Kampanie zgłoszone do konkursu
|
19.04.2011 Ogólnopolski program „P&G. Żyj, poznawaj, rozwijaj się” KATEGORIA: Inicjatywy społeczne firm
Krótki opis projektuProgram „P&G. Żyj, poznawaj, rozwijaj się” skierowany jest do dzieci znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Łączy on edukację ekologiczną i obywatelską, a jego celem jest stworzenie warunków do wielostronnego rozwoju młodych ludzi oraz osiągnięcie realnych korzyści dla środowiska naturalnego. StrategiaOdpowiedzialność społeczna jest wpisana w misję Procter & Gamble i przejawia się we wszystkich obszarach działalności firmy. W skali globalnej P&G realizuje ponad 100 programów społecznych w blisko 60 krajach. Strategia odpowiedzialności społecznej „P&G. Żyj, poznawaj, rozwijaj się” ma na celu niesienie wielowymiarowej pomocy dzieciom najbardziej potrzebującym. W 2007 roku P&G postawiła sobie za cel dotarcie ze wsparciem do 300 milionów dzieci w potrzebie na całym świecie do 2012 roku. P&G uważa działalność na rzecz społeczności, w których żyje i pracuje, za swój obowiązek, ale jednocześnie przywilej. Dlatego też udziela wsparcia materialnego, finansowego i merytorycznego lokalnym placówkom edukacyjnym i organizacjom pozarządowym. Polska edycja programu „P&G. Żyj, poznawaj, rozwijaj się” opiera się na wolontariacie i to m.in. dzięki wolontariuszom P&G stała się możliwa jego realizacja. Program ten stanowi odpowiedź na potrzeby społeczności, w ramach których prowadzi swoją działalność firma. P&G dostrzega w Polsce m.in. silną potrzebę wsparcia dzieci ze środowisk zagrożonych ubóstwem i patologią. Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampaniiMisją P&G jest poprawianie jakości życia konsumentów na całym świecie poprzez dostarczanie produktów i usług najwyższej jakości oraz przez działalność społeczną. Realizacja programu pozwala realizować cele firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju (dotarcie do 2012 r. ze wsparciem do 300 mln. dzieci w potrzebie na całym świecie i do 50 tys. w Polsce). Poprzez zajęcia w Klubach Naszej Ziemi, P&G ma możliwość poprawy jakości życia dzieci. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiDziałania komunikacyjne skierowano do 3 grup: uczestników programu, pracowników P&G i mediów. Działania PROprócz komunikacji skierowanej do uczestników programu oraz mediów, prowadzono działania mające na celu zainteresowanie programem osób niezaangażowanych bezpośrednio w jego realizację. Służyła temu strona internetowa pgrozwija.pl oraz profil na Facebooku. Dodatkowo zaś, dzięki współpracy z lokalnymi mediami, prowadzone były konkursy ekologiczne dla czytelników prasy lokalnej. EfektywnośćEfekty programu są mierzone przy uwzględnieniu następujących kryteriów: KampanijnośćProgram jest kontynuacją działań prowadzonych na warszawskim Targówku. Przez ponad 3 lata P&G prowadziła Klub Dzieci Targówka opierający się na zaangażowaniu pracowników firmy, dzielących się z dziećmi swoim czasem, pasjami i umiejętnościami. Dzięki zaangażowaniu wolontariuszy oraz współpracy z Fundacją Nasza Ziemia, od 2010 r. objęto programem ponad 200 lokalizacji i 30 tys. dzieci w całym kraju. W sierpniu 2010 r. ruszyła 2 edycja programu, przewidująca dotarcie do 50 tys. dzieci w Polsce. Opis inicjatoraInicjatorem akcji jest P&G - jedna z największych, globalnych firm FMCG. Cztery miliardy razy dziennie, marki P&G pojawiają się w życiu ludzi na całym świecie. Opis pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyNie dotyczy InsightProgram jest odpowiedzią na potrzeby dzieci ze środowisk zagrożonych patologią i ubóstwem. Punktem wyjścia dla programu jest ich trudna sytuacja życiowa – brak dostępu do interesujących zajęć pozalekcyjnych, brak wsparcia w rozwijaniu pasji i talentów, trudna sytuacja materialna. P&G zgodnie ze swoją misją poprzez program „P&G. Żyj, poznawaj, rozwijaj się” stwarza możliwości lepszego funkcjonowania oraz wszechstronnego rozwoju dzieci znajdujących się w potrzebie. BIG IDEAProgram nie przewidywał działań o charakterze stricte reklamowym. Promocja opierała się na działaniach komunikacyjnych skierowanych do pracowników, uczestników oraz mediów i na stałym kontakcie ze szkołami i innymi placówkami na terenie kraju. Idea akcji – pomoc dzieciom w potrzebie poprzez edukację ekologiczną – spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony adresatów. Program od początku opiera się na wolontariacie oraz na współpracy P&G z organizacją pozarządową – Fundacją Nasza Ziemia. Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych form• Nowatorskie bloki tematyczne: Ptasie Ogrody – chrońmy bioróżnorodność, Woda – podstawa życia, Człowiek jako część ekosystemu, Jestem eko - jestem trendy |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy społeczne firm |
Problemy społeczne | Ekologia i środowisko, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Wolontariat |
Nadawca | Nadawcą programu i jego pomysłodawcą jest firma Procter & Gamble w Polsce. |
Wykonawca | Realizację programu P&G powierzyła nadzór nad programem partnerowi projektu - Fundacji Nasza Ziemia - oraz agencji Twenty Four Seven PR. |
Adresaci | Adresatami programu są przede wszystkim dzieci znajdujące się w trudnej sytuacji życiowej, jak również lokalne społeczności, placówki opiekuńcze i edukacyjne, a ponadto pracownicy firmy oraz media. |
Media | W ramach działań medialnych współpracowano z mediami ogólnopolskimi oraz lokalnymi. Publikacje ukazały się m.in. w: Gazecie Wyborczej, Gazecie Pomorskiej, Dzienniku Gazecie Prawnej, Polsce, Forbesie, Dzienniku Elbląskim, Echu Miasta Łódź, Pressie, Gazecie Szkolnej i innych. Publikacje internetowe znalazły się na wielu portalach: ― lokalnych np.: szczytno.naszemiasto.pl, wegorzewo.naszemiasto.pl, |
Data zgłoszenia | 19.04.2011 |