Kampanie zgłoszone do konkursu
|
15.04.2011 Kampania społeczna „Zobaczyć przez dotyk – Wrocław w miniaturze" KATEGORIA: Inicjatywy społeczne firm
Krótki opis projektuKampania ma na celu wyrównanie szans i zmniejszanie barier, jakie napotykają na co dzień osoby niepełnosprawne sensorycznie, zwłaszcza niewidome i niedowidzące. Pozwala im pełniej poznawać otaczający ich świat, odkrywać skarby architektury stanowiące dobro całej ludzkości. Ma też wymiar edukacyjny. StrategiaStrategia ING Real Estate Development akcentuje odpowiedzialność społeczną jako ważny element realizowanych inwestycji w Polsce i na świecie. Przejawia się to w rewitalizacji przestrzeni miejskiej, dbaniu o wspólne dobro, wdrażaniu wartościowych praktyk. Dlatego też uczestniczy w kampanii mającej na celu zmniejszanie barier i udostępnianie skarbów architektury osobom niewidomym i mieszkańcom. Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampaniiING Real Estate Development podczas realizacji wszystkich inwestycji dba o zagospodarowanie wspólnej przestrzeni zgodnie z potrzebami lokalnej społeczności, wdraża rozwiązania minimalizujące bariery związane z niepełnosprawnością sensoryczną i ruchową. W partnerstwie tworzonym wspólnie z Wrocławskim Sejmikiem Osób Niepełnosprawnych możliwe jest wspieranie działań na rzecz realizacji zasady ochrony równości szans osób niepełnosprawnych w społeczeństwie. Wykorzystanie narzędzi komunikacji- Strona internetowa kampanii, będąca jednocześnie źródłem informacji o projekcie oraz elementem kampanii – witryna prezentuje ciekawe miejsca i zabytki Wrocławia dostępne dla osób niewidomych, została zbudowana zgodnie z wytycznymi WCAG oraz W3C, posiada intuicyjną nawigację, a każdy tekst i komendy czytane są przez lektora. Strona ta jest unikatowym projektem – żadne miasto w Polsce nie doczekało się wcześniej takiej strony dla niewidomych. www.dotknijwroclawia.pl Działania PR- Konferencja prasowa inicjująca drugą odsłonę kampanii, połączona z odsłonięciem miniatury Opery Wrocławskiej; uczestniczyli w niej przedstawiciele władz miasta, organizacji społecznych oraz lokalne media. Dzięki temu udało się informację o kampanii rozpropagować wśród dziennikarzy i dalej – w środkach masowego przekazu. Efektywność- W okresie pierwszego miesiąca od uruchomienia witryny (grudzień 2010 r.) odnotowano: 1553 unikatowych gości i 1802 wizyty, a witryna była wyświetlana w sumie 36 tys. 590 razy. KampanijnośćPierwsza część działań, zrealizowana przez Sejmik w latach 2008/09 z Miastem Wrocław, dotyczyła ekspozycji miniatur Ratusza i katedry św. Jana Chrzciciela. Obecna kampania zakończy się jesienią 2011 roku. Oprócz działań w grudniu 2010 roku – odsłonięcie miniatury Opery Wrocławskiej, uruchomienie strony www – przeprowadzono kolejne etapy: odsłonięto miniaturę kościoła św. Elżbiety (marzec 2011), a w przygotowaniu jest trzecia miniatura – nowoczesnego budynku Thespian (odsłonięcie - jesień br.). Opis inicjatoraING Real Estate Development, jeden z czołowych europejskich deweloperów specjalizujący się w projektach wielofunkcyjnych, i WSON, związek wspierający osoby niepełnosprawne. Opis pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyNie dotyczy InsightW założeniu kampania ma umożliwić osobom niewidomym lepsze poznanie otaczającego ich świata, a jednocześnie zachęcać ich do przełamywania oporów i nieufności, by z większą ciekawością odkrywali ciekawe miejsca i skarby architektury, sztuki oraz przyrody. Ma również wskazywać, że osoby niewidome i widzące mogą na równi poznawać zabytki polskiej kultury. BIG IDEAHasło, które towarzyszy od początku kampanii („Zobaczyć przez dotyk – Wrocław w miniaturze”), odzwierciedla jej cel – udostępnienie osobom niewidomym miniaturowych modeli zabytków. Określa też nadrzędną ideę: sprawienie, by osoby te w pełniejszy sposób „dostrzegły” fragmenty otaczającego je świata. Kontynuacją tego pomysłu jest nazwa witryny internetowej: www.dotknijwroclawia.pl, nawiązująca do zmysłowego, dotykowego poznawania przestrzeni. Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych formNiekonwencjonalnym działaniem jest głównie stworzenie specjalnej strony internetowej dla osób niewidomych i niedowidzących, która pełni dla nich rolę wirtualnego przewodnika po dostępnych im ciekawych miejscach. Zostały one uszeregowane według klucza zmysłów – dotyku (rzeczy do poznania dotykiem), słuchu (ciekawe dźwiękowo) czy atmosfery danego miejsca. To unikalna strona ze względu na ideę: skierowana do niewidomych, przygotowywana w konsultacji z nimi, pierwsza w Polsce opisująca miasto. |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy społeczne firm |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Kultura, Równouprawnienie i tolerancja, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Walka z wykluczeniem społecznym |
Nadawca | Partnerstwo ING Real Estate Development oraz Wrocławskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych. |
Wykonawca | Agencja PR time |
Adresaci | Społeczność lokalna – osoby niewidome i niedowidzące, mieszkańcy – ale również turyści i osoby przyjezdne. |
Media | Lokalne, ogólnopolskie i związane z tematyką społeczną. |
Data zgłoszenia | 15.04.2011 |