Kampanie zgłoszone do konkursu
|
26.02.2013 „Biało-czerwona na białym” – Wystawa z okazji Dnia Flagi RP KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm
Opis celu kampaniiPrzez prezentację dokonań polskich naukowców, żeglarzy, podróżników i alpinistów, wskazanie pozytywnego przekazu związanego z poczuciem przynależności narodowej,co w dobie rodzących się ruchów faszyzujących jest istotnym wskazaniem prawidłowych postaw i prawdziwych powodów do dumy narodowej; zmiana, szczególnie wśród młodzieży, sposobu myślenia o fladze, będącej żywym symbolem Państwa i tradycji narodowej,uczczenie Dnia Flagi RP w sposób niestandardowy i krzewienie ducha nowoczesnego patriotyzmu Grupa docelowaOsoby, dla których ważna jest tożsamość narodowa, szczególnie młodzież szkolna i studenci oraz turyści i cudzoziemcy przybyli do W-wy z okazji EURO 2012. StrategiaDzień Flagi RP, mimo 9 lat istnienia, nadal nie wpisał się w świadomość Polaków, co może być spowodowane brakiem atrakcyjnych form obchodzenia w/w święta. Kampania miała na celu uczczenie Dnia Flagi RP w sposób ponadstandardowy oraz atrakcyjny dla nowoczesnego społeczeństwa. Pozytywny przekaz Wystawy stanowił także odpowiedź na silnie rozwijające się identyfikowanie symboli państwowych z ruchami faszyzującymi i chuligańskimi. Opis przebiegu kampaniiKampania rozpoczęła się w marcu 2012 r. i trwa nadal (wystawa odbyła się w dn. 2.05– 15.06.2012 r.), a jej dorobek w wersji rozbudowanej jest prezentowany na stronie www.bialo-czerwona.org. Uroczystego otwarcia Wystawy dokonał Prezydent RP, włączając je w oficjalne obchody państwowe Dnia Flagi. Wystawa miała charakter ogólnodostępny, a dzięki stronie internetowej dostęp do jej dorobku był nieograniczony. Przy Wystawie plenerowej organizowane były lekcje w ramach przedmiotu „WOS” (scenariusz lekcji opracowało Stowarzyszenie „Przyjazna Szkoła”). Rozesłano informacje o Wystawie i dedykowanej jej stronie, zawierającej także informacje historyczne oraz wiedzę o symbolach narodowych, do wszystkich szkół w Polsce. Wykorzystano na stronie www muzykę polskiego kompozytora - Jerzego Chruścińkiego. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiKampania prowadzona była wielowymiarowo w mediach ogólnopolskich i tematycznych,na stronie www i przez działania Partnerów i Organizatora (mailing,inf. na stronach). Została wpisana do Prezydenckiego kalendarza obchodów 2 maja. Wybrano narzędzia komunikacji jak: „setki” telewizyjne (wywiady z bohaterami i Organizatorem:TVP Polonia, TVP Historia, Teleexpress), informacje prasowe, portale społecznościowe (FB, GL), radio (m.in wywiady w RMF FM, Radio Kampus). Kampania prowadzona była na portalach tematycznych np. żagle.pl, wspinanie.pl oraz na stronach instytucji naukowych (KBP PAN i stronach polskich stacji arktycznych i antarktycznych). Wysłano mailing do wszystkich szkół w Polsce. Opracowano skrypt do przedmiotu „WOS”,ułatwiający wykorzystanie dorobku Wystawy nauczycielom. Dla młodych odbiorców na stronie kampanii dodano komiks obrazujący 1-sze na świecie zimowe wejście na Mount Everest dokonane przez Polaków. Kampania swoją formą (wystawa plenerowa) miała charakter reklamy outdoorowej EfektywnośćEfekty kampanii są trudnomierzalne i długofalowe, możliwe do oszacowania po kilku latach. Organizator dotarł do grupy docelowej (szkoły, prezentacja kampanii w najbardziej uczęszczanym miejscu Warszawy podczas EURO 2012, środowiska biznesowe, Urzędy Miast). Dzięki plenerowemu charakterowi oraz dedykowanej stronie www (29 000 unikatowych użytkowników w 05.2012-02.2013 r.) z dorobkiem Wystawy mogła zapoznać się nieograniczona liczba osób oraz internauci. Dzięki nowoczesnej formie (QR kody, strona www, komiks, FB) Kampania była atrakcyjna także dla młodzieży. KampanijnośćKampania jest kontynuowana. Zapewne w dn. 02.05 br. Prezydent RP otworzy wystawę „Biało-czerwona na morzach i oceanach”, prezentującą historie sukcesów Polaków pod polską banderą sportową (w trakcie ustaleń). W 2013 r. wystawa „Biało-czerwona na białym” będzie prezentowana w kilku miastach Polski. Opis inicjatoraMOVIDA s.k. organizuje autorskie konferencje i seminaria na tematy gospodarcze oraz świadczy usługi zw. z montażem/demontażem wystaw obiektów muzealnych,stworzyła autorską markę społ. „Biało-czerwona” |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Edukacja, Inne, Kultura |
Nadawca | MOVIDA s.k. |
Wykonawca | MOVIDA s.k. |
Adresaci | młodzież szkolna i studenci; osoby dla których ważna jest tożsamość narodowa |
Media | radio, telewizja, internet, prasa |
Data zgłoszenia | 26.02.2013 |