15.04.2011 Dumny Białystok KATEGORIA: Inicjatywy lokalne Krótki opis projektuPoznanie nastrojów mieszkańców naszego miasta. Przeprowadzenie społecznej analizy i diagnozy. Chcieliśmy podnieść morale mieszkańców Białegostoku pokazując, że nasze miasto to nie tylko Zamenhof, disco polo, czy Kononowicz. Kampania skierowana do mieszkańców i bywalców naszego miasta - 16-40 lat. StrategiaDEFINICJA PROBLEMU:
Białystok jako miasto znajdujące się na ścianie wschodniej to dla wielu osób z zewnątrz Polska B. Stereotypy funkcjonujące w mentalności osób postrzegających Białystok jako miasto zacofane, nieciekawe, nieatrakcyjne z punktu widzenia kulturalnego, artystycznego, czy turystycznego - to niestety również powielane mimowolnie (również przez samych mieszkańców naszego miasta) slogany związane z ogólnie przyjętym schematycznym myśleniem.
Białostoczanie w rozmowach, czy interakcjach ze swoimi znajomymi/rodziną nie potrafią wskazać pozytywnych cech, zjawisk, spraw związanych z miejscem w którym się urodzili/gdzie mieszkają. Wynika to z wrodzonego poczucia bycia gorszym/determinacją miejscem urodzenia/powielanych schematów. Młodzi ludzie wyjeżdżający do innych miast w poszukiwaniu pracy/szkoły często ukrywają fakt, że są z Białegostoku tylko i wyłącznie po to aby nie stać się obiektem drwin i żartów.
Mieszkańcy naszego miasta nie są w stanie zareklamować miejsca gdzie się urodzili, gdzie mieszkają, skąd pochodzą.
UZASADNIENIE WYBORU GRUPY DOCELOWEJ:
- młodzież w wieku 16-26 lat - uczniowie i studenci - gimnazjów, liceów oraz uczelni wyższych z terenu miasta Białystok
- osoby w wieku 27-40 lat mieszkańcy i bywalcy naszego miasta
- osoby z dostępem do internetu
Wybrana grupa docelowa to najbardziej mobilna grupa w której dostęp do internetu/nowoczesnych form przekazu jest bardzo duża. To do nich najłatwiej dotrzeć z przekazem oraz zaangażować w działania wokół wspólnej idei/rozwiązania.
CEL KAMPANII:
- poznanie nastrojów mieszkańców naszego miasta
- przeprowadzenie społecznej analizy i diagnozy (z czego można być dumnym, co możemy zaoferować, jakimi drogami i dlaczego, jaki mamy potencjał, co można zrobić, co jeszcze promować)
- podniesienie morale mieszkańców
- stworzenie publikacji - dumny Białystok, gdzie na podstawie nowej edycji i interakcji osób w formie publikacji książkowej zaprezentujemy białostoczan 2010 Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampaniiMisją Projekt: Polska Białystok jest organizowanie młodych ludzi oraz ekspertów wokół idei rozwiązań, które zmienią Polskę w nowoczesne i otwarte państwo gotowe sprostać wyzwaniom szybkiej modernizacji. Projekt: Polska to także przestrzeń realizacji otwartych projektów obywatelskich. Chcemy uczyć aktywności i pokazywać możliwe formy działania. Skupiliśmy się
wokół problemu myślenia o sobie samych - proponując szeroką debatę i zmianę postrzegania małych spraw, oddolnie zaczynając od siebie. Wykorzystanie narzędzi komunikacji- strona internetowa - www.dumnybialystok.pl - każdy po wejściu na stronę mógł zostawić swoją sugestię z czego jest dumny
- materiały elektroniczne - flash bannery, mailing, facebook
- gadżety reklamowe - kubki, koszulki z nadrukiem, smycze, breloki, naklejki
- plakaty, ulotki
WSPARCIE MEDIALNE
patronat: Polskie Radio Białystok - największy zasięg radiowy w regionie.
patronat: Gazeta Wyborcza Białystok - największa czytalność wśród grupy docelowej
w tym materiały temtyczne - cykl DUMA w mieście, audycje radiowe Działania PR- portale społecznościowe integrujące ludzi wokół wspólnych rozwiązań:
> facebok - konto dumny Białystok ma 5.000 znajomych, funpage dumnego Białegostoku - również około 5.400 osób i ciągle rośnie!
- flashbannery na stronach naszych patronów medialnych oraz firm i instytucji wspierających
- strona internetowa www.dumnybialystok.pl
- ankieta DUMA w mieście - w badaniu wzięło udział 3.000 osób - przygotowana przez nas krótka ankieta miała na celu uzyskanie informacji na temat pojęcia dumy Efektywność1. Efektywność jako zmiana postaw
W trakcie realizacji kampanii prowadzone przez Eurobarometr badanie pokazało, że Białystok jest najlepszym miastem do życia w Europie. To również nasz mały sukces. Jak widać ilośc wpisów na stronie dumny Białystok oraz interakcji, przesłanych osobistych pomysłów na dumę pokazuje że udało nam się przełamać złe myślenie o samych sobie. Ankieta DUMA w mieście równiez pokazuje pozytywny trend dotyczący zmian w naszej mentalności.
2. Dotarcie kampanii
Całkowitą liczbę odbiorców kampanii szacujemy na około 80 tys. osób, w tym:
- 50.000 osób do których dotarliśmy z plakatami i ulotkami oraz materiałami reklamowymi (3.000 plakatów - uczelnie wyższe, szkoły licealne, instytucji wspierające, lokale usługowe, 5.000 ulotek - dystrybucja bieżąca, 5.000 naklejek dumny Białystok, materiały reklamowe (kubki, smycze, breloki, koszulki - razem około 5.000 sztuk), ankieta DUMA w mieście - 3.000 osób
- 5.000 znajomych profilu dumny Białystok na fb:
http://www.facebook.com/dbialystok
- 5.400 fanów profilu dumny Białystok na fb:
http://www.facebook.com/dumny.Bialystok
- 29.500 unikalnych odwiedzin strony internetowej www.dumnybialystok.pl (załącznik raport stat)
- kilka tysięcy osób, które przeczytało/wysłuchało materiałów w mediach
3. Ilość publikacji medialnych
- szacowana na około 150 -
> w tym media lokalne - Kurier Poranny, Gazeta Współczesna, Gazeta Wyborcza Białystok, Radio ESKA, Polskie Radio Białystok, Radio AKADERA, Radio Racja, TV Białystok, lokalne strony i portale internetowe - www.wrotapodlasia.pl, www.bialystok.pl
> media ogólnopolskie - Radio ZET, RMF FM, TVN24, TOK FM, Dziennik Gazeta Prawna, Gazeta Wyborcza, Newsweek, Wprost, Telewizja Polska, PAP
4. Informacja o ilości wydanych środków na kampanię
Projekt dumny Białystok - realizowany był BEZ ŻADNEGO GRANTU, tylko i wyłącznie angażując prywatne osoby, instytucje. Licząc koszty przekazanego nam wsparcia (upominki reklamowe, poligrafia itp) - 18.000 zł. KampanijnośćKampania która rozpoczęła się w roku 2010 - również w 2011 będzie kontynuowana na podobnych zasadach - od maja czekamy na osoby, które będą chciały zostać twarzami nowej odsłony projektu, po to, aby z nową stronę internetową oraz identyfikacją wizualną wystartować pod koniec maja/na początku czerwca. Opis inicjatoraProjekt: Polska Białystok jest kołem ogólnopolskiego stowarzyszenia Projekt: Polska - www.projektpolska.pl Opis pomysłu reklamowego - jeśli dotyczya TY - z czego jesteś DUMNY? POKAŻ to! InsightPunktem wyjścia jest odwołanie się do wspólnej idei dumy każdego komu miasto Białystok jest bliskie. Zjednoczenie i zebranie wokół wspólnego pozytywnego uczucia ludzi oraz ukierunkowanie konkretnych działań w postaci promocji działań/miejsc/osób. BIG IDEAa TY - z czego jesteś DUMNY? POKAŻ to! Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych form- otwarta sesja zdjęciowa dla wszystkich zainteresowanych mieszkańców - stali się twarzami kampanii, przychodząc do nas z pomysłem na DUMĘ
- DUMNA impreza - spotkanie integracyjne podczas którego mogliśmy się poznać i pobawić
- DUMA w mieście - ankieta dotycząca dumy i rozpoznawalności projektu
- DUMNE konkursy - gdzie można było wygrać materiały reklamowe
- DUMNE miejsca - sygnowanie logo marki imprez/wydarzeń kulturalnych |