Kampanie zgłoszone do konkursu
|
20.02.2013 Kampania społeczna Jedni z Wielu w ramach projektu Romskie Odrodzenie. KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych
Opis celu kampaniiKampania społeczna „Jedni z wielu” realizowana jest, aby zmienić negatywne postawy Grupa docelowaKampania adresowana jest do mieszkańców Dolnego Śląska. Realizowana w sześciu miastach Dolnego Śląska – Wrocławiu, Legnicy, Wałbrzychu, Głogowie, Kłodzku oraz Świebodzicach StrategiaJedni z wielu” to kampania, której celem jest zmiana nastawienia Polaków Opis przebiegu kampaniiSiłą nośną kampanii społecznej jest album i wystawy fotografii autorstwa Chada Evansa Wyatta, który swoim obiektywem uwiecznił Romów z całej Polski, piastujących w naszym społeczeństwie poważane funkcje. Bohaterowie jego zdjęć, autentyczne postaci, Wykorzystanie narzędzi komunikacjiZ 5 bohaterami zdjęć zostały nagrane wywiady z których powstały krótkie spoty reklamowe, udostępnione w Internecie, rozesłane do rozgłosni regionalnych oraz prezentowane podczas wystawy. Z gotowego materiału zostanie stworzony album dystrybuowany na wystawach oraz w regionalnych bibliotekach. Fotografie zostaną także opatrzone hasłem kampanii i pojawią się 6 miastach na Dolnym Śląsku w formie billboardów, eksponowanych przez 6 miesięcy w miesięcznych odstępach czasu. Kampania trafi także do wielu nośników przekazu informacji. W radiach regionalnych (Polskie Radio Wrocław, Radio Eska i Muzyczne Radio) emitowane są 30.sekundowe spoty reklamowe przekazujące treści merytoryczne zgodne z koncepcja kampanii. Powstanie mural o powierzchni ok.300m2– ciekawa i oryginalna forma reklamy społecznej. .Na portalach internetowych wyświetlane są bannery a profil całego projektu można znaleźć na facebooku i naszej klasie. W prasie o zasięgu regionalnym ukażą się artykuły o kampanii. EfektywnośćRealizowane w sześciu miastach Dolnego Śląska – Wrocławiu, Legnicy, Wałbrzychu, Głogowie, Kłodzku oraz Świebodzicach – kolejne etapy projektu w efekcie mają polepszyć o 10% wizerunek Romów w Polsce. Ponadto dzięki projektowi szacowany jest 50% wzrost ważnych artystycznie wydarzeń z udziałem Romów. Przez różnorodne działania medialne oraz artystyczne dąży do zmiany stosunku Polaków do Romów, który od lat jest jednakowy przy czym zazwyczaj niezgodny z rzeczywistością, nacechowany negatywnie. KampanijnośćIdea całej kampanii narodziła się z wcześniejszej współpracy z amerykańskim fotografem Chadem Ewansem Wyattem, zajmującym się tematyką romską, twórcą projektu RomaRising . Wystawy jego prac „RomaRising”, portrety czeskich Romów można było oglądać w Polsce w 2007 i 2009 roku Opis inicjatoraFundacja PROM od 7 lat współpracuje z Romami. Prowadzi między innymi integracyjną świetlicę dla dzieci Pol. I Rom., zespół tańca i pieśni Terne Romani Bacht, korzystania z bezpłatnych porad prawnych. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Równouprawnienie i tolerancja |
Nadawca | Magdalena Szopian |
Wykonawca | Fundacja Integracji Społecznej Prom |
Adresaci | Dolnoślązacy |
Media | radio, internet, billboardy, prasa |
Data zgłoszenia | 20.02.2013 |
Dodatkowe materiały | |
plik: JZW_Ewelina_radio30s_final.mp3 | |
plik: JZW_Gerard_radio30s_final.mp3 | |
plik: JZW_Rafal_radio30s_ver1_pop.mp3 |