Kampanie zgłoszone do konkursu
|
26.02.2013 Białołęka. Nie zaśmiecaj swojej dzielnicy. KATEGORIA: Kampanie lokalne
Opis celu kampaniiKampania pokazała, jak duże są koszty likwidacji dzikich wysypisk, podczas gdy pieniądze te można byłoby przeznaczyć na zaspokojenie ważniejszych potrzeb mieszkańców. Stąd celem kampanii było uświadomienie społeczeństwu problemu pozostawiania śmieci w lasach i przydrożnych rowach oraz przekonanie ich do zmiany złych przyzwyczajeń. Uzupełnieniem akcji była bezpłatna zbiórka odpadów do kontenerów na terenie całej dzielnicy, trwająca 1,5 tygodnia. Grupa docelowaAkcja kierowana była do mieszkańców, właścicieli nieruchomości i domków jednorodzinnych, którzy nie podpisali umowy na odbiór śmieci lub oszczędzając na ich odbiorze wywozili je na dzikie wysypiska. StrategiaPrzepisy nakazują właścicielom nieruchomości zawieranie umów z firmami, które zajmują się wywożeniem śmieci. Jednak pozbywanie się śmieci w sposób legalny jest zazwyczaj drogie i to aspekt ekonomiczny skłania część z nich do oszczędności, poprzez nielegalne usuwanie odpadów. Powstające w ten sposób, w przypadkowych miejscach, dzikie wysypiska stanowią zagrożenie dla środowiska naturalnego. Toksyczne substancje, w żaden sposób nie zabezpieczone, przedostają się do gleby i wód gruntowych, zanieczyszczając je. Wysypiska są też potencjalnym miejscem zagrożenia epidemiologicznego i przyczyną utraty walorów krajobrazowe i estetyczne okolicy. Dzielnica rocznie wydaje ponad 150 tysięcy złotych na likwidację dzikich wysypisk. Jednak pieniądze te można by przeznaczyć na inne cele. Dlatego, promując właściwe zachowania mieszkańców, dzielnica w ramach akcji organizuje zbiórkę odpadów w różnych lokalizacjach Opis przebiegu kampaniiAkcja rozpoczęła się od publikacji spotu na własnym kanale YouTube. Następnie informacja o niej została opublikowana na stronie internetowej Urzędu Dzielnicy Białołęka. W tym samym czasie informacja prasowa trafiła również do mediów i portali branżowych. W czasie trwania kampanii na stronie internetowej dzielnicy zamieszczane były komunikaty o miejscach ustawienia kontenerów na śmieci i przypomnienia o miejscu zbierania elektrośmieci. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiSpośród tradycyjnych narzędzi wykorzystano własny biuletyn informacyjny, dystrybuowany w ponad 160 punktach na terenie dzielnicy. Jednakże komunikacja skupiła się głównie w Internecie i realizowana była zarówno na portalach, jak i mediach społecznościowych. Wykorzystana została własna strona internetowa, profil dzielnicy na Facebook i kanał w serwisie YouTube. W porozumieniu z rzecznikiem prasowym przygotowana została również informacja o akcji i spocie, która następnie została przesłana do mediów: warszawskich- tradycyjnych i internetowych oraz do portali branżowych. EfektywnośćPomysł na akcję spotkał się z dobrym przyjęciem ze strony mieszkańców Białołęki. Początkowo przewidywano ustawienie ok. 55 kontenerów w 7 lokalizacjach dzielnicy. Jednak zapełniały się one tak szybko, że konieczne było dostawienie kolejnych. Z niektórych miejsc wywożone było po 10 kontenerów. W czasie akcji mieszkańcy zgłaszali również propozycje wyznaczenia nowych miejsc na ustawienie kontenerów. Efektem było zmniejszenie się ilości śmieci wielkogabarytowych porzucanych na dzikich wysypiskach. KampanijnośćAkcja została zapoczątkowana w 2011 r. Realizacja jej w kolejnych latach będzie uzależniona od prowadzenia gospodarki odpadami w m.st. Warszawie. Opis inicjatoraInicjatorem akcji jest Urząd Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy (www.bialoleka.waw.pl) Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczySpot łączy kampanie społeczne z kinem gangsterskim. Oprócz edukacji jest również dobrą zabawą, a fabuła pokazuje, że każdy może być „eko” jeśli tylko chce. Nawet Ci co stoją ponad prawem wiedzą, że tylko frajer wyrzuca śmieci byle gdzie. Zamiast tracić pieniądze na sprzątanie nielegalnych wysypisk można je wykorzystać na ważniejsze dla mieszkańców cele. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Edukacja, Ekologia i środowisko |
Nadawca | Urząd Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy |
Wykonawca | Urząd Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy |
Adresaci | mieszkańcy Białołęki, właściciele nieruchomości, głównie domków jednorodzinnych |
Media | Internet, Social media |
Data zgłoszenia | 26.02.2013 |
Dodatkowe materiały |