| 31.03.2010 W domu dzieci mniej się boją  KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne) Od stycznia 2009 r. do kwietnia 2009 r. Fundacja WHD przeprowadziła kolejną, jedenastą już multimedialną kampanię informacyjną, którą przygotowała agencja reklamowa TBWA/TELESCOPE. W ramach kampanii powstały: film reklamowy, spot radiowy, ogłoszenia prasowe, plakaty wielkoformatowe i banery internetowe. Akcję wsparł Dom Mediowy Mediaedge:cia, który negocjował bezpłatne powierzchnie reklamowe i czasy antenowe.Głównym elementem graficznym kampanii było zdjęcie autorstwa p. Jacka Poremby, przedstawiające dziewczynkę siedzącą na kolanach u mamy, w fotelu. Hasłem przewodnim było zdanie „w domu dzieci mniej się boją”. To proste, oczywiste stwierdzenie połączone z nazwą Fundacja Warszawskie Hospicjum dla Dzieci miało uświadomić odbiorcom, jak ważna, zarówno dla dzieci jak i ich najbliższych, jest możliwość wspólnego spędzenia chwil najtrudniejszych, związanych z chorobą i umieraniem, w przyjaznym i pełnym miłości otoczeniu.
 Założeniem kampanii było poinformowanie szerokiej rzeszy odbiorców o działalności Fundacji WHD i przybliżenie problemu opieki paliatywnej nad nieuleczalnie chorymi dziećmi w ich własnych domach oraz informowanie o możliwości przekazania 1% podatku na rzecz Fundacji WHD. Kampania objęła swym zasięgiem głównie teren Warszawy i okolic, jednak niektóre media miały zasięg ogólnopolski. W czasie jej trwania wykorzystano sprawdzone w latach ubiegłych środki przekazu: TV, radio, prasę, outdoor, Internet oraz działania public relations (PR) ukierunkowane na przekazanie informacji o działalności i potrzebach Fundacji WHD.
 Podobnie jak w ubiegłym roku, podczas kampanii informowaliśmy o posiadanym przez Fundację WHD statusie organizacji pożytku publicznego. Materiały reklamowe opatrzone były ogólnopolskim logo akcji „1% podatku” oraz numerem KRS Fundacji Warszawskie Hospicjum dla Dzieci (Krajowy Rejestr Sądowy: 0000097123).
 Akcja obejmowała również hospicja dla dzieci w Gdańsku – Pomorskie Hospicjum dla Dzieci i Rzeszowie – Podkarpackie Hospicjum dla Dzieci. W rejonie tych hospicjów plakaty opatrzone były ich nazwą, logo oraz numerem KRS.
 Większość prac wykonanych przy planowaniu i realizacji kampanii oraz udostępnione czasy antenowe i powierzchnie reklamowe były bezpłatne. Na poniesione koszty złożyły się wydatki związane z produkcją filmu, sesją zdjęciową, a także z drukiem i rozklejaniem plakatów oraz publikacją niektórych ogłoszeń prasowych. Łączny koszt kampanii wyniósł 453 363 zł, natomiast wpływy z przekazanego na rzecz Fundacji 1% podatku dochodowego osiągnęły kwotę 4 989 887 zł.
 Z Informacji uzyskanych z Ministerstwa Finansów z dn. 3.11.2009                                 r. na temat kwot 1% podatku należnego przekazanych organizacjom pożytku publicznego z zeznań za 2008 rok wynika, że Fundacja WHD znajduje się na szóstym miejscu w wykazie organizacji, które w 2009 r. otrzymały najwyższe kwoty w skali całego kraju, a na piątym miejscu w skali miasta Warszawy.
 Współtwórcami kampanii promocyjnej 2009 byli:
 Agencja TBWA/TELESCOPE
 Dom mediowy Mediaedge:cia
 Drukarnia Print&Display
 Jacek Poremba – fotograf
 Paweł Borowski – reżyser filmu
 śp. ks. Jan Twardowski
 W akcję zaangażowały się następujące firmy i osoby:
 At Media
 Dolby Laboratories Inc.
 Festiwal Filmu i Sztuki „Dwa Brzegi” Kazimierz Dolny/Janowiec nad Wisłą
 Laboratorium Filmowe i Dźwiękowe WFDIF
 Max Film
 New Age Media
 Warszawski Festiwal Filmowy
 Wiesława Żebrowska  (A&P Group)
 W akcję zaangażowały się następujące media:
 Telewizja:
 •	CYFRA+: Ale Kino, Planete,  Kuchnia TV,
 •	Domo,  Canal+, ZigZap, MiniMini, Hyper
 •	DISCOVERY Channel,  Animal Planete, Discovery World, Dicovery Science
 •	PULS TV
 •	stacje VIACOMU: MTV, VIVA, Comedy Central, VH1
 •	TVN, TVN 7, TVN Style, TVN Turbo
 •	ZONE: Zone Reality,  Zone Europa, Zone Romantica, Zone Club i Extreme Sports
 Radio:
 •	Plus Józef
 •	Radio Warszawa
 •	Roxy FM
 •	Złote Przeboje
 Prasa:
 •	Miesięcznik Finansowy BANK
 •	Polityka
 •	Vita
 Outdoor (reklama wielkoformatowa):
 •	AMS
 •	Cityboard
 •	Clear Channel
 •	Stroer
 Kina:
 •	Cinema City
 •	Kinoteka
 •	Luna
 •	Multikino
 •	Muranów
 •	Nove Kino Praha
 •	Silver Screen
 •	Wisła
 Internet:
 •	GG Network S.A
 •	portal Gazeta.pl
 •	portal Interia.pl
 •	portal kalkulatorfinansowy.pl
 •	portal o2.pl
 •	portal Onet
 •	sieć reklamowa Ad-Vice
 •	sieć reklamowa ARBOmedia
 •	sieć reklamowa Bizon
 •	sieć reklamowa IDMnet
 |