Kampanie zgłoszone do konkursu
|
15.03.2011 Nasza Choinka KATEGORIA: Marketing zaangażowany społecznie (CRM)
Krótki opis projektuAutorzy: Dyrektor Kreatywny: Maciek Ufnalewski. Copywriter: Ryszard Kunce. Art. Director: Marta Białostocka. StrategiaStworzyliśmy stronę www.naszachoinka.pl, na której dzięki aplikacji zaprojektowanej w technologii flash można było, po uprzednim zalogowaniu, wybrać jedną z trzech kolorowych lampek i zawiesić na wirtualnej choince. Każdy z odwiedzających stronę mógł powiesić tylko jedną lampkę, mógł także podpisać ją swoim imieniem czy nickiem. Aplikacja pozwalała także na odnalezienie swojej lampki w gąszczu innych przy pomocy lokalizatora. Po wpisaniu imienia aplikacja przenosiła odwiedzającego w to miejsce na choince, gdzie wisi zapalona przez niego lampka. Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampaniiFundacja Viva! walczy o prawa zwierząt w tym także o poprawę warunków życia psów w schroniskach. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiDo akcji wykorzystano Internet. Komunikowano poprzez stronę www.naszachoinka.pl, Fun Page Agencji Szwejkowski na portalu Facebook, stronę www.szwejkowski.pl, pocztę mailową. EfektywnośćOd 8 do 24 grudnia na naszej choince swoje lampki powiesiło 10.817 osób. Kwota 10.817 PLN została przeznaczona na zakup koców, karmy i leków dla psów ze schroniska w Ostrowi Mazowieckiej. Opis inicjatoraInicjatorem akcji była Agencja Reklamowa Szwejkowski. InsightZgromadzenie przy wirtualnej choince internautów wokół szlachetnej idei pomocy dla zwierząt. Święta to czas spotkań w gronie bliskich, nastrój sprzyja rozmowom o rzeczach ważnych, pomaganiu innym, poczuciu wspólnoty - również z braćmi mniejszymi. BIG IDEAPomysł akcji oparty jest o tradycję wieszania lampek na choince w okresie Świąt Bożego Narodzenia , wspólne spotkania przy choince. Wieszając lampkę na choince, powodujesz, że agencja reklamowa Szwejkowski przeznacza 1 PLN na pomoc dla psów ze schroniska. Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych formStrona www z animacją wykonaną w technice flash. Przyjazny i interaktywny interfejs. |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Marketing zaangażowany społecznie (CRM) |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie |
Nadawca | Agencja Reklamowa Szwejkowski |
Wykonawca | Agencja Reklamowa Szwejkowski |
Adresaci | Polacy |
Media | Internet |
Data zgłoszenia | 15.03.2011 |
Dodatkowe materiały | Nasza Choinka spot |