15.04.2011 Place Zabaw Muszkieterowie KATEGORIA: Inicjatywy społeczne firm Krótki opis projektuProjekt polega na budowaniu bezpiecznych i nowoczesnych placów zabaw, w miejscowościach, w których działają punkty sprzedaży Muszkieterów. Akcja prowadzona jest we współpracy z samorządami i spółdzielniami mieszkaniowymi.
Grupa docelowa:
dzieci, rodzice i opiekunowie
klienci
władze lokalne StrategiaDla wielu dzieci, zwłaszcza dla tych z miejskich aglomeracji place zabaw są często jedynym miejscem aktywności ruchowej. Placów zabaw i ogródków jordanowskich potrzebują i dzieci i rodzice. W wielu miastach, miasteczkach zamiast placów zabaw straszą przerdzewiałe huśtawki, niebezpieczne zjeżdżalnie i porośnięte trawą piaskownice.
Akcja skierowana jest do dzieci, ich rodziców i opiekunów. Przy wielu osiedlach, zarówno tych starszych, jak i nowopowstałych brakuje miejsce do zabawy dla najmłodszych. Aby wyjść naprzeciw temu problemowi Fundacja Muszkieterów, zrzeszająca właścicieli sklepów Intermarché i Bricomarché, postanowiła, że będzie budować certyfikowane i kolorowe place zabaw.
Celem akcji jest tworzenie bezpiecznych miejsc do zabawy i spędzania wolnego czasu dla rodzin z dziećmi. Place zabaw Muszkieterów wyposażane są w nowoczesne i specjalnie zaprojektowane urządzenia. Zestawy zabawowe, huśtawki i bujaki zostaną rozplanowane w taki sposób, aby dać dzieciom przestrzeń do zabawy i zapewnić im bezpieczeństwo. Muszkieterom zależy na tym, aby wolny czas upływał dzieciakom na placu zabaw, a nie przed blokiem. W Polsce, a szczególnie w mniejszych miastach cały czas brakuje miejsc aktywnego i bezpiecznego wypoczynku dla dzieci.
Celem akcji jest również wzmocnienie relacji z lokalną społecznością i władzami samorządowymi Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampaniiKażdy z przedsiębiorców wchodzących w skład Grupy Muszkieterów działa i żyje w mieście, w którym prowadzi sklep. Akcja jest wyrazem troski o społeczność lokalną, w której Muszkieterowie prowadzą swój biznes. Fundacja Muszkieterów wspiera również w ten sposób samorządy i spółdzielnie mieszkaniowe. Place Zabaw Muszkieterów to przykład partnerstwa pomiędzy instytucjami publicznymi i prywatnymi przedsiębiorstwami. Muszkieterowie dzielą się zyskiem z tymi, wśród których żyją i pracują Wykorzystanie narzędzi komunikacjiInformacja o akcji trafia przede wszystkim do mediów lokalnych i regionalnych, które informują o samej inicjatywie, jak i uroczystym otwarciu. Za pośrednictwem mediów lokalnych docieramy bezpośrednio do grupy docelowej.
Promowaniu akcji służy specjalnie stworzona strona internetowa www.placezabaw.muszkieterowie.pl. Przy okazji akcji prowadzony jest konkurs na najlepsze zdjęcie dziecka z Placu Zabaw Muszkieterów. Głosowanie na zdjęcia odbywa się przy pomocy sms-ów. Do wygrania są bony na zakupy w sklepach Intermarché oraz cyfrowe aparaty fotograficzne.
Dodatkowo pod koniec roku na tej samej stronie trwał konkurs sms'owy „Zagłosuj na swoje miasto". Miejscowość, która uzyskała najwięcej głosów, oddanych za pośrednictwem sms’ów, otrzymała od Fundacji Muszkieterów kolorowy i bezpieczny plac zabaw. W poprzednim roku plac wygrała Słupca. Konkurs to dobry przykład działań marketingu szeptanego i wirusowego.
Event - uroczyste otwarcie - prowadzone jest przez profesjonalny teatr dla dzieci z Poznania. Uczestniczą w nim rodziny, przedszkola, przedstawiciele władz lokalnych i Muszkieterowie. Podczas eventu przeprowadzane są konkursy i zabawy. Jest to uroczysta inauguracja nowego miejsca.
Zakładka na portalu n-k (nasza-klasa). Za pośrednictwem tego kanału zapraszamy mieszkańców na otwarcia oraz zamieszczamy fotoreportaże z eventów. Liczba znajomych wynosi obecnie 7200 osób.
Pozostałe narzędzia: plakaty, materiały POS w sklepach, film o akcji na kanale YouTube, filmiki z otarć Działania PRMedia relations-media lokalne: komunikaty o inicjatywie i zaproszenia na uroczyste otwarcie
Social media - portal na n-k, zaproszenia na otwarcie i fotoreportaże
Eventy-uroczyste otwarcia dla dzieci, rodziców i opiekunów z udziałem władz lokalnych
Marketing szeptany i wirusowy-w ten sposób mieszkańcy przekazywali sobie informacje o konkursie, w którym do wygrania był plac zabaw dla miasta. Działanie to wzmocniło fakt, że z jednego telefonu można było wysłać tylko 1 sms.
Strona www
Konkursy EfektywnośćInformacje dodatkowe w pliku pdf. wysłane na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl 15 kwietnia 2011 r.
W 2010 r otwarto 22 place zabaw
Koszt budowy placów zabaw w 2010 r = 480 000 zł netto
Realizacja akcji (eventy, konkursy, strona www, nagrody) - 160 000 zł netto KampanijnośćKampania trwa od 2008 roku. Dotychczas wybudowano 57 placów zabaw
2008 - 15 placów zabaw
2009 - 20 placów zabaw
2010 - 22 place zabaw
W 2011 r. powstanie kolejnych 20 placów zabaw. Akcja będzie kontynuowane w najbliższych latach. Opis inicjatoraFundacja Muszkieterów została założona w 2002 r. przez przedsiębiorców prowadzących sklepy Intermarche i Bricomarche. Została powołana, aby służyć lokalnym społecznością. InsightW całym kraju brakuje bezpiecznych miejsc zabawy dla dzieci na świeżym powietrzu.
W miastach przybywa nowych osiedli i mieszkań, ale najczęściej nie wystarcza środków na otoczenie: skwery, ławki, place zabaw.
Na starych osiedlach często straszą zniszczone, niebezpieczne urządzenia dawnych placów zabaw
Zainteresowanie akcją i głosy mieszkańców miast potwierdzają niewystarczającą liczbą bezpiecznych placów zabaw dla dzieci BIG IDEANie przeznaczyliśmy specjalnych środków na działania reklamowe. Postanowiliśmy wykorzystać dostępne narzędzie w ramach naszych placówek
Na terenie sklepów
– reklama akcji w wewnętrznym radio;
- makiety placów zabaw;
- plakaty Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych formKonkurs "Zagłosuj na swoje miasto"
mieszkańcy miejscowości, w których posiadamy swoje sklepy mogą głosować na swoje miasto za pośrednictwem sms-ów. W poprzedniej edycji akcji konkurs był wyjątkowo emocjonujący, ponieważ ostateczny pojedynek na głosy stoczyły Słupca i Głogów.W rezultacie zwyciężyła Słupca, której otrzymała 14 656 sms-ów. Warto podkreślić, że miasto liczy 14 500 mieszkańców. Informacje o konkursie mieszkańcy przekazywali sobie drogą szeptaną i poprzez media społecznościowe |