentorskiego. ...

więcej

Nie chcę być strażakiem!

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Obecnie aktywnych zawodowo jest tylko 26,2% osób z niepełnosprawnością. Pracodawcy ich nie zatrudniają obawiając się efektywności pracy, kosztów zatrudnienia, biurokracji czy kontroli PIP. Zwykłym kontaktom towarzyszy też poczucie lęku, niezręczność czy odruchowa nadopiekuńczość. ...

więcej

Zagrożone Gatunki-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie w kategorii 1%

Aktualna sytuacja społeczno-polityczna w Polsce sprawiła, że Amnesty International, pierwszy raz od dawna, postanowiło zająć się sprawami lokalnymi. Punktem wyjścia dla kampanii była walka z ograniczaniem praw i wolności obywatelskich przez obecne władze. ...

więcej

Termos dla Brata-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie lokalne

Mrozy zagrażające życiu osób bezdomnych. Chęć niesienia pomocy poprzez podarowanie im termosów, w których mogliby przechowywać i zabierać ze sobą ciepłe napoje. ...

więcej

SYMBOL - Upamiętniaj godnie-NOMINOWANA

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

Problem niewłaściwego wykożystania symbolu KOTWICY - Polski Walczącej w konteście przemocy i agresji. ...

więcej

Ogólnopolska kampania „Mniej cukru, soli i tłuszczu? Kupuję to!”-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Wg badań* nadużywamy cukru, tłuszczu i soli, co sprzyja epidemii otyłości, cukrzycy i chorób serca. Wybiórczo czytamy etykiety produktów, nie rozumiemy oznaczeń (mylenie wartości odżywczej z energetyczną, wątpliwość które tłuszcze są zdrowe) i nie potrafimy odnieść informacji do własnych potrzeb. ...

więcej

Rakoobrona

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Na nowotwory umiera rocznie ponad 95 tys. osób. WHO ostrzega, że w 2025 r. liczba zachorowań wzrośnie z 14 do 19 mln rocznie. Rak płuca to zabójca nr 1 wśród liczby ofiar chorób nowotworowych. Zaledwie 10,4% uczniów zna przyczynę powstawania RSM, 38% wie, czym jest czerniak skóry i zna jego objawy. ...

więcej

Bądź Bliżej-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Duża odległość od miejsc, w których innym ludziom dzieje się krzywda zwiększa dystans emocjonalny z jakim odnosimy się do tych tragedii. Wraz z odległością maleje nasze zaangażowanie w pomoc ofiarom kryzysów humanitarnych oraz klęsk żywiołowych. ...

więcej

Niewidzialni-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

O Bezdomności było już wiele kampanii społecznych, ale jeszcze żadna nie sięgnęła do sedna. W pomaganiu bezdomnym ważna jest zupa, ciepłe ubranie, ciepły kąt. Ale to tylko ślizganie się po powierzchni. Oto kampania, która sprawi, że pod pancerzem niedomycia i za dużego ubrania zobaczymy człowieka ...

więcej

Wylosuj Anioła-NOMINOWANA

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

Dziecko z chorobą nowotworową i jego rodzina czują się osamotnieni. Większość czasu przebywają w szpitalu. Ich relacji społeczne polegają znacznemu pogorszeniu. Ta grupa osób potrzebuję wsparcia, nawiązania relacji z osobami z poza szpitala. ...

więcej

Karmienie Biednych

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

Bieda, bezdomność, odrzucenie społeczne, pomoc bez ocenienia i rozróżniania. ...

więcej

PokochAygo – szukamy domu dla Taygi-NOMINOWANA

KATEGORIA: Marketing zaangażowany społecznie (CRM)

Problemem społecznym zdefiniowanym przy budowie strategii była kwestia przepełnionych schronisk i niechęci do adopcji psów ze schroniska, a także brak środków finansowych na poprawę losu zwierząt przebywających w przytuliskach. ...

więcej

Wojna z rakiem-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie w kategorii 1%

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Chorzy na raka w Polsce nie mają dostępu do 70% leków zalecanych w leczeniu. Jeśli chcą się leczyć, muszą sami zebrać pieniądze, często nawet kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie. Ogromna liczba chorych i próśb o datki sprawia, że trudno się przebić z komunikatem. A każda z tych osób walczy o życie. ...

więcej

ZOBACZ...ZNIKAM

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Co roku w Polsce samobójstwo popełnia prawie dwukrotnie więcej osób niż ginie w wypadkach samochodowych. Od dłuższego czasu obserwuje się tendencje wzrostową ilości zachowań autodestrukcyjnych w coraz niższych grupach wiekowych. Ponad pół tysiąca z nich to dzieci i młodzież do 19 roku życia. ...

więcej

Chodź pójdziemy do Ciebie-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie lokalne

Starsze psy ze schroniska mają o wiele mniejszą szansę na adopcję niż szczeniaki. Spędzają długie miesiące a nawet lata w oczekiwaniu na nowych właścicieli. Niestety w wielu przypadkach schronisko jest miejscem, w którym kończą swój żywot. ...

więcej

Lekki Tornister

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Co 2. uczeń w wieku 6-9l. nosi za ciężki tornister – jego waga wynosi do 11 kg! Złe nawyki (nieprawidłowe noszenie tornistra, siedzenie w złej pozycji) mogą przyczynić się do bólów kręgosłupa, nieprawidłowej statyki ciała dzieci, a w efekcie – do poważnych schorzeń ortopedycznych i neurologicznych. ...

więcej

Opiekun rodzinny - Samotny bohater?

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Opiekun rodzinny musi podporządkować swoje życie potrzebom chorego: rezygnuje z życia towarzyskiego, zawodowego, rodzinnego, odkłada pasje i plany. Czasami na kilka miesięcy lub na lata. Istnieje ogromna potrzeba zapewnienia ludziom, którzy na co dzień opiekują się chorym, systemowego wsparcia. ...

więcej

Nagroda Pielęgniarska Królowej Sylwii - Queen Silvia Nursing Award (QSNA)-NOMINOWANA

KATEGORIA: Akcje zaangażowane firm (CSR)

Według GUS, ponad 22 proc. obywateli Polski to ludność w wieku 60 lat i więcej. Poziom jakości opieki pozostawia wiele do życzenia. Zawód pielęgniarki odbierany jest jako nieatrakcyjny i nieprzyszłościowy. Należy dążyć do zwiększenia środków na kształcenie kadry profesjonalistów. ...

więcej

XI. Nie porzucaj-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce ekologicznej

Kampania miała przeciwdziałać porzuceniom zwierząt w wakacje. Wg danych Towarzystwa Opieki Nad Zwierzętami, w czasie wakacji i okresie powakacyjnym, liczba czworonogów w schroniskach wzrasta o 20-25 %. Zwierzęta zostają porzucone, ponieważ ich właściciele nie wiedzą, co z nimi zrobić podczas urlopu. ...

więcej

Ogólnopolski Program Profilaktyki Cukrzycy i Chorób Cywilizacyjnych PoZdro!-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Ponad 3 mln Polaków choruje na cukrzycę, prawie milion o tym nie wie. WHO mówi o epidemii. Cukrzyca typu 2 stanowi aż do 90% przypadków cukrzycy, wiek zapadalności na nią drastycznie się obniża. Naukowcy alarmują, że istnieje ryzyko, iż dzieci urodzone po 2000 roku mogą żyć krócej niż ich rodzice. ...

więcej

Dbamy o lepszą codzienność

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Popularyzacja idei działań strażniczych oraz osób w nie zaangażowanych (tzw. watchdogów). ...

więcej

JEST AKCJA - Nie wyrzucamy jedzenia-NOMINOWANA

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

Wyrzucanie każdego dnia przez Warszawskie restauracje dużej ilości jedzenia do śmieci, tzw. „dań dnia”. Występowanie problemu niedożywienia wśród ludzi biednych. ...

więcej

(ZA)TRZYMAJ SIĘ ZASAD!-NOMINOWANA

KATEGORIA: Akcje zaangażowane firm (CSR)

Śmiertelne wypadki z udziałem pieszych na autostradzie. Analizy przyczyn wypadków wykazywały, że wynikały one z niewiedzy lub niezachowania odpowiedniej ostrożności przez użytkowników, którzy w wyniku awarii auta musieli zatrzymać się na autostradzie. Nieznajomość zasad bezpiecznego zatrzymywania. ...

więcej

WYRÓWNUJEMY SZANSE

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

Zagrożenie nierównością i wykluczeniem społecznym dotyczące osób starszych, niepełnosprawnych, samotnych matek, dzieci z domów dziecka oraz dzieci otyłych. Brak świadomości, że można im pomóc dzięki Funduszom Norweskim i EOG. Skuteczne dotarcie z pomocą do ośrodków w biednych częściach kraju. ...

więcej

BREASTFIT

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Problem jaki ciągle pojawia się w naszej Fundacji to fakt, że kobiety ciągle zgłaszają się zbyt późno do lekarza ze zmianami nowotworowymi w przypadku raka piersi ...

więcej

Pomożesz? Bo możesz - masz to w genach! – ogólnopolska kampania mająca na celu szerzenie idei dawstwa szpiku wśród społeczeństwa oraz zachęcenie Polaków do rejestracji jako potencjalni Dawcy szpiku.

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Dla chorych na nowotwory krwi przeszczepienie szpiku od niespokrewnionego dawcy jest często jedyną szansą na życie i powrót do zdrowia. Mimo ponad 28 mln potencjalnych Dawców szpiku na świecie, nadal co 5 pacjent może nie znaleźć Dawcy. Każdy z nas może pomóc zostając potencjalnym dawcą szpiku. ...

więcej

BohaterON – włącz historię!-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Zaledwie co trzeci Polak (36% badanych) łączy datę 1.08.1944 r. z wybuchem Powstania Warszawskiego (TNS OBOP, 2011). Wraz z biegiem czasu świadomość znaczenia tego wydarzenia zanika. W tym samym czasie odchodzą ostatni Powstańcy pełniący fundamentalną rolę w zachowaniu pamięci o tamtych chwilach. ...

więcej

NIE TRACĘ SIEBIE W SCHIZOFRENII-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Schizofrenia jest jedną z najcięższych chorób psychicznych, dotyczy szczególnie osób młodych. Niska świadomość społeczna powoduje narastanie uprzedzeń, które prowadzą do ostracyzmu i wykluczenia chorych z życia społecznego i zawodowego. Większość traci pracę i nie funkcjonuje w społeczeństwie. ...

więcej

TLDRxP-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

Większość krajów Europy przekracza 50% próg czytelnictwa. W Polsce jedynie 37% obywateli sięga po książkę w ciągu roku. Ponad 20 mln rodaków nie czyta wcale. Nie dba się o to, aby literatura była obecna w domach. Do sytuacji w kraju wpisuje się światowy trend TLDR. Too Long, Didn’t Read. ...

więcej

25 i co dalej

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Kampania przeciwko marginalizowaniu osób z niepełnosprawnością po 25 roku życia. Zgodnie z ratyfikowaną w 2012 przez Polskę Konwencją Praw Osób Niepełnosprawnych, osoby z każdego rodzaju niepełnosprawnością mają prawo do bezpiecznej przyszłości na równi z innymi, także po zakończeniu etapu edukacji. ...

więcej

Pokaż dziadkom-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Rocznie udaru mózgu dostaje w Polsce 70 tyś. osób. Udar jest jedną z najczęstszych przyczyn śmierci, a znaczna część chorych jest sparaliżowana i wymaga długotrwałej rehabilitacji. Niestety niewielka część społeczeństwa wie jakie są objawy udaru i jak należy zareagować. To ogromny problem społeczny. ...

więcej

Nie Gaś Światła

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

https://youtu.be/mnL_5K-wBhM ...

więcej

Włącz sumienie!-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie w kategorii 1%

Rocznie w Polsce może dochodzić od kilkudziesięciu do nawet kilkuset tysięcy wypadków drogowych z udziałem zwierząt (nie tylko dzikie, ale domowe - psy i koty). Tylko nieliczni kierowcy zgłaszają wypadek właściwym organom.Zazwyczaj w momencie uszkodzenia samochodu lub doznania uszczerbku na zdrowiu ...

więcej

Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!-NOMINOWANA

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

Główny problem, który został zidentyfikowany przez GTQX stanowi niski poziom czytelnictwa wśród Polaków, a także związane z nim stereotypowe w kontekście pejoratywnym postrzeganie osoby czytającej. Warto zwrócić też uwagę na wskazywane przez potencjalnych odbiorców wysokie ceny książek, jako barierę ...

więcej

Kampania edukacyjna Atopowi Bohaterowie-NOMINOWANA

KATEGORIA: Marketing zaangażowany społecznie (CRM)

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Brak podejścia psychosomatycznego i zwrócenia uwagi na obniżone poczucie własnej wartości i szereg negatywnych emocji, z którymi zmagają się dzieci chorujące na atopowe zapalenie skóry (AZS). Brak narzędzia, konkretnego rozwiązania, które pozwoli im zrozumieć te emocje. ...

więcej