| 06.04.2012 Konkurs ‘Discover e-volunteering’ (zwany dalej: “De-v”)  KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO)   Opis celu kampaniiCelem konkursu "De-v" jest promowanie społecznego zaangażowania w internecie. Konkurs nagradza najbardziej wartościowe, innowacyjne i skuteczne projekty NGO, w ramach których wolontariusze pomagają innym przez Internet. Poprzez Konkurs:•	informujemy o zaletach e-wolontariatu,
 •	pokazujemy, w jaki sposób NGO i grupy nieformalne mogą korzystać z zasobów społecznego potencjału Internetu,
 •	wskazujemy niezależne od miejsca i czasu sposoby uzyskiwania pomocy: od wsparcia emocjonalnego po ekspercką
 Grupa docelowa- bezpośrednia: NGO z UE, - pośrednia: osoby indywidualne, grupy nieformalne, instytucje publiczne i prywatne z UE.
 StrategiaWielu osobom spędzanie czasu w Internecie kojarzy się z negatywnymi zjawiskami, takimi jak cyberprzemoc, czy kradzież praw autorskich. Doświadczenia FDS, realizującej Program E-wolontariat (www.e-wolontariat.pl) pokazują jednak, że wbrew  stereotypom w Sieci realizowanych jest wiele wartościowych projektów, w których ludzie udzielają sobie pomocy, budują zasoby wiedzy, podejmują działania, które – chociaż odbywają się w świecie wirtualnym – przynoszą bardzo wymierne skutki w świecie realnym. Konkurs ‘De-v’ powstał, by promować te prospołeczne aktywności i zachęcać do nich jak największą liczbę europejczyków.E-wolontariat to innowacyjny sposób rozwiązywania ważnych problemów bazujący na zachodzących zmianach społecznych (cyfryzacja, internetyzacja) i podążający za naturalną ludzką energią:
 •	internet umożliwia niesienie i uzyskiwania pomocy (od wsparcia emocjonalnego po ekspercką wiedzę z niemal każdej dziedziny), niezależnie od miejsca i czasu.
 •	możliwości stwarzane przez ICTs, w tym e-wolontariat, są doskonałym sposobem zaspokojenia naturalnych potrzeb pomagania i bycia z innymi w czasach, w których każdy ‘żyje w biegu’ - sieć pogłębia relacje zachodzące w świecie realnym oraz umożliwia nawiązywanie tych, które są w nim niemożliwe (np. w wymiarze ogólnoeuropejskim, wśród mieszkańców małych miejscowości, niepełnosprawnych).
 •	e-wolontariat kierunkuje trend przenoszenia się coraz większej liczby aktywności do sieci w stronę pomocy, samopomocy i budowy dobra wspólnego.
 Opis przebiegu kampaniiEtapy Konkursu:1.Budowa partnerstwa z 10 NGO z państw UE,
 2.  25.05.2011                                – 16.09.2011 r. – nabór zgłoszeń poprzez formularz internetowy na stronie konkursu http://www.e-volunteering.eu/competition/
 3. 22.09.2011                                – 3.10.2011 r. – ocena zgłoszeń przez międzynarodową Kapitułę Konkursu, w skład której weszli m.in. Róża Thun – Posłanka do Parlamentu Europejskiego, Radosław Mleczko – Podsekretarz Stanu, MPiPS, Elise Bouvet – UNV’s Online Volunteering service, Martijn Pakker – Dyrektor Europejskiego Centrum Wolontariatu CEV.
 4. 12.10.2011                                – 03.11.2011 r. – otwarte głosowanie internetowe.
 5. 1.12.2011                                 r. – Gala Finałowa – ogłoszenie wyników, networking
 Przez cały okres trwania konkursu Organizatorzy oraz Partnerzy prowadzili aktywną kampanię promocyjną w Internecie, rozsyłając materiały prasowe i promocyjne informujące nie tylko o Konkursie, ale przede wszystkim o idei e-wolontariatu i możliwościach aktywnego zaangażowania się w projekty społ. realizowane w sieci.
 Wykorzystanie narzędzi komunikacjiE-wolontariat jest zjawiskiem mającym miejsce w Internecie, dlatego wybrane zostały przede wszystkim narzędzia komunikacji oraz media nowego typu,: •	na stronie konkursu powstał ‘toolbox’ – zbiór materiałów promocyjnych udostępnionych na zasadach licencji Creative Commons umożliwiającej ich swobodne pobieranie, wykorzystywanie oraz publikowanie, zwielokratniająca tym samym liczbę odbiorców kampanii; w skład toolboxu weszły: ulotki, spot w różnych językach bannery, logotyp, nadruk na t-shirt, tapety na desktop, informacje prasowe (w jęz. pol. i ang.)
 •	Materiały promo. przekazywane były lokalnym partnerom, patronom medialnym, mediom, NGO oraz instytucjom publicznym i prywatnym z całej UE,
 •	W promocję zaangażowani byli lokalni partnerzy– 10 NGO z państw z UE, którzy tłumaczyli info. prasowe na języki rodzime, zamieszczali je (wraz z materiałamipromo.) na swoich stronach www, wysyłali do partnerów oraz mediów.
 Działania PRNie dotyczy.  EfektywnośćDo Konkursu wpłynęło 81 zgłoszeń z 19 państw UE. Łącznie w zgłoszonych projektach udział brało ponad 95 tyś. e-wolontariuszy. Skuteczność, różnorodność i autentyczność nadsyłanych projektów udowodniła, że e-wolontariat warto nagłaśniać, by pokazać, że w Sieci można aktywnie włączać się w wartościowe działania prospołeczne. Liczba głosów oddanych podczas głosowania pokazuje duże zainteresowanie tą inicjatywą osób indywidualnych.Inicjatywa spotkała się z ogromnym zainteresowaniem mediów, organizacji pozarządowych z całej Unii Europejskiej, instytucji publicznych, prywatnych oraz opiniotwórczych osób z całej UE:
 •	Konkurs realizowany byłjako Flagowy Projekt Europejskiego Roku Wolontariatu 2011, wpisany w program Prezydencji Polski w Radzie UE,
 •	Inicjatywa była wielokrotnie prezentowana podczas Sympozjów Europejskiego Centrum Wolontariatu CEV, którego członkiem niemal 100 organizacji z Europy,
 •	W prace Międzynarodowej Kapituły Konkursu, oraz promocję idei e-wolontariatu, aktywnie zaangażowali się przedstawiciele: Parlamentu Europejskiego, ONZ (Program Online Volunteering), Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, mediów oraz polskich
 i międzynarodowych firm.
 Liczba głosów oddanych w głosowaniu  – ponad 18 tys.
 Liczba publikacji medialnych –  274 (PL i  pozostałe państwa UE )
 Liczba uczestników Gali Finałowej – 400
 Zbudowanie partnerstwa – 10 lokalnych partnerów (NGO), 10 członków Międzynarodowej Kapituły, 9 patronów medialnych
 Ilość środków wydanych na kampanię: 46 000 zł.
 KampanijnośćTak, europejska edycja konkursu ‘Discover e-volunteering’ jest kontynuacją polskiego konkursu „Odkryj e-wolontariat”, realizowanego corocznie przez Fundację Dobra Sieć od 2009 r. W związku z dużym zainteresowaniem konkursem europejskim, planowane są jego kolejne edycje.  Opis inicjatoraFDS działa gł. w Internecie, a jej głównymi celami są: rozwój wiedzy o stypendiach i e-wolontariacie oraz promocja ICTs jako narzędzia wzmocnienia społ. obywatelskiego i zaangażowania społ. w Polsce.  Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyNie dotyczy.  Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalneNie dotyczy.  |