| 29.03.2012 Kampania "Nie uciekaj"  KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO)  Strony od ulotka-dl1  Strony od ulotka-dl-2Spot kampanii do obejrzenia na: http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie...  Opis celu kampaniiCele kampanii: •zmniejszenie liczby ucieczek nastolatków z domu
 •promocja telefonu 116 000 w Sprawie Zaginionego Dziecka i Nastolatka pod którym uciekinierzy oraz ich rodziny mogą uzyskać bezpłatną pomoc poszukiwaczy i psychologów;
 •edukacja rodziców i opiekunów na zapobiegania ucieczkom nastolatków z domu
 Grupa docelowaGrupa docelowa kampanii•Młodzież 12-17 lat, tzw. trudna
 •Rodzice/ opiekunowie
 StrategiaCo roku w okresie wakacyjnym ucieka około 1500 nastolatków. Główną przyczyna zaginięć nastolatków są ucieczki z domu.Kampania adresowana jest do nastolatków w wieku 12-17 lat oraz do ich rodziców i opiekunów.
 •W ramach kampanii komunikowana była oferta pomocowa Fundacji ITAKA: numer 116 000 Telefonu w Sprawie Zaginionego Dziecka i Nastolatka (można zgłosić zaginięcia dziecka i uzyskać pomoc psychologiczną oraz prawną) oraz Inne formy pomocy psychologicznej – forum dla rodziców, gadu gadu i chat dla nastolatków.
 •Oparcie kampanii na wizerunku samotnego nastolatka, który czuje się obco wśród ludzi. Dotarcie do nastolatków zaplanowano poprzez: piknik pokazujący różne formy ekspresji nastrojów, udział w Przystanku Woodstock, działania internetowe, zaangażowanie nastolatków w kampanię (konkursy na hasło kampanii, konkurs foto) oraz działania outdoorowe (bilbordy i plakaty) i media relations.
 W komunikacji nacisk położony na zagrożenia związane z ucieczkami, pokazanie efektywnych sposobów rozwiązywania problemów i wskazywanie innych ciekawych form spędzania czasu.
 •Działania skierowane do rodziców i opiekunów - edukacja na temat sposobów rozmawiania z nastolatkiem. Dotarcie do rodziców i opiekunów realizowane poprzez:
 - reklamy TV (spot promujący telefon 116 000 – produkcja i emisja pro bono),
 - outdoor (bilbordy i plakaty),
 - media relations
 - działania internetowe oraz dystrybucję broszur informacyjnych
 W komunikacji nacisk położony na efektywny sposób kom.z                                     nastoaltkiem
 Opis przebiegu kampaniiKampania realizowana było od maja do września 2011 r. Zrealizowane działania:•Inauguracja kampanii - Piknik z Okazji Dnia Dziecka Zaginionego - 21 maja 2011, Park Sowińskiego, Warszawa;
 •Konkurs fotograficzny „Moja przestrzeń”, skierowany do ludzi młodych - gimnazjalistów, uczniów szkół średnich i studentów.
 •Stoisko kampanii na Przystanku Woodstock
 •Kampania  billbordowa w Warszawie
 •Kampania plakatowa w autobusach komunikacji miejskiej
 •Emisja spotu promującego telefon 116 000 - w telewizjach ogólnopolskich
 •Materiały edukacyjne: folder skierowany do rodziców oraz ulotki dla nastolatków
 •Strona www.nieuciekaj.pl                         odświeżona i przebudowana, na potrzeby kampanii w 2011 r., osobne strefy dla nastolatków oraz rodziców i opiekunów; różnego rodzaju treści edukacyjne, możliwość kontaktu z psychologiem (gadu gadu, e-mail, chat)
 •Media relations
 Wykorzystanie narzędzi komunikacjiSpot kampanii został wyemitowany nieodpłatnie w ramach kampanii społecznych w takich stacjach jak TVP 1, TVP2, TVP Kultura, TVN, Discovery. Stacje te są stacjami ogólnopolskim i pozwalają na dotarcie do szerokiego grona odbiorców.W lipcu została także zrealizowana kampania billbordowa na terenie Warszawy z plakatami kampanii. Do Warszawy przyjeżdża największa część uciekinierów.
 Plakaty kampanii zostały umieszczone w komunikacji miejskiej w Warszawie, Sosnowcu, Opolu, Gdańsku i Lublinie. Dodatkowo, na potrzeby promocji pikniku wydrukowano 40 tys. Ulotek promujących to wydarzenie, które były kolportowane w autobusach ZTM Warszawa.
 Istniejąca już od kilku lat strona kampanii „Nie uciekaj” została odświeżona i przebudowana, na potrzeby kampanii w 2011 r. Gadu – gadu, chat, forum na gazeta.pl
 Kampania została także nagłośniona w mediach skierowanych do nastolatków (Popcorn, Dziewczyna) i do rodziców.
 Działania PRMateriały kampanii rozsyłane były do komend i komisariatów Policji w celach prewencyjnych.  EfektywnośćW okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2011 r. do Fundacji  ITAKA zgłoszono 218 przypadków zaginięć dzieci i nastolatków. Dzięki działaniu Telefonu w 2011 roku udało się odnaleźć 197 dzieci. W tym czasie eksperci ITAKI dyżurujący przy telefonie 116 000 udzielili rodzinom zaginionych dzieci i nastolatków:•2950 porad psychologicznych,
 •450 porad prawnych,
 •48 porad w sprawie pomocy socjalnej.
 Podczas Pikniku i na Przystanku Woodstock i rozkolportowano 20 tys. ulotek, i 10 tys. folderów. Do ośrodków pomocy i na komisariaty policji rozesłaliśmy kolejne 20 tys. ulotek i 10 tys. folderów. W ramach kampanii wydrukowane zostały także plakaty B1 i A3, ulotki A5, foldery dla rodziców i nastolatków.
 Ze strony www.nieuciekaj.pl                         korzystają nie tylko nastolatki ale także rodzice i opiekunowie. Na www.gazeta.pl                             zostało uruchomione forum i czat z psychologiem. Liczba wejść na stronę nieuciekaj.pl                             w okresie trwania kampanii: 4 888
 Artykuły na temat kampanii:
 •35 artykułów w prasie, m.in. w Newsweeku, Dziewczynie, Gali i Super Expresie
 •138 publikacji w Internecie m.in. na portalach: zetnews.pl, miastodzieci.pl, polskieradio.pl.
 •21 informacji o kampanii w stacjach radiowych, takich jak: PR 1, PR 3, Radio ZET, Radio Eska,
 •17 informacji nt. kampanii w TV m.in. w Polsacie, w TVP 1 i TVN 24
 Koszty realizacji kampanii: 110 000 zł, finansowanie Telekomunikacja Polska S.A. i Urząd m. St.Warszawy. Spot kampanii zrealizowany pro bono przez Young& Rubicam, emisja spotów pro bono
 KampanijnośćCo roku od 2003r. Fundacja ITAKA przeprowadza kampanię „Nie uciekaj” i widzimy potrzebę jej kontynuacji w latach kolejnych.  Opis inicjatoraFundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych jest jedyną organizacją pozarządową, zajmującą się całościowo tematyką zaginięć. TAKA działa całą dobę 7 dni w tygodniu.Pomoc świadczy bezpłatnie.  Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyNie dotyczy  Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalneNie podejmowane były tego typu działania  |