Kampanie zgłoszone do konkursu
|
15.03.2011 Wszyscy jesteśmy mordercami KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie
Krótki opis projektuAutorzy: Dyrektor Kreatywny: Maciek Ufnalewski. Copywriter: Piotr Wronek. Art. Director: Maciek Ufnalewski. StrategiaW okresie Świąt Bożego Narodzenia w Polsce zabija się miliony karpi. Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampaniiFundacja Viva! walczy o prawa zwierząt, w tym także karpi, którym Polacy w okresie Świąt Bożego Narodzenia zgotowują krwawą hekatombę. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiNa potrzeby kampanii zaprojektowaliśmy czarne opaski wzorowane na paskach zakrywających oczy przestępców pokazywanych w mediach. Opaski zostały zainstresowane w prasie, a także zamieszczone w formie PDF-a na Facebooku na profilu Krwawe Święta. Ich dystrybucją zajęli się także wolontariusze Fundacji Viva! EfektywnośćBrak badań ewaluacyjnych. KampanijnośćKampania była częścią corocznego projektu Krwawe Święta, którego inicjatorem jest Fundacja Viva! www.krwaweswieta.pl Opis inicjatoraInicjatorem akcji była Fundacja Viva!, która od 11 lat walczy o prawa zwierząt. InsightKażdy Polak choć raz w życiu przyczynił się do niehumanitarnego zamordowania karpia. BIG IDEAPomysł reklamy oparty został na dobrowolnym przyznaniu się przez każdego Polaka do popełnienia zbrodni i przyłożeniu sobie do oczu czarnej opaski. Wszyscy jesteśmy mordercami! Dlatego, jak zabójcy pokazywani w mediach, przysłaniamy sobie oczy czarnymi opaskami. Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych formAmbient – manifestacja, która odbyła się 27.11. 2010. Podczas ambientu manifestanci trzymali przy oczach czarne opaski – niczym przestępcy prezentowani w mediach. |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy obywatelskie |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie |
Nadawca | Fundacja Viva! |
Wykonawca | Agencja Reklamowa Szwejkowski |
Adresaci | Polacy |
Media | Ambient, internet, radio, reklama prasowa, BTL. |
Data zgłoszenia | 15.03.2011 |
Dodatkowe materiały | Karp_spot |