Kampanie zgłoszone do konkursu
|
15.04.2011 Podziel się Posiłkiem KATEGORIA: Inicjatywy społeczne firm Firma Danone od 2003 roku realizuje Program społeczny Podziel się Posiłkiem, walczącym z problemem niedożywienia dzieci w Polsce. Do jesieni 2010 roku w wyniku programu, do dzieci trafiło ponad 10 milionów posiłków. Krótki opis projektuIdeą Programu Podziel się Posiłkiem jest zaszczepienie w ludziach chęci pomocy i potrzeby bycia darczyńcą. Każdy, kto chce pomóc niedożywionym dzieciom, może wziąć udział w corocznej Ogólnopolskiej Zbiórce Żywności Podziel się Posiłkiem organizowanej przez Banki Żywności. StrategiaStrategia biznesowa firmy Danone opiera się na zasadach zrównoważonego rozwoju. Jedną z nich jest wrażliwość na problemy społeczeństwa. Z wielu badań przeprowadzonych na zlecenie Danone i Banków Żywności od 2003 r. wynikało, że 30% dzieci w Polsce jest niedożywionych, a ponad 66% dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej nie spożywa pełnowartościowych posiłków. Z tego względu głównym obszarem realizacji działań w zakresie społecznej odpowiedzialności firmy Danone jest walka z niedożywieniem dzieci w Polsce. Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampaniiNiedożywienie jest jednym z największych nierozwiązanych problemów społecznych w Polsce i dotyczy aż 170 000 dzieci. Problem jest jednak znacznie szerszy: większość dzieci nie odżywia się w prawidłowy sposób. W ramach Programu Podziel się Posiłkiem działa Program Grantowy, który dożywianie dzieci łączy z edukacją na temat zdrowego żywienia. Wykorzystanie narzędzi komunikacji1. strona www.podzielsieposilkiem.pl – główna platforma akcji PSP; Efektywność1. Komunikacja Programu Podziel się Posiłkiem powoduje 2% wzrost sprzedaży jogurtów Danone oznaczonych logo akcji procentowe (Źródło: Economiser 2010, Mediacom), KampanijnośćProgram będzie kontynuowany zgodnie z celem akcji każdego roku. Planowane są następujące działania: poszerzenie oferty produktów Danone oznaczonych logotypem akcji Podziel się Posiłkiem o dodatkowe marki, nowa komunikacja telewizyjna, rozwój strategii komunikacyjnej w Internecie, dalsze poszerzanie komunikacji związanej z jakościowym żywieniem, dalsze angażowanie ludzi (konsumentów), organizacji pozarządowych w program. Dodatkowo kontynuowany będzie koncert gwiazd oraz zbiórka żywności. Opis inicjatoraDanone jest obecny w Polsce już od ponad 19 lat i jest liderem branży mleczarskiej. W dwóch fabrykach, w Warszawie i w Bieruniu, marka dba o produkcję najwyższej jakości produkty. InsightIdeą Programu Podziel się Posiłkiem jest zaszczepienie w ludziach chęci pomocy i potrzeby bycia darczyńcą. Każdy, kto chce pomóc niedożywionym dzieciom, może wziąć udział w corocznej Ogólnopolskiej Zbiórce Żywności Podziel się Posiłkiem organizowanej przez Banki Żywności. BIG IDEAW ramach programu sprzedawany był specjalny produkt "Gratka". 10 groszy z każdego sprzedanego opakowania było przeznaczone na dożywianie dzieci. Całe wieczko produktu przedstawiało talerzyk- logo programu Podziel się Posiłkiem. Sprzedaży produktu towarzyszyła akcja reklamowa. Dzięki temu dodatkowe środki trafiły do budżetu Programu Grantowego akcji, a pula grantów do przyznania w 2010 r. powiększyła się do 40. Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych formMocną stroną akcji Podziel się Posiłkiem jest program Grantowy Danone’a „Masz pomysł? Podziel się Posiłkiem!”. W ramach programu przyznawane są każdego roku granty na realizację najciekawszych lokalnych projektów łączące dożywianie dzieci z edukacją żywieniową i ekologiczną. Dzieci uczestniczące w realizowanych projektach mogły m.in. nauczyć się uprawy warzyw lub poznać zwyczaje kulinarne różnych krajów. |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy społeczne firm |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Promocja zdrowia, Społeczna odpowiedzialność biznesu |
Nadawca | Danone Sp. z o.o. |
Wykonawca | Pracownicy Danone- wolontariusze |
Adresaci | Konsumenci, liderzy lokalnych organizacji, internauci |
Media | Działania media relations objęły media informacyjne o zasięgu ogólnopolskim i regionalnym (prasa, tv, radio, internet), poradniki dla kobiet, prasa i portale internetowe, media branżowe związane z edukacją oraz żywieniem. |
Data zgłoszenia | 15.04.2011 |