Kampanie zgłoszone do konkursu
|
19.02.2013 Łódź Kreuje. Promocja Marki Łódź jako Centrum Przemysłów Kreatywnych. KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych
Opis celu kampaniiCelem kampanii było uwiarygodnienie wizerunku Łodzi, jako miejsca kreatywnego i przedsiębiorczego. Osiągnięcie celu pozwoliło nam na rozwiązanie problemu, którym był brak skojarzeń dotyczących Łodzi zarówno wśród mieszkańców miasta jak i Polski oraz postrzeganie miasta jako miejsca nijakiego. Kampania przedstawiała przykłady przemysłów kreatywnych istniejących w Łodzi, tłumaczyła czym przemysły kreatywne są oraz inspirowała mieszkańców do podejmowania własnych działań. Grupa docelowaMieszkańcy Łodzi, regionu oraz Polski, ze szczególnym uwzględnieniem środowisk związanych z sektorem kreatywnym, mediów oraz osób opiniotwórczych. StrategiaBadania wizerunkowe przeprowadzone w trakcie realizacji strategii promocji miasta pokazały, że Łódź nie jest kojarzona z żadnym szczególnym elementem, a jej wizerunek jest dosyć szary i bez wyrazu. Analizując sytuację stwierdzono także, że jednym z szybciej rozwijających się sektorów są przemysły kreatywne. W związku z tym, że siła przemysłów kreatywnych jest bezpośrednim wynikiem działań mieszkańców Łodzi postanowiono wykorzystać ją jako element wyróżniający Łódź. Opis przebiegu kampaniiKampania poprzedzona była konkursem na koncepcję i realizację spotów promujących miasto. W wyniku konkursu powstały 4 spoty dot. gospodarki, turystyki, kultury i edukacji. Główna część kampanii przeprowadzona była w październiku 2012. Spoty emitowane były w telewizji ogólnopolskiej (kanały grupy TVN, Polsat, TVP) a także w Internecie (Youtube i wirtualnapolska.pl). Ponad to kampania obejmowała ekspozycję billboardów (na 600 nośnikach) w największych miastach Polski. Do działań włączono także: emisję bannerów internetowych w portalach grupy ONET, linki sponsorowane Google a także reklamy słowno – graficzne w portalu społecznościowym facebook. Elementem uzupełniającym kampanię i uwiarygodniającym kreatywny wizerunek Łodzi był zorganizowany na początku 2012 konkurs na gadżet kreatywny. W wyniku tego konkursu wyprodukowano: wieszaki - projektu Natalii Polakowskiej, Grę ALFABETA - projektu Joanny Jędryki-Włodarskiej i Agnieszki Sobkiewicz oraz filcową torbę - projektu Pauliny Szafrańskiej Wykorzystanie narzędzi komunikacjiWybór narzędzi komunikacji reklamowej i PR dyktowany był planowanym dotarciem do różnorodnych grup odbiorców oraz ogólnopolskim zasięgiem. Wśród wykorzystanych narzędzi znalazły się: działania PR – bieżący kontakt z mediami lokalnymi oraz branżowymi (głównie promujące konkursy na spot i gadżet), komunikaty prasowe do uczelni wyższych, ośrodków kultury, firm sektora kreatywnego w Łodzi, emisja spotów w telewizji ogólnopolskiej i Internecie, kampania outdoorowa – billboardy, lokalne konferencje prasowe. Efektywność1. Kampania wpłynęła pozytywnie na rozpoznawalność Łodzi jako miasta kreatywnego i przedsiębiorczego. Pokazała ona siłę Łodzi, która tkwi w kreatywności i przedsiębiorczości łodzian, dążących do spełniania swoich celów i marzeń. KampanijnośćKampania jest częścią działań mających na celu promocję Łodzi jako centrum przemysłów kreatywnych podejmowanych przez Biuro Promocji. Działania te realizowane są w okresie 2010-2016 i należą do nich m.in. Newsletter Przemysłów Kreatywnych, www.kreatywna.lodz.pl, wsparcie festiwali. Opis inicjatoraInicjatorem kampanii było Biuro Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta Łodzi realizujące Strategię Promocji Miasta jako Centrum Przemysłów Kreatywnych. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Marketing regionalny |
Nadawca | Urząd Miasta Łodzi |
Wykonawca | K2 Web System, DSK sp. z o.o., |
Adresaci | Mieszkańcy Łodzi i Polski, ze szczególnym uwzględnieniem środowisk związanych z sektorem kreatywnym |
Media | Outdoor, ogólnopolska telewizja, Internet |
Data zgłoszenia | 19.02.2013 |
Dodatkowe materiały | plik: dź Kreuje.ppt |