Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2011


Kampania "KLUB PANCERNIKA KLIKA W FOTELIKACH"

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

Celem kampanii, przebiegającej w 2011 roku pod hasłem „Zawodnik pierwszej klasy zawsze ma zapięte pasy”, jest zmiana zachowań w zakresie prawidłowego stosowania urządzeń zabezpieczających dzieci podczas podróży samochodem, takich jak foteliki i podwyższenia. ...

więcej

Zwierzaki

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO)

Celem było zachęcenie odbiorcy do wzięcia udziału w akcji Sprzątanie świata 2011 organizowanej przez Fundację Nasza Ziemia. ...

więcej

Projekt „Daj włos” to inicjatywa Fundacji Rak’n’Roll, mająca na celu wyprodukowanie peruk z naturalnych włosów dla kobiet, które utraciły włosy w efekcie leczenia chemioterapią.

KATEGORIA: Zdrowie

Celem projektu „Daj włos” było namówienie zdrowych kobiet posiadających długie włosy, do obcięcia ich i przekazania po to, by powstały naturalne peruki potrzebne kobietom przechodzącym chemioterapię. Akcja wymagała zaangażowania nie tylko Fundacji, ale także maksymalnej liczby salonów fryzjerskich w ...

więcej

Projekt „Boskie Matki” to hołd dla dziesięciu kobiet, które przechodziły chemioterapię w czasie ciąży. Pokazujemy ich historie jako przykłady, dla tych kobiet, które znajdą się w takiej sytuacji.

KATEGORIA: Zdrowie

Celem projektu było uświadomienie szerokiej opinii publicznej, że istnieje szansa na urodzenie dziecka nawet jeśli matka jest objęta leczeniem onkologicznym. Lekarze stawiają przed nimi okrutny wybór: leczenie chemią albo ciąża. Albo Ty, albo dziecko. Trzeba wielkiej siły i miłości, aby odrzucić taki ...

więcej

Warszawiacy na start. Bieganie łączy pokolenia.Promujemy zdrowy i aktywny styl „życia biegacza”. Bieganie to cel, pasja, przełamanie barier i samookreślenie. To moje powody. Jestem biegaczem.

KATEGORIA: Inicjatywy lokalne

Każdy biega z innego powodu, każdy może znaleźć swój własny cel, każdy może stać się częścią tej społeczności, każdy może poczuć magię wspólnego poświęcenia. Nasz cel to wytworzenie powszechnej świadomości tych faktów, a dzięki temu: · Wykreowanie mody na bieganie. · Popularyzacja wiedzy o idei maratonu. · Promocja ...

więcej

„Kołysanki z Miłością”

KATEGORIA: Marketing zaangażowany społecznie (CRM)

Ze względu na charakter kampanii możemy mówić o kilku celach: • SPOŁECZNYM: przywrócenie mody na śpiewanie kołysanek • CHARYTATYWNYM: wsparcie funduszu remontowego Kliniki Pediatrii Centrum Zdrowia Dziecka • MARKETINGOWYCH: - zbudowanie pozytywnego wizerunku marki należącej do sponsora; - przyczynienie ...

więcej

Wolontariat

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

Głównym celem projektu było poinformowanie jak największej grupy odbiorców o obchodach Europejskiego Roku Wolontariatu 2011. Oprócz tego wyznaczone zostały również cele szczegółowe: •kreowanie pozytywnego, atrakcyjnego wizerunku wolontariatu oraz wolontariusza; •eksponowanie dobrych praktyk, wzorców, ...

więcej

SIŁA ODRUCHU

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

Udział Polaków w aktywności fizycznej wynosi 7% - inne państwa UE utrzymują wskaźnik na poziomie 20-60%. Celem kampanii było poprawienie pozycji aktywności fizycznej w hierarchii wartości Polaków oraz przeniesienie jej z grupy wartości uznawanych do wartości realizowanych. Dlatego zaplanowano szerokie ...

więcej

KAC - poranek

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

Naszym celem było stworzenie zupełnie nowego przekazu dotyczącego prowadzenia pod wpływem alkoholu– nie dla samej sztuki i kreatywnej zabawy, ale po to aby rzucić nowe światło na omawiany problem - tylko w ten sposób mogliśmy zainteresować odbiorcę odpornego na powtarzające się podobne komunikaty. Pomimo ...

więcej

Big Beautiful Women – kobiece piękno w rozmiarze XXL

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO)

Wykluczone, niedopasowane – tak właśnie kobiety XXL czują się w społeczeństwie. Dążymy do przełamania stereotypów dotyczących dużych kobiet, prowadzących do wielu przejawów nietolerancji i dyskryminacji. Pokazujemy, że wszystkie kobiety mogą być piękne, zmysłowe i intrygujące, niezależnie od rozmiaru. Ta ...

więcej

„Motocyklem bezpieczniej…miedzy samochodami” - „Miejsca wystarczy dla wszystkich”

KATEGORIA: Inicjatywy lokalne

Celem jest promocja bezpiecznego i prawidłowego sposobu jazdy motocyklem oraz poprawa kultury i zachowań kierowców na miejskich drogach, wraz ze zmianą wizerunku motocyklistów w społeczeństwie. Kampania ma popularyzować wiedzę wśród kierowców z zakresu przepisów ruchu drogowego w kwestii poruszania się ...

więcej

„Złe nawyki dobrych kierowców”Kampania społeczna programu ochrony życia użytkowników dróg krajowych pod nazwą „Drogi zaufania”, realizowanego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

Kampania ma doprowadzić do obniżenia liczby ofiar śmiertelnych na drogach krajowych. W dłuższej perspektywie kampania prowadzić ma do wykształcenia racjonalnych i trwałych postaw w komunikacji drogowej. Działania w latach 2010-2013 koncentrują się na dotarciu z komunikatem perswazyjnym i edukacyjnym ...

więcej

Po stronie natury (wcześniej: Moje Silne Drzewo) – program edukacji ekologicznej realizowany od 2009 roku.

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

Celem programu jest kształtowanie postaw i świadomości ekologicznej społeczeństwa, a w szczególności zachęcanie Polaków do sadzenia drzew i ochrony środowiska naturalnego. W ramach kampanii co roku realizowana jest akcja sadzenia miliona drzew oraz konkurs grantowy, aktywizujący i inspirujący społeczności ...

więcej

Toalety publiczne wizytówką kraju – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki w Przestrzeni Publicznej

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

1. Stworzenie szansy zaistnienia w świecie architektury i designu młodym projektantom. 2. Inspirowanie do zmiany wizerunku i rewitalizacji obszarów przestrzeni publicznej, które mają wpływ na postrzeganie wybranego regionu. 3. Podnoszenie standardów łazienek w miejscach użyteczności publicznej. 4. Propagowanie ...

więcej

Wykreśl 212 kk

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO)

Uświadomić ogółowi społeczeństwa zagrożenia wynikające z obowiązywania paragrafu 212kk i zagrożenia dla swobody wypowiedzi Wywołać dyskusję publiczną dotycząca problematyki wolności słowa i sensowności karnej odpowiedzialności za słowa w ramach prowadzonej w tym czasie kampanii wyborczej jako źródło ...

więcej

„Zostań dawcą”

KATEGORIA: Zdrowie

Celami kampanii jest budowanie świadomości dotyczącej dawstwa szpiku, zachęcenie odbiorców do rejestracji, jako potencjalny dawca, podnoszenie świadomości społecznej dotyczącej ilości zachorowań na białaczkę. Kampania ma również na celu (dzięki rejestracji dawców) podarować kolejne szanse na nowe życie ...

więcej

Przybij 1% dla Łódzkiego Hospicjum dla Dzieci KRS 0000 159 689

KATEGORIA: Kampanie 1%

Kampania ma na celu informowanie społeczności lokalnej o możliwości przekazania 1% podatku dla organizacji działającej na terenie miasta Łodzi i województwa łódzkiego. ...

więcej

„Zostań dawcą”

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

Celami kampanii jest budowanie świadomości dotyczącej dawstwa szpiku, zachęcenie odbiorców do rejestracji, jako potencjalny dawca, podnoszenie świadomości społecznej dotyczącej ilości zachorowań na białaczkę. Kampania ma również na celu (dzięki rejestracji dawców) podarować kolejne szanse na nowe życie ...

więcej

Inicjatywa Bezpiecznego Stosowania Środków Ochrony Roślin (Safe Use Initiative)Hasło: Nie tylko plony potrzebują ochronywww.bezpiecznie.org

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

Celem kampanii jest edukacja rolników w zakresie zasad bezpieczeństwa podczas aplikacji środków ochrony roślin i zdrowia osobistego, strojów ochronnych odpowiednich do prac wykonywanych przez rolników. W tym celu szkolimy trenerów, szkoleniowców, doradców rolniczych, inspektorów, etc. Zmiana zachowań ...

więcej

"Daj włos" to inicjatywa Fundacji Rak’n’Roll, mająca na celu wyprodukowanie peruk z naturalnych włosów dla kobiet, które utraciły włosy w efekcie leczenia chemioterapią.

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO)

Celem projektu „Daj włos” było namówienie zdrowych kobiet posiadających długie włosy, do obcięcia ich i przekazania po to, by powstały naturalne peruki potrzebne kobietom przechodzącym chemioterapię. Akcja wymagała zaangażowania nie tylko Fundacji, ale także maksymalnej liczby salonów fryzjerskich w ...

więcej

Kampania realizowana w ramach 5 edycji programu ORLEN Bezpieczne Drogi, pod hasłem "Niech żyją motocykliści!"

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

Cel społeczny: zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Zwrócenie uwagi na potrzebę i zasady przyjaznego współużytkowania dróg przez kierowców samochodów i motocykli. Kampania, pośrednio, miała również na celu poprawę wizerunku motocyklistów wśród kierowców. ...

więcej

Boskie Matki

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO)

Celem projektu było uświadomienie szerokiej opinii publicznej, że istnieje szansa na urodzenie dziecka nawet jeśli matka jest objęta leczeniem onkologicznym. Lekarze stawiają przed nimi okrutny wybór: leczenie chemią albo ciąża. Albo Ty, albo dziecko. Trzeba wielkiej siły i miłości, aby odrzucić taki ...

więcej

Kampania społeczna Unicef „Faceci ratują dzieci”.

KATEGORIA: Zdrowie

Celem kampanii było pozyskanie środków dla Unicef na zakup szczepionek dla niemowląt i kobiet w ciąży z Sierra Leone – jednego z najbiedniejszych krajów na świecie. Celem było również zmiana stereotypów na temat pomagania w szczególności wśród polskich mężczyzn. ...

więcej

Kampania społeczna Unicef „Faceci ratują dzieci”.

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO)

Celem kampanii było pozyskanie środków dla Unicef na zakup szczepionek dla niemowląt i kobiet w ciąży z Sierra Leone – jednego z najbiedniejszych krajów na świecie. Celem było również zmiana stereotypów na temat pomagania w szczególności wśród polskich mężczyzn. ...

więcej

Program edukacyjny Renault „Bezpieczeństwo i mobilność dla wszystkich”

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

Celem programu jest wykształcenie u dzieci prawidłowych i bezpiecznych zachowań w ruchu drogowym oraz uświadomienie korzyści związanych z przyjazną dla środowiska motoryzacją, Dodatkowo, program ma pomóc nauczycielom w prowadzeniu zajęć edukacyjnych, przyczynić się do wykształcenia w uczniach szkół podstawowych ...

więcej

Weź się do kupy

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

Propagowanie sprzątanie psich kup. ...

więcej

Akcja edukacyjna Śniadanie Daje Moc 8 listopada 2011 – ogłoszony Dniem Zdrowego Śniadania w ramach akcji edukacyjnej Partnerstwa dla Zdrowia w klasach 1-3 szkół podstawowych.

KATEGORIA: Zdrowie

Niedożywienie ilościowe i jakościowe w okresie intensywnego rozwoju dziecka skutkuje gorszym startem w dorosłe życie. Akcja edukacyjna Śniadanie Daje Moc za zadanie miała: 1. Zwiększanie świadomości nt. zdrowego odżywiania i roli śniadania w diecie dziecka 2. Zaangażowanie nauczycieli, opiekunów ...

więcej

"Wcześniaki. Sprawa wielkiej wagi"

KATEGORIA: Kampanie 1%

Celem kampanii jest nagłośnienie tematyki wcześniactwa wśród społeczeństwa, podniesienie świadomości, że 7% nowo narodzonych dzieci w Polsce stanowią wcześniaki oraz promowanie świadomego macierzyństwa. Kampania ma nie tyko uzmysłowić, jak małe rodzą się wcześniaki, ale także pokazać, że dzięki właściwej ...

więcej

Leczymy… uśmiechem! PODAJ DALEJ 1% podatku – KRS 0000197058

KATEGORIA: Kampanie 1%

Głównym celem kampanii jest pokazanie radości z życia i uśmiechu, którego tak brakuje w dzisiejszym świecie. Kampania ma tym większy wydźwięk, że pokazuje środowisko osób niepełnosprawnych. To właśnie uśmiech i pozytywne nastawienie do świata i ludzi pozwala im odzyskiwać utraconą sprawność, odnaleźć ...

więcej

Pomagaj tak, jak KNUR - owski Wolontariusz

KATEGORIA: Inicjatywy lokalne

Cel to promowanie idei wolontariatu - knurowskiego wolontariatu, osób, które są aktywnymi wolontariuszami, czyli działają bezinteresownie i nie otrzymują za tą wykonaną pracę społeczną wynagrodzenia finansowego i przeprowadzają działania na rzecz knurowskiej społeczności lokalnej, np. w ramach wybranej ...

więcej

Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

- zwrócić uwagę na alarmujące statystyki badań czytelnictwa w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem nieczytania przez osoby z wyższym wykształceniem oraz młodzież i studentów - walczyć ze stereotypem mola książkowego. W naszej kampanii osoby czytające to osoby atrakcyjne intelektualnie i fizycznie, ...

więcej

Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO)

- zwrócić uwagę na alarmujące statystyki badań czytelnictwa w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem nieczytania przez osoby z wyższym wykształceniem oraz młodzież i studentów - walczyć ze stereotypem mola książkowego. W naszej kampanii osoby czytające to osoby atrakcyjne intelektualnie i fizycznie, ...

więcej

"Nie daj się złowić na wnuczka"

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

Poprzez kampanie chcemy wyczulić społeczeństwo, a szczególnie osoby starsze, na sytuacje, w których mogą stać się ofiarami oszustów. ...

więcej

Konkurs ‘Discover e-volunteering’ (zwany dalej: “De-v”)

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO)

Celem konkursu "De-v" jest promowanie społecznego zaangażowania w internecie. Konkurs nagradza najbardziej wartościowe, innowacyjne i skuteczne projekty NGO, w ramach których wolontariusze pomagają innym przez Internet. Poprzez Konkurs: • informujemy o zaletach e-wolontariatu, • pokazujemy, w jaki ...

więcej

Hasło kampanii: Narkotyki? Na co mi to.Hasło pomocnicze: Większość młodych ludzi w Polsce nie używa narkotyków. Takie są fakty!

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

Zmiana przekonań i uświadomienie społeczeństwu, że większość młodych ludzi nie używa narkotyków. Modelowanie pozytywnych postaw wśród młodzieży. Była to pierwsza ogólnopolska kampania antynarkotykowa adresowana do młodzieży, promująca zdrowy styl życia. ...

więcej

„Pamiętaj o Mamach”

KATEGORIA: Inicjatywy lokalne

Przekazanie wiedzy, zmiana postaw i zachowań. Promowanie dobrych praktyk. Celem akcji było zwrócenie uwagi pasażerów oraz pracowników Spółki „Koleje Mazowieckie- KM” na osoby podróżujące z małymi dziećmi – uczulenie na życzliwą pomoc poprzez np. ustąpienie miejsca siedzącego czy wniesienie wózka. Nie ...

więcej

AMS dla Integracji – pokazy szermierki na wózkach w szkołach dla dzieci i młodzieży.

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

Celem projektu jest przede wszystkim zmiana sposobu postrzegania niepełnosprawnych, przełamania negatywnych stereotypów i pokazania tych osób jako ambitnych, samodzielnych, osiągających spektakularne sukcesy. ...

więcej

Podaruj 1% i przywróć im nadzieję.Hasło przewodnie kampanii: „Każdy może pomóc”.

KATEGORIA: Kampanie 1%

Cel ogólny to uświadomienie społeczeństwa, biznesu, instytucji, administracji, mediów o istotności i celowości przekazywania 1% na rzecz OPP. Opolszczyzna zajmuje czołowe miejsce w Polsce pod względem wyjazdów zarobkowych. Rzutuje to na ilość przekazywanego 1% podatku. Cel szczegółowy to promocja ...

więcej

ZAPNIJ PASY. WŁĄCZ MYŚLENIE.

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

Główne cele komunikacyjne: - uświadomienie wszystkim użytkownikom samochodów, że pasażer na tylnej kanapie, który nie zapiął pasów, naraża niepotrzebnie nie tylko siebie, ale także współpodróżnych na śmiertelne ryzyko, - uwiarygodnienie przekazu poprzez podanie faktów - przekonanie kierowców, że powinni ...

więcej

Program edukacyjny „Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha”

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

• Zainteresowanie młodzieży gimnazjalnej uczelniami technicznymi, jako możliwą ścieżką edukacyjną; • Popularyzacja wśród młodzieży gimnazjalnej przedmiotów ścisłych: matematyki, fizyki, techniki; • Pokazanie gimnazjalistom, że nauka może być zabawą; • Inspiracja wiedzą techniczną, nowymi technologiami; • Promowanie ...

więcej

Kampania: Czujesz Dumę? Nie kupuj jajek z symbolem "3"

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO)

Uświadomienie Polakom co kryje się za symbolem znajdującym się na skorupce jajka oraz jakie cierpienia znoszą kury z chowu przemysłowego. Pokazanie, że przy zakupie jajek mają wybór. Wywołanie dyskusji w mediach, poruszenie opinii publicznej i tym samym przyczynienie się do poprawy poziomu życia ...

więcej

Życie to nie facebook!

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO)

Budowa świadomości na temat zagrożeń związanych z wirusem HIV oraz negatywnych konsekwencji przenoszenia mechanizmów szybkiej i często płytkiej komunikacji internetowej do życia codziennego. Zachęcenie odbiorców do regularnego badania krwi na obecność wirusa HIV. ...

więcej

Kampania „Rozmowy o czasie”

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

Kampania „Rozmowy o czasie” to pierwsza w Polsce inicjatywa, która powstała w odpowiedzi na zjawisko dyskryminacji osób starszych chorych na nowotwory w dostępie do nowoczesnego leczenia. Kampania miała na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na sytuację seniorów chorych onkologicznie, zarówno w aspekcie ...

więcej

Kampania „Rozmowy o czasie”

KATEGORIA: Zdrowie

Kampania „Rozmowy o czasie” to pierwsza w Polsce inicjatywa, która powstała w odpowiedzi na zjawisko dyskryminacji osób starszych chorych na nowotwory w dostępie do nowoczesnego leczenia. Kampania miała na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na sytuację seniorów chorych onkologicznie, zarówno w aspekcie ...

więcej

LEKKOMYŚLNOŚĆ

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

Autorem kampanii, jej bezpośrednim prowadzącym i pomysłodawcą idei jest Wydział Współpracy Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego. 1. Podniesienie poziomu wiedzy wśród mieszkańców regionu dotyczącej leków sprzedawanych bez recepty (OTC), w szczególności ich składu, działania, ...

więcej

Życie to nie facebook!

KATEGORIA: Zdrowie

Budowa świadomości na temat zagrożeń związanych z wirusem HIV oraz negatywnych konsekwencji przenoszenia mechanizmów szybkiej i często płytkiej komunikacji internetowej do życia codziennego. Zachęcenie odbiorców do regularnego badania krwi na obecność wirusa HIV. ...

więcej

Kampania “Kluczowe wartości wolontariatu” (zwana dalej: „KWW”)

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO)

Celem kampanii „Kluczowe wartości wolontariatu” było podniesienie świadomości opinii publicznej na temat wartości i społecznej roli wolontariatu, promowanie jego różnorodnych i innowacyjnych form (m.in. e-wolontariatu), a tym samym poprawa jego wizerunku. ...

więcej

Oswoić ciemność

KATEGORIA: Kampanie 1%

Celem kampanii było zwiększenie świadomości Stowarzyszenia Tęcza, a poprzez to pozyskanie środków przekazywanych poprzez odliczenie 1% podatku na instytucje pożytku publicznego. Oprócz informacji o statusowych celach stowarzyszenia (edukacja i rehabilitacja dzieci niewidomych i niedowidzących) kampania ...

więcej

Zwierzęta są jak ludzie! Czują!

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

Celem kampanii było uwrażliwianie widzów na los zwierząt, zachęcenie ich do reagowania w sytuacjach, gdy dzieje im się krzywda, uczenie odpowiedzialności w relacji człowiek-zwierzę. ...

więcej

„Nie musisz na NAS głosować!”

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

Kampania miała na celu pokazanie wizerunku wolontariusza jako kogoś kto działa nieodpłatnie pro publico bono. Wykorzystany okres wyborów parlamentarnych miał wnieść innowacyjne inne niż wszystkie hasło reklamowe, w celu skupienia uwagi na wolontariuszach. ...

więcej

„Przyjacielu, ustąp miejsca”

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

Celem kampanii było uwrażliwienie pasażerów komunikacji miejskiej na potrzeby kobiet w ciąży, osób niepełnosprawnych, osób starszych oraz potrzebujących. Kampania miała wymiar informacyjno - edukacyjny i zasięgiem obejmowała Internet, prasę i nośniki nadzorowane przez ZTM. ...

więcej

Rozwód? Przemyśl to.

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO)

Spot reklamowy kampanii http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie,1816,zyli_sobie_razem_jakis_czas ...

więcej

Do przerwy 0:3. SZLACHETNA PACZKA 2012Hasło nawiązuje do meczu Ligi Mistrzów, w którym drużyna Jerzego Dudka początkowo przegrywała 0:3, ale, po niesamowitej drugiej połowie i karnych, wygrała mecz.

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO)

Celem kampanii było: • Znalezienie darczyńców dla 8 tys. rodzi żyjących w ubóstwie • Zmiana myślenia o biednych jako skazanych na porażkę – biedni to osoby, które na razie przegrywają, ale ich życie może się odmienić, mogą „wygrać w drugiej połowie”, impulsem do zmiany życia może być pomoc materialna ...

więcej

Akcja edukacyjna Śniadanie Daje Moc 8 listopada 2011 – ogłoszony Dniem Zdrowego Śniadania w ramach akcji edukacyjnej Partnerstwa dla Zdrowia w klasach 1-3 szkół podstawowych.

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

Niedożywienie ilościowe i jakościowe w okresie intensywnego rozwoju dziecka skutkuje gorszym startem w dorosłe życie. Akcja edukacyjna Śniadanie Daje Moc za zadanie miała: 1. Zwiększanie świadomości nt. zdrowego odżywiania i roli śniadania w diecie dziecka 2. Zaangażowanie nauczycieli, opiekunów ...

więcej

Pamiętnik

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

Projekty Karola Suwały związane są ze sferą publiczną w kontekście przestrzeni i mentalności społecznej. Autora interesuje kwestia znaczenia tego aspektu w kształtowaniu postaw i zachowań ludzi w życiu. ...

więcej

REAGUJ - agresja powszednieje.

KATEGORIA: Kampanie 1%

W połowie stycznia 2011 r. wystartowała nowa kampania Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce pod hasłem "REAGUJ". Jej celem było zwrócenie uwagi na problem agresji wobec zwierząt i zachęcenie ludzi do reagowania w takich przypadkach. Agresja w stosunku do zwierząt jest często ignorowana, co zazwyczaj ...

więcej

"Zbuduj chatkę"

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

Celem bezpośrednim kampanii była odbudowa domu Państwa Turlakiewiczów. Akcja miała także na celu aktywizację lokalnej społeczności do działania w sytuacjach kryzysowych, kształtowanie postaw obywatelskich. ...

więcej

Nazwa kampanii społecznej bezpieczeństwa drogowego firmy Mota-Engil Central Europe: „Bezpiecznie do celu!”.

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

Celem kampanii jest prewencja wypadków drogowych, zwiększanie świadomości poprzez informowanie, edukowanie oraz szkolenie. To wpojenie nawyku noszenia elementów odblaskowych, kamizelek oraz kasków rowerowych które firma rozdaje. To kształtowanie świadomego i kulturalnego uczestnika ruchu drogowego, ...

więcej

Projekt społeczno-edukacyjny "Kabecjanie dają radę"

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

Projekt jest odpowiedzią na wysokie statystyki wypadków i niezamierzonych urazów wśród dzieci w szkole, w domu, na boisku, placu zabaw, w drodze do/ze szkoły. Ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa dzieci w najbliższym otoczeniu oraz zmniejszenie liczby wypadków z ich udziałem. Ma uświadomić możliwe ...

więcej

JEST MIĘDZY NAMI CHEMIA

KATEGORIA: Kampanie 1%

Nacisk na relacje pomiędzy chorym a otoczeniem – jego rodziną i przyjaciółmi. Choroba jest momentem zatrzymania, czasem przewartościowań, weryfikacji, w tym również naszych relacji z bliskimi. W tym czasie potrzebujemy jak nigdy miłości, czułości , przyjaźni. To dobry czas by dać sobie prawo do korzystania ...

więcej

Kampania 1% dla Fundacji WWF Polska - 1% podatku na rzecz polskich dzikich zwierząt. Film viralowy "Czerwony Kapturek. Strasznie jest, gdy nie ma wilka"

KATEGORIA: Kampanie 1%

Celem kampanii jest zachęcenie osób odprowadzających podatki i rozliczających PIT, aby przekazały 1% podatku na rzecz Fundacji WWF Polska oraz na projekty związane z ochroną wilka, niedźwiedzia i rysia. ...

więcej

„Twoje zdjęcie. Twoje prawo.”

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

Celem projektu Nikon Polska, realizowanego przez Walk PR, jest edukacja w zakresie praw i obowiązków osób oraz instytucji zaangażowanych w obrót fotografią, jak również - w szerszym kontekście - generowanie dyskusji na ten temat. Długoterminowym celem kampanii jest eliminacja zjawisk naruszających ...

więcej

Festiwal Zdrowia z IFMSA-Poland oddział Kraków w Galerii Krakowskiej (4 edycje) - 3-dniowa akcja bezpłatnie wykonywanych badań profilaktycznych oraz edukacja zdrowotna.

KATEGORIA: Zdrowie

-edukacja społeczna z zakresu problematyki: Alkoholowego Zespołu Płodu, Nadciśnienia Tętniczego, Osteoporozy, Cukrzycy, chorób cywilizacyjnych, przenoszonych drogą płciową oraz ryzyka raka szyjki macicy -podniesienie świadomości pacjentów na temat stanu ich zdrowia oraz konieczności wykonywania badań ...

więcej

Festiwal Zdrowia z IFMSA-Poland oddział Kraków w Galerii Krakowskiej (4 edycje) - 3-dniowa akcja bezpłatnie wykonywanych badań profilaktycznych oraz edukacja zdrowotna.

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO)

-edukacja społeczna z zakresu problematyki: Alkoholowego Zespołu Płodu, Nadciśnienia Tętniczego, Osteoporozy, Cukrzycy, chorób cywilizacyjnych, przenoszonych drogą płciową oraz ryzyka raka szyjki macicy -podniesienie świadomości pacjentów na temat stanu ich zdrowia oraz konieczności wykonywania badań ...

więcej

LEKKOMYŚLNOŚĆ

KATEGORIA: Zdrowie

Autorem kampanii, jej bezpośrednim prowadzącym i pomysłodawcą idei jest Wydział Współpracy Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego. 1. Podniesienie poziomu wiedzy wśród mieszkańców regionu dotyczącej leków sprzedawanych bez recepty (OTC), w szczególności ich składu, działania, ...

więcej

1% na PACZKĘPod hasłem „1% na PACZKĘ” swoją kampanię 1% zrealizowało w 2011 roku Stowarzyszenie WIOSNA, realizujące od 11 lat jeden z największych w Polsce projektów pomocowych – SZLACHETNĄ PACZKĘ.

KATEGORIA: Kampanie 1%

Cel finansowy: • pozyskanie 450 000 zł (potrojenie wyniku kampanii 1%, w stosunku do 2010 r., kiedy udało się pozyskać 150 000 zł), potrzebnych do sfinansowania organizacji edycji SZLACHETNEJ PACZKI 2011 Cele pozafinansowe: • zbudowanie bliższych relacji z osobami zaangażowanymi w SZLACHETNĄ PACZKĘ ...

więcej

Inicjatywa Bezpiecznego Stosowania Środków Ochrony Roślin (Safe Use Initiative) Hasło: Nie tylko plony potrzebują ochrony www.bezpiecznie.org

KATEGORIA: Zdrowie

Celem kampanii jest edukacja rolników w zakresie zasad bezpieczeństwa podczas aplikacji środków ochrony roślin i zdrowia osobistego, strojów ochronnych odpowiednich do prac wykonywanych przez rolników. W tym celu szkolimy trenerów, szkoleniowców, doradców rolniczych, inspektorów, etc. Zmiana zachowań ...

więcej

Zamień 1% podatku na 100% radości!

KATEGORIA: Kampanie 1%

Celem kampanii jest uwrażliwienie społeczeństwa na potrzeby i świat osób niepełnosprawnych intelektualnie. Osoby te nie potrafią same poprosić o pomoc. A tymczasem wystarczy nawet mały gest, by zmienić ich świat na lepszy. Kampania zachęca do aktywnej postawy i niesienia pomocy osobom, które miały mniej ...

więcej

Akcja "Start w karierę" Uniwersytetu Łódzkiego

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

Akcja została zrealizowana przez Uniwersytet Łódzki wraz z wiodącymi przedsiębiorstwami w regionie. Celem kampanii było zwrócenie uwagi na problemy młodych ludzi z wejściem na rynek pracy i dostosowywanie ich kompetencji do potrzeb pracodawców, a w szczególności pokazanie jak w pełni wykorzystać czas ...

więcej

Samotność nie jest dla dzieci…

KATEGORIA: Kampanie 1%

Celem kampanii jest uświadomienie problemu osieroconych, nieuleczalnie chorych dzieci, których wyjątkowe potrzeby są pominięte w systemie opieki medycznej i socjalnej. Kampania wpływa na zmianę postawy społecznej podatników z obojętnej na aktywną poprzez dokonanie odpisu 1% na rzecz budowy pierwszego ...

więcej

„A Ty czyje? KUP INDEKS AKADEMII PRZYSZŁOŚCI”

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO)

-znalezienie fundatorów 600 indeksów dla uczniów AKADEMII PRZYSZŁOŚCI (pozostałe 600 miało zostać sprzedane w kampanii w lutym – przed drugim semestrem) -promowanie idei wychowania do sukcesu - uczenie dzieci samodzielności, radzenia sobie w życiu, wzmacniania samooceny, odkrywania i rozwoju pasji -uświadomienie ...

więcej

Deklaracja miłości do miasta

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

CELEM zainspirowanej piosenką T-Love i rozpoznawalnym miłosnym logotypem Nowego Jorku, akcji, było stworzenie miłosnej alternatywny dla walentynkowego szaleństwa i pobudzenie aktywności mieszkańców 3 miast. Zbiorowym obiektem wyznań były miasta, w których mieszkamy i które kochamy. Rozbudzona aktywność ...

więcej

Kampania "Nie uciekaj"

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO)

Spot kampanii do obejrzenia na: http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie,1730,sa_lepsze_rozwiazania_niz_ucieczka_z_domu ...

więcej

Akcja społeczna „Wrocław segreguje”Hasło akcji: Lepsza segregacja, lepszy WrocławOkres trwania: czerwiec - grudzień 2011 r.

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

Celem akcji było nakłonienie władz Wrocławia, odbiorców odpadów oraz spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych do wprowadzenia zmian w systemie selektywnej zbiórki odpadów. Zmian, których oczekują mieszkańcy, czyli m.in. większej liczby czystych i nieprzepełnionych pojemników do segregacji odpadów, łatwo ...

więcej

TAK WYGLĄDAJĄ PRAWDZIWE KASZTANY

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

Głównym celem stworzenia projektu plakatu jest doprowadzenie do zmian nastawienia niektórych właścicieli czworonogów przekonując ich do sprzątania nieczystości po swoich pupilach. Co więcej celem równorzędnym do zmiany nastawienia jest aby zmiana ta odbyła się w sposób przyjazny i naturalny. ...

więcej

SPRZATAJMY PSIE KUpKI

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

Głównym celem stworzenia projektu plakatu jest doprowadzenie do zmian nastawienia niektórych właścicieli czworonogów przekonując ich do sprzątania nieczystości po swoich pupilach. Co więcej celem równorzędnym do zmiany nastawienia jest aby zmiana ta odbyła się w sposób przyjazny i naturalny. ...

więcej

SPRZATAJMY KLOCKI NASZYCH MILUSIŃSKICH

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

Głównym celem stworzenia projektu plakatu jest doprowadzenie do zmian nastawienia niektórych właścicieli czworonogów przekonując ich do sprzątania nieczystości po swoich pupilach. Co więcej celem równorzędnym do zmiany nastawienia jest aby zmiana ta odbyła się w sposób przyjazny i naturalny. ...

więcej

„Z Kujawskim pomagamy pszczołom”

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

Celem akcji było zwrócenie uwagi społeczeństwa na problem masowo ginących pszczół i jego konsekwencje oraz edukacja w tym zakresie, a także zachęcanie Polaków do uczynienia swojego otoczenia przyjaznym pszczołom. W szerszej pespektywie akcja miała za zadanie budowanie świadomości znaczenia pszczół w ...

więcej

Odkrywamy Pomorskie

KATEGORIA: Inicjatywy lokalne

Głównym celem kampanii było pokazanie niesłyszącym jakie piękne są miejsca w Polsce. Drugim celem było uświadomienie słyszącym, że głusi też mogą być turystami. Jest to próba udowodnienia, że osoby niesłyszące są takie same jak słyszący - tylko nie słyszą. ...

więcej

Kampania 1% "Daj chwilę" Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa

KATEGORIA: Kampanie 1%

Założeniem kampanii jest zaszczepienie w umysłach społeczeństwa świadomości, że odchodzenie - umieranie, nie musi budzić lęku, że proces umierania człowiek może przeżyć świadomie, godnie, w przyjaznym otoczeniu. Śmierć nie musi być tematem tabu - powinniśmy nauczyć się przez ten proces przechodzić świadomie ...

więcej

Oddajemy 1% podatku na dobry społeczny cel

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

Próba zmiany postaw i zachowań osób niepełnosprawnych w zakresie pozyskiwania funduszy w ramach odpisu 1% podatku z roszczeniowych na prospołeczne. ...

więcej

Kampania "Teraz pstrąg" prowadzona na zlecenie Stowarzyszenia Producentów Ryb Łososiowatych

KATEGORIA: Marketing zaangażowany społecznie (CRM)

Kampania „Teraz pstrąg” przeprowadzona w roku 2011 była pierwszą ogólnopolską kampanią promującą spożycie pstrąga w Polsce. Jej celem było zwiększenie zainteresowania tą rybą wśród konsumentów, podkreślenie jej walorów zdrowotnych oraz wykreowanie mody na pstrąga, czyli cele czysto wizerunkowe. Kampania ...

więcej

Nie marnuj jedzenia – to sprawa warta zachodu

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO)

Zwrócenie uwagi opinii publicznej na kwestię marnotrawstwa żywności. Zaangażowanie w walkę z problemem, poprzez kontrolowanie własnych zachowań oraz dawanie przykładu. Zmiana wiedzy, przekonań i zachowań społecznych. Promocja inicjatywy, Fundacji oraz Światowego Dnia Żywności. ...

więcej

Fundusze Europejskie dla Małopolski. To się w ramach nie mieści!

KATEGORIA: Inicjatywy lokalne

Nowoczesna i bogata Małopolska to efekt funduszy europejskich oraz kreatywności i przedsiębiorczości jej mieszkańców - wzmocnienie tożsamości regionalnej i poczucia dumy z bycia Małopolaninem. Wskazanie na pozytywne zmiany w tożsamości Małopolan, których bezpośrednią przyczyną są projekty finansowane ...

więcej

Premiera 2-go numeru nieregularnika Grafik Rebel, w formie tabloidu "Życie na przemiał" połączona z wystawą "Talk to me czyli sztuka społecznie zaangażowana, sztuka w przestrzeni publicznej"

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

Nasza "akcja" czyli wystawa/debata/warszataty/mural, miała przede wszystkim zwrócić uwagę na to jak koncerny bez pytania wkraczają w naszą osobistą przestrzeń, jak nas "urabiają" do swoich celów, jak ingerują w przestrzeń publiczną. Magazyn zawierał właśnie tego rodzaju treści. Posiłkowaliśmy się artykułąmi ...

więcej

"Zła opinia będzie się za Tobą ciągnąć"

KATEGORIA: Inicjatywy lokalne

Link do 4 spotów: http://www.krosno24.pl/informacje.php3?id=4248 Celem kampanii jest wieloaspektowa zmiana postawy/mentalności właścicieli psów, którzy nie sprzątają po swoich czworonogach. Wieloaspektowa, bo: -przekonuje, że sprzątanie po swoim psie nie jest żadnym wstydem, lecz wyrazem troski o ...

więcej