Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2009



23.03.2010

Wszyscy Jesteśmy Nienormalni

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Wszyscy Jesteśmy Nienormalni. Kampania Fundacji Jaś i Małgosia mająca na celu zmianę postaw społecznych wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie. Kampania w symboliczny sposób pokazywała równość między osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, a resztą społeczeństwa.
Grupą docelową były osoby młode, wykształcone, zdolne docenić przewrotne przesłanie kampanii.
Wykorzystane kanały komunikacji to outdoor (billboardy, siatki, citylighty) w największych miastach Polski (Warszawa, Łódź, Kraków, Poznań, Trójmiasto), spot telewizyjny w wersji 30 i 10-sekundowej emitowany w kanałach tematycznych, internet (social media) oraz oddziaływanie bezpośrednie na grupy opiniotwórcze (katalog). Korzystano również z narzędzi Public Relations. Konferencja prasowa na rozpoczęcie kampanii odbyła się w hotelu Marriott z udziałem osób niepełnosprawnych intelektualnie. Wizyta osób niepełnosprawnych intelektualnie w drogim hotelu była jednym z działań w procesie destygmatyzacji tych osób podjętym w ramach kampanii. Proces destygmatyzacji zakładał wizyty osób niepełnosprawnych intelektualnie (dzieci i dorosłych) w miejscach, do których ich dostęp jest w normalnych warunkach ograniczony. Były to drogie hotele, restauracje itd.
Celem oddziaływania bezpośredniego na odbiorców wyprodukowano w ramach kampanii katalog Wszyscy Jesteśmy Nienormalni będący zabawnym komentarzem do spotu telewizyjnego. Katalog sugerował, że spot telewizyjny wyreżyserowały dzieci niepełnosprawne intelektualnie, co podkreślało równościowe przesłanie kampanii.
Kampania Public Relations przyniosła kilkadziesiąt publikacji prasowych, radiowych i telewizyjnych, w tym nagrodę Gazety Finansowej oraz obszerną relację w Teleexpressie.
W czasie trwania kampanii profil kampanii w portalu Nasza Klasa pozyskał 41753 śledzących.
Przeprowadzone badania ewaluacyjne wykazały 30-procentową rozpoznawalność kampanii w Polsce. Tym samym cel, którym było zwrócenie uwagi na wykluczenie społeczne osób niepełnosprawnych intelektualnie i pokazanie równości między nimi, a resztą społeczeństwa - został osiągnięty.


KrajPolska
Kategoria konkursowaInicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)
Problemy społeczneWalka z wykluczeniem społecznym
NadawcaFundacja Jaś i Małgosia
Wykonawca/3PR/ Consulting
Adresaci18-35 lat z wyższym wykształceniem
MediaOutdoor, telewizja, internet
Data zgłoszenia23.03.2010
Dodatkowe materiały