| 15.04.2011 Dumny Białystok  KATEGORIA: Inicjatywy lokalne   Krótki opis projektuPoznanie nastrojów mieszkańców naszego miasta. Przeprowadzenie społecznej analizy i diagnozy. Chcieliśmy podnieść morale mieszkańców Białegostoku pokazując, że nasze miasto to nie tylko Zamenhof, disco polo, czy Kononowicz. Kampania skierowana do mieszkańców i bywalców naszego miasta - 16-40 lat.  StrategiaDEFINICJA PROBLEMU:
 Białystok jako miasto znajdujące się na ścianie wschodniej to dla wielu osób z zewnątrz Polska B. Stereotypy funkcjonujące w mentalności osób postrzegających Białystok jako miasto zacofane, nieciekawe, nieatrakcyjne z punktu widzenia kulturalnego, artystycznego, czy turystycznego - to niestety również powielane mimowolnie (również przez samych mieszkańców naszego miasta) slogany związane z ogólnie przyjętym schematycznym myśleniem.
 
 Białostoczanie w rozmowach, czy interakcjach ze swoimi znajomymi/rodziną nie potrafią wskazać pozytywnych cech, zjawisk, spraw związanych z miejscem w którym się urodzili/gdzie mieszkają. Wynika to z wrodzonego poczucia bycia gorszym/determinacją miejscem urodzenia/powielanych schematów. Młodzi ludzie wyjeżdżający do innych miast w poszukiwaniu pracy/szkoły często ukrywają fakt, że są z Białegostoku tylko i wyłącznie po to aby nie stać się obiektem drwin i żartów.
 
 Mieszkańcy naszego miasta nie są w stanie zareklamować miejsca gdzie się urodzili, gdzie mieszkają, skąd pochodzą.
 
 UZASADNIENIE WYBORU GRUPY DOCELOWEJ:
 
 - młodzież w wieku 16-26 lat - uczniowie i studenci - gimnazjów, liceów oraz uczelni wyższych z terenu miasta Białystok
 - osoby w wieku 27-40 lat mieszkańcy i bywalcy naszego miasta
 - osoby z dostępem do internetu
 
 Wybrana grupa docelowa to najbardziej mobilna grupa w której dostęp do internetu/nowoczesnych form przekazu jest bardzo duża. To do nich najłatwiej dotrzeć z przekazem oraz zaangażować w działania wokół wspólnej idei/rozwiązania.
 
 CEL KAMPANII:
 
 - poznanie nastrojów mieszkańców naszego miasta
 - przeprowadzenie społecznej analizy i diagnozy (z czego można być dumnym, co możemy zaoferować, jakimi drogami i dlaczego, jaki mamy potencjał, co można zrobić, co jeszcze promować)
 - podniesienie morale mieszkańców
 - stworzenie publikacji - dumny Białystok, gdzie na podstawie nowej edycji i interakcji osób w formie publikacji książkowej zaprezentujemy białostoczan 2010
 Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampaniiMisją Projekt: Polska Białystok jest organizowanie młodych ludzi oraz ekspertów wokół idei rozwiązań, które zmienią Polskę w nowoczesne i otwarte państwo gotowe sprostać wyzwaniom szybkiej modernizacji. Projekt: Polska to także przestrzeń realizacji otwartych projektów obywatelskich. Chcemy uczyć aktywności i pokazywać możliwe formy działania. Skupiliśmy się wokół problemu myślenia o sobie samych - proponując szeroką debatę i zmianę postrzegania małych spraw, oddolnie zaczynając od siebie.
 Wykorzystanie narzędzi komunikacji- strona internetowa - www.dumnybialystok.pl - każdy po wejściu na stronę mógł zostawić swoją sugestię z czego jest dumny- materiały elektroniczne - flash bannery, mailing, facebook
 - gadżety reklamowe - kubki, koszulki z nadrukiem, smycze, breloki, naklejki
 - plakaty, ulotki
 
 
 WSPARCIE MEDIALNE
 
 patronat: Polskie Radio Białystok - największy zasięg radiowy w regionie.
 patronat: Gazeta Wyborcza Białystok - największa czytalność wśród grupy docelowej
 
 w tym materiały temtyczne - cykl DUMA w mieście, audycje radiowe
 Działania PR- portale społecznościowe integrujące ludzi wokół wspólnych rozwiązań:> facebok - konto dumny Białystok ma 5.000                                     znajomych, funpage dumnego Białegostoku - również około 5.400                                     osób i ciągle rośnie!
 - flashbannery na stronach naszych patronów medialnych oraz firm i instytucji wspierających
 - strona internetowa www.dumnybialystok.pl
 - ankieta DUMA w mieście - w badaniu wzięło udział 3.000                                     osób - przygotowana przez nas krótka ankieta miała na celu uzyskanie informacji na temat pojęcia dumy
 Efektywność1. Efektywność jako zmiana postaw
 W trakcie realizacji kampanii prowadzone przez Eurobarometr badanie pokazało, że Białystok jest najlepszym miastem do życia w Europie. To również nasz mały sukces. Jak widać ilośc wpisów na stronie dumny Białystok oraz interakcji, przesłanych osobistych pomysłów na dumę pokazuje że udało nam się przełamać złe myślenie o samych sobie. Ankieta DUMA w mieście równiez pokazuje pozytywny trend dotyczący zmian w naszej mentalności.
 
 2. Dotarcie kampanii
 Całkowitą liczbę odbiorców kampanii szacujemy na około 80 tys. osób, w tym:
 - 50.000                                    osób do których dotarliśmy z plakatami i ulotkami oraz materiałami reklamowymi (3.000 plakatów - uczelnie wyższe, szkoły licealne, instytucji wspierające, lokale usługowe, 5.000                                     ulotek - dystrybucja bieżąca, 5.000                                     naklejek dumny Białystok, materiały reklamowe (kubki, smycze, breloki, koszulki - razem około 5.000                                     sztuk), ankieta DUMA w mieście - 3.000 osób
 - 5.000                                     znajomych profilu dumny Białystok na fb:
 http://www.facebook.com/dbialystok
 - 5.400                                     fanów profilu dumny Białystok na fb:
 http://www.facebook.com/dumny.Bialystok
 - 29.500                                    unikalnych odwiedzin strony internetowej www.dumnybialystok.pl                     (załącznik raport stat)
 - kilka tysięcy osób, które przeczytało/wysłuchało materiałów w mediach
 
 3. Ilość publikacji medialnych
 - szacowana na około 150 -
 > w tym media lokalne - Kurier Poranny, Gazeta Współczesna, Gazeta Wyborcza Białystok, Radio ESKA, Polskie Radio Białystok, Radio AKADERA, Radio Racja, TV Białystok, lokalne strony i portale internetowe - www.wrotapodlasia.pl, www.bialystok.pl
 > media ogólnopolskie - Radio ZET, RMF FM, TVN24, TOK FM, Dziennik Gazeta Prawna, Gazeta Wyborcza, Newsweek, Wprost, Telewizja Polska, PAP
 
 4. Informacja o ilości wydanych środków na kampanię
 
 Projekt dumny Białystok - realizowany był BEZ ŻADNEGO GRANTU, tylko i wyłącznie angażując prywatne osoby, instytucje. Licząc koszty przekazanego nam wsparcia (upominki reklamowe, poligrafia itp) - 18.000 zł.
 KampanijnośćKampania która rozpoczęła się w roku 2010 - również w 2011 będzie kontynuowana na podobnych zasadach - od maja czekamy na osoby, które będą chciały zostać twarzami nowej odsłony projektu, po to, aby z nową stronę internetową oraz identyfikacją wizualną wystartować pod koniec maja/na początku czerwca.  Opis inicjatoraProjekt: Polska Białystok jest kołem ogólnopolskiego stowarzyszenia Projekt: Polska - www.projektpolska.pl  Opis pomysłu reklamowego - jeśli dotyczya TY - z czego jesteś DUMNY? POKAŻ to!  InsightPunktem wyjścia jest odwołanie się do wspólnej idei dumy każdego komu miasto Białystok jest bliskie. Zjednoczenie i zebranie wokół wspólnego pozytywnego uczucia ludzi oraz ukierunkowanie konkretnych działań w postaci promocji działań/miejsc/osób.  BIG IDEAa TY - z czego jesteś DUMNY? POKAŻ to!  Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych form- otwarta sesja zdjęciowa dla wszystkich zainteresowanych mieszkańców - stali się twarzami kampanii, przychodząc do nas z pomysłem na DUMĘ- DUMNA impreza - spotkanie integracyjne podczas którego mogliśmy się poznać i pobawić
 - DUMA w mieście - ankieta dotycząca dumy i rozpoznawalności projektu
 - DUMNE konkursy - gdzie można było wygrać materiały reklamowe
 - DUMNE miejsca - sygnowanie logo marki imprez/wydarzeń kulturalnych
 |