Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2012



14.02.2013

Turniej Piłkarski Orlików rocznika 2002 pod patronatem Dyrektora ZOZ Lotnicze Pogotowie Ratunkowe - Jaktorów 09.09.2012

KATEGORIA: Akcje obywatelskie

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Promocja sportu na terenach wiejskich, a zwłaszcza aktywności fizycznej dzieci i młodzieży rozumiana przez pryzmat wyczynu i rekreacji, w tym rekreacji rodzinnej. Podnoszenie świadomości uczestników imprezy - młodzieży i osób dorosłych - na temat teoretycznego i praktycznego zastosowania metod pierwszej pomocy przedmedycznej w ramach udzielania pierwszej pomocy. Integracja społeczności lokalnej w tym również podmiotów gospodarczych oraz instytucji w kreatywne działania lokalne. Reklama firm.

Grupa docelowa

Młodzież szkolna z gminy Jaktorów oraz powiatu grodziskiego, rodzice, sąsiedzi oraz pozostali mieszkańcy tego rejonu, a także podmioty prawa handlowego oraz organizacje i służby lokalne.

Strategia

Kampania promowała sport dzieci i młodzieży wiejskiej, współdziałanie społeczności lokalnej w ramach czynnej rekreacji o znaczeniu rodzinnym, sąsiedzkim oraz wzmacnianie więzi międzyludzkich, poprzez podnoszenie świadomości i praktyczną naukę zasad pierwszej pomocy przedmedycznej. Kierowana była do uczniów szkół w Jaktorowie oraz powiatu grodziskiego oraz mieszkańców powiatu. Zakładała krzewienie sportu, aktywności ruchowej, współzawodnictwa, zabawy, przestrzegania zasad fair play. Promocja zdrowia dla młodzieży w formie rozgrywek sportowych połączona była z podnoszeniem świadomości dbania o kondycję fizyczną i zdrowie wśród mieszkańców gminy i powiatu, a przede wszystkim rodziców, opiekunów, kibiców i gości na stadionie. Ten cel oraz umacnianie więzi międzyludzkich, organizator starał się osiągnąć poprze naukę ratownictwa przedmedycznego, którą przeprowadzali ratownicy Ośrodka Szkolenia PCK w W-wie (b. cenne nagrody z a udział). Wszyscy uczestnicy-najmłodsze dzieci oraz dorośli-korzystali z wielu atrakcji (dmuchane zjeżdżalnie, wata cukrowa, profesjonalne nagłośnienie i muzyka, pokazy Mistrza Świata we freestylu, konkurencje sportowe). Wszyscy uczestnicy zmagań sportowych otrzymali bardzo cenne nagrody oraz dyplomy z autografem Mistrza Olimpijskiego T. Majewskiego. Uczestnicy zapoznali się ze sprzętem oraz wozami straży pożarnej, policji i pogotowia ratunkowego. Wszyscy sportowcy mieli zapewnioną konsumpcję oraz wiele gadżetów.

Opis przebiegu kampanii

Kampania całodniowa. Rozgrywki sportowe dla drużyn, gry, zabawy i konkursy dla gości na stadionie. Nauka pierwszej pomocy przedmedycznej. Profesjonalne nagłośnienie. Pokazy Pawła Skóry, Mistrza Świata i Europy we freestylu. Pokazy sprzętu i wozów straży pożarnej, policji, służb ratownictwa medycznego (dzieci mogły poznawać sprzęt z bliska). W rozgrywkach sportowych brało udział ponad 100 sportowców, każdy z nich otrzymał cenne nagrody rzeczowe oraz dyplomy z autografem T. Majewskiego (również sponsorzy). Dzieci miały zapewnione wyżywienie i picie oraz inne atrakcje. W trakcie całego dnia trwania imprezy, na stadionie gościło kilkuset osób, w tym wiele rodzin z małymi dziećmi. Impreza została zorganizowana wyłącznie dzięki zaufaniu darczyńców i sponsorów. Budżet imprezy (usługi, nagrody, art. spożywcze, występy itp.) oceniam na około 15-20 tys. zł. Wszystko to zgromadziłem samodzielnie dzięki przygotowanym projektom, często przesłanych do sponsorów za mailem. Wystarczy chcieć;-)

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Kampania posiadała patronat honorowy - Pan Robert Gałązkowski Dyrektor ZOZ Lotnicze Pogotowie Ratunkowe, patronat medialny: Radio Bogoria Grodzisk Mazowiecki (specjalna audycja radiowa i newsy) Gazeta/Portal TuGrodzisk z Grodziska Maz., Gazeta Głos z Żyrardowa, informacje o wydarzeniu (przed i po) były również w lokalnej prasie m. in. Miesięcznik Bogoria z Grodziska Maz i na stronach internetowych np. Starostwo Grodziskie, Gmina i Miasto Grodzisk Maz. oraz MZPN. Do imprezy przyłączył się Komendant PSP w Grodzisku Maz., KPP w Grodzisku Maz. Ośrodek Szkolenia PCK w Warszawie, Szpital Zachodni w Grodzisku Maz., OSP Jaktorów i Baranów a także firmy ogólnopolskie m.in. PwC, Energa, Jeromino Martins i lokalne. Promocja opierała się na artykułach na stronach internetowych, w gazetach, audycjach w radio, plakatach, ulotkach i banerach partnerów, a także w trakcie prowadzenia imprezy przez spikera. Kampania prowadzona przez wiodące media lokalne oraz instytucje uznania publicznego.

Efektywność

Kampania poprzez swój rozmach i zasięg osiągnęła zamierzony cel, wpłynęła na wzrost zainteresowania przedsięwzięciem, uaktywniła lokalną społeczność do udziału w przedsięwzięciu(poprzez audycje radiowe, artykuły prasowe, portale internetowe, strony, ulotki oraz banery). Kampania dotarła do kierowanego grona odbiorców na założonym terenie lokalnym, świadczą o tym opinie po zakończeniu kampanii oraz udział osób. Ilość publikacji: strony internetowe urzędów lokalnych, portale i gazety, youtube (nakład kilkanaście tysięcy), radio - przed i po kampanii kilka tysięcy wejść na strony z artykułami, wywiadami i zdjęciami (Jaktorów liczy ok 1000 osób). Środki wydane na kampanię: 0 zł. Mediom, partnerom i sponsorom podobał się pomysł i cel, który wspierały.
http://www.tugrodzisk.pl/sport/udany-tur...
http://www.tugrodzisk.pl/wywiady/marze-o...
http://w832.wrzuta.pl/audio/7f5Gkkl3Vmm/...
http://pobierzmuze.pl/mp3/3461473/radio-...
http://tur-jaktorow.futbolowo.pl/news,15...
http://www.youtube.com/watch?v=L99j0IVx4XA
https://plus.google.com/photos/106789096...
http://gkspogon2002.futbolowo.pl/news,16...
http://tur-jaktorow.futbolowo.pl/news,16...
http://www.gazetabogoria.pl/index.

Kampanijność

Kampania była pierwszą na tak dużą skalę. Wcześniej były mniejsze. Kampania kontynuowana: relacje na www.tugrodzisk.pl i www.milan2003.futbolowo.pl. Będę kolejne (pomysł ogólnopolskich rozgrywek piłkarskich dla chłopców z rocznika 2003 w czerwcu 2013), bo ta kampania dała mi wiarę w ludzi;-)

Opis inicjatora

Osoba fizyczna, mieszkaniec gminy Jaktorów, rodzic, sympatyk sportu, dzieci i młodzieży. Lubie pomagać innym, zmieniać świat, stawiać nowe wyzwania, Dawać szansę i spełniać marzenia, zwłaszcza dzieci.

Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy

Pomysł był spontaniczny. Przedsięwzięcie zaplanowałem samodzielnie, pozyskałem samodzielnie środki, prowadziłem komunikacje z mediami, reklamę sponsorów i partnerów, sam realizowałem przebieg imprezy i sprawozdania po jej zakończeniu. Dobry pomysł i odpowiednie przedstawienia projektu jest podstawą sukcesu. Wierzę, że zdobyłem swoją ciężką pracą zaufanie, które zaprocentuje przy realizacji kolejnych ambitnych planów realizowanych z myślą o dzieciach i młodzieży.


KrajPolska
Problemy społeczneAktywizacja i społeczeństwo obywatelskie
NadawcaTurniej Piłkarski Orlików rocznika 2002 pod patronatem Dyrektora ZOZ Lotnicze Pogotowie Ratunkowe - Jaktorów 09.09.2012
WykonawcaMariusz Pilis
AdresaciMieszkańcy gminy Jaktorów i powiatu groziskiego
Mediaradio lokalne, prasa lokalna, portale i strony internetowe
Data zgłoszenia14.02.2013
Dodatkowe materiały
 plik: Go_Radia_Bogoria_-_Mariusz_Pilis.mp3
 plik: Radio_Bogoria_-_zapowied_turnieju_w_Jaktorowie.mp3