Kampanie zgłoszone do konkursu
|
12.04.2011 Kampania społeczna Kulturalna Jazda KATEGORIA: Inicjatywy społeczne firm
Krótki opis projektuKulturalna Jazda ma na celu przede wszystkim popularyzację norm kulturalnego zachowania wśród obecnych i potencjalnych uczestników ruchu drogowego. Formuła akcji zakłada także aktywizację kierowców w życiu kulturalnym oraz promocję dziedzictwa kulturowego regionu. StrategiaBadania przeprowadzane przez ekspertów Instytutu Transportu Samochodowego, MSWiA, Ministerstwa Sprawiedliwości i organizacji pozarządowych są alarmujące. Wyniki jednoznacznie wskazują, że przyczyną wielu wypadków drogowych jest przede wszystkim zbyt agresywna i ryzykowna jazda. Ponad 50% polskich kierowców doświadczyła agresji ze strony innych współużytkowników dróg, 78% kierujących spotyka się z nią przynajmniej raz w tygodniu, w tym 34% każdego dnia. Wśród najbardziej ryzykownych zachowań wymienia się wymuszenie pierwszeństwa przejazdu 58%, zbyt małą odległość między samochodami, zmuszającą do przyspieszenia lub zmiany pasa 39%, zajeżdżanie drogi, zmuszające do zwolnienia lub gwałtownego hamowania 44%. Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampaniiJeśli chcemy poprawić poziom bezpieczeństwa na drogach, trzeba wypracować model odpowiedzialnego kierowcy. Kampania Kulturalna Jazda kreuje modę na kulturalny styl jazdy. Wspólnie z partnerami i ambasadorami propagujemy właściwe zachowania i nagradzamy przypadki poszanowania dla innych uczestników ruchu. Nie ma przyzwolenia społecznego na grubiaństwo i nieuprzejmość w życiu prywatnym, nie można zatem tolerować tych zjawisk również na naszych drogach. Kulturalna jazda to podstawa bezpieczeństwa. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiWszystkie elementy mieszanki promocyjnej zostały dobrane w taki sposób, aby zapewnić atrakcyjność działań, bezpośrednie dotarcie do grup docelowych oraz efektywne wykorzystanie środków finansowych. Działania PRW ramach kampanii informacyjnej zorganizowano 4 duże konferencje prasowe, prowadzono bezpośrednie spotkania z dziennikarzami na autostradzie oraz odpowiadano na zapytania mediów. EfektywnośćNa stronie www.kulturalnajazda.pl odnotowano 8518 odwiedzin za pośrednictwem 276 miejscowości w Polsce oraz ponad 200 wejść z 28 różnych państw Europy, Ameryki Północnej i Południowej oraz Azji. KampanijnośćTematyka kampanii jest odbiciem misji firmy, która zapewnienia dostęp do infrastruktury drogowej oraz dba o bezpieczeństwo jej użytkowników. Akcja ma charakter długofalowy. Kolejna edycja jest poświęcona tematowi Eco drivingu, który zyskuje na popularności z tych samych powodów, dla których ekologia jest tematem debat społecznych: wzrost cen paliw i zatrucie środowiska naturalnego. Kultura drogowa to także dbanie o stan techniczny i stosowanie odpowiednich technik prowadzenia pojazdów. Opis inicjatoraGdańsk Transport Company jest koncesjonariuszem północnego odcinka Autostrady A1 o długości 152 kilometrów z Gdańska do Torunia. InsightKażdy użytkownik dróg w Polsce zetknął się z niebezpiecznymi sytuacjami, które są bezpośrednim wynikiem agresywnych zachowań kierowców. Mimo licznych policyjnych akcji i kampanii społecznych polskie drogi wciąż są niebezpieczne. Eksperci są zgodni: póki nie zmieni się mentalność kierowców, drogowy horror się nie skończy. Liczymy, że przesłanie kampanii trafi do świadomości kierowców i zaczną oni jeździć zgodnie z zasadami wyznaczonymi przez kanony dobrego wychowania. BIG IDEAKampania Kulturalna Jazda jest inicjatywą unikalną, która w sposób szczególny wzmacnia pozytywny przekaz promujący pożądane zachowania uczestników ruchu drogowego. Zamiast karać kierowców za wykroczenia drogowe, nagradzamy ich za właściwe i kulturalne zachowania za kierownicą. Jednocześnie, formuła kampanii promuje kulturę przez duże „K”. Angażujemy kierowców w życie kulturalne regionu, poprzez promocję dziedzictwa kulturowego, jak i umożliwiając im czynny kontakt z wydarzeniami kulturalnymi. Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych formKampania Kulturalna Jazda to kompilacja wielu różnorakich działań, których głównym celem jest zaszczepienie podstawowych zasad kultury życia, rozumianych jako kultura drogowa i osobisty kontakt z kulturą. Akcja realizowana była w 4 odsłonach. Każda z nich miała odmienny charakter i była skierowana do ściśle określonej grupy odbiorców. Kampanii społecznej towarzyszyły ciekawe konkursy, sondaże, debaty, pikniki motoryzacyjne oraz działania prewencyjne i edukacyjne. |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy społeczne firm |
Problemy społeczne | Bezpieczeństwo ruchu drogowego |
Nadawca | Gdańsk Transport Company, koncesjonariusz Autostrady A1 |
Wykonawca | Gdańsk Transport Company S.A. oraz agencja Marcin Dybuk Konsulting MDK (Fabryka Kreacji) |
Adresaci | Obecni i potencjalni użytkownicy dróg, ze szczególnym uwzględnieniem użytkowników autostrady oraz kierowców korzystających z dróg na obszarze Trójmiasta |
Media | Patronat nad akcję objęli: Pomorska TV, Radio Plus, Dziennik Bałtycki, Echo Miasta oraz portal internetowy www.naszemiasto.pl. |
Data zgłoszenia | 12.04.2011 |
Dodatkowe materiały | plik: file_20110413114322_962.pdf Ambasadorzy |
plik: file_20110413114404_930.pdf Opis kampanii | |
plik: file_20110413114948_672.pdf Książeczka | |
plik: file_20110413115242_878.pdf Logotypy | |
plik: file_20110413115332_638.jpg Mandat Patrolu Kulturalnej Jazdy | |
plik: file_20110413115617_974.pdf Mapa | |
plik: file_20110413115701_130.pdf Naklejka | |
plik: file_20110413121133_318.pdf Pryzmat Coolturalna Jazda | |
plik: file_20110413121521_494.pdf Scenariusz warsztatów Coolturalna Jazda | |
plik: file_20110413123044_735.pdf Voucher do filharmonii | |
plik: file_20110413123106_250.pdf Voucher Norauto | |
plik: file_20110413123315_373.JPG Zdjęcie 1 - Patrol KJ | |
plik: file_20110413123418_230.jpg Zdjęcie 1 -Tydzień Bezpieczeństwa | |
plik: file_20110413123647_681.JPG Zdjęcie 2 - Patrol KJ | |
plik: file_20110413123752_384.jpg Zdjęcie 2 - Tydzień Bezpieczeństwa | |
plik: file_20110413124113_925.JPG Zdjęcie 3 - Patrol KJ |