Kampanie zgłoszone do konkursu
|
18.04.2011 Oderwij dzieci od ulicy KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie Czwarta już z kolei kampania zrealizowana w ramach wieloletniego programu społecznego Wspólnej Drogi-United Way Polska "Partnerstwo dla dzieci" Krótki opis projektuCelem projektu było zwrócenie uwagi na potrzeby dzieci pochodzących ze środowisk zagrożonych marginalizacją społeczną, integrowanie pedagogów ulicy i promowanie ich metod pracy, aktywizowanie osób prywatnych i firma do pomocy w ramach wolontariatu, a także pozyskanie funduszy na mikrostypendia. StrategiaPonad 300 tysięcy dzieci w Polsce spędza większość swojego czasu w środowisku otwartym: na ulicy, podwórku, w okolicach supermarketów, bez opieki dorosłych. Większość z nich pochodzi z rodzin o niskim statusie materialnym i kulturowym; z rodzin, które nie są w stanie wspierać dziecka w jego aspiracjach edukacyjnych i rozwojowych. Częste porażki szkolne są przyczyną porzucania przez takie dzieci szkoły, a brak pieniędzy znacząco ogranicza ich udział w życiu społecznym. Pozbawione właściwej opieki dorosłych, narażone są na ryzykowne zachowania, branie narkotyków, rozboje, kradzieże, a nawet prostytucję. Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampaniiMisją Wspólnej Drogi-United Way Polska jest łączenie ludzi różnych środowisk na rzecz pomocy osobom zagrożonych wykluczeniem i marginalizacją społeczną. Od 15 lat Fundacja przekazuje środki finansowe ponad 100 organizacjom na realizację wartościowych projektów społecznych i realizuje własne. Od 2006 r. blisko 100 dzieci skorzystało z mikrostypedniów, 400 uczestniczyło w projektach edukacyjno-artystycznych, 57 osób w szkoleniach dla pedagogów ulicy, 22 miasta w szkoleniach z Partnerstwa. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiCelem prowadzonych od 2007 roku kampanii w mediach było zwrócenie uwagi na problem oraz na pilną potrzebę pomocy dzieciom. Pierwsza pojawiła się pod prowokacyjnym tytułem "ALE NUDA". Realizatorem pomysłu była Agencja Saatchi &Saatchi, a media objęły takie nośniki, jak citilighty, ulotki reklamowe, spoty radiowe (I nagroda KTR 2007) i spoty telewizyjne. Działania PROrganizacje z 11 miast prowadziły kampanie w oparciu o przekazane im materiały: CTL (140x200), ulotki reklamowe i spot promocyjny, wykorzystując własne strony internetowe i lokalne media. EfektywnośćDzięki wspólnej kampanii organizacje lepiej ze sobą wspólpracowały, inspirowały się wzajemnie i wymieniały doświadczenia. Działanie pod wspólnym szyldem skutkowało wzajemną wymianą informacji, co przyczyniało się do poszerzenia warsztatu pracy poszczególnych pedagogów oraz organizacji. Dla przykładu: kino podwórkowe zrealizowane w Częstochowie znalazło naśladowców w Gdyni. KampanijnośćKampania jest prowadzona od pięciu lat Opis inicjatoraWspólna Droga-United Way Polska jest organizacją pożytku publicznego, która od 15 lat wspiera w Polsce finansowo i merytorycznie organizacje pozarządowe działające w obszarze pomocy społecznej. Opis pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyPomysł reklamowy miał przemawiać do wyobraźni, sugerując konieczność podjęcia działania. Zasadzał się na podwójnym znaczeniu hasła ODERWIJ DZIECI OD ULICY. Ulotka, a także CTL składały sie z dwóch warstw. Po oderwaniu zewnętrznych szprosów z wizerunkami dzieci pozostawała pusta ulica. Tekst na ulotce zachęcał do nawiązania kontaktu z lokalną organizacją działającą na rzecz dzieci i zaangażowania się w działania pomocowe. InsightDzieci pozostawione same sobie, na brzydkiej, szarej ulicy, bez opieki dorosłych, znudzone, zaniedbane, bierne, samotne. Nie mają pomysłu na własne życie, nie widzą dla siebie drogi rozwoju. Bezgłośnie wołają o pomoc, zainteresowanie. BIG IDEAIstotą pomysłu jest kampania pod wspólnym szyldem 11 organizacji z różnych miast Polski, które znając własne środowisko, w nieco inny sposób wykorzystują materiały reklamowe i proponują różnorodne działania dla własnych społeczności. Materiały reklamowe stają się inspiracją do aktywności, a nie tylko przekazem. Dwudzielność ulotki czy CTL odwołuje się do wyobraźni, apelując o podję cie działania. Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych formDwudzielne CTL były eksponowane przez okres 1 miesiąca. Poczatkowo widoczne były sylwetki dzieci. Po dwóch tygodniach usuwano dwa szprosy z wizerunkami dzieci i ukazywała się pusta ulica. |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy obywatelskie |
Problemy społeczne | Edukacja, Pomoc społeczna, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Walka z wykluczeniem społecznym, Wolontariat |
Nadawca | Wspólna Droga-United Way Polska |
Wykonawca | Agencja McCann Erickson |
Adresaci | Głównie mieszkańcy wielkich miast |
Media | Nosniki reklamy zewnętrznej |
Data zgłoszenia | 18.04.2011 |
Dodatkowe materiały | plik: 61501009_01_front_210x268_v6.pdf |
plik: 61501010_01_cityl240x360_v3o_prev.pdf | |
plik: 61501010_02_cityl240x318_v1o_krojenie.pdf | |
plik: 61501010_02_cityl240x318_v1o_prev.pdf | |
plik: 61501009_01_srodek_210x268_v5.pdf | |
plik: file_20110523151732_371.mpg | |