Kampanie zgłoszone do konkursu
|
27.02.2013 "Cichy kochanek" KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej
Opis celu kampaniiZwrócenie uwagi osób niesłyszących, w szczególności młodzieży, na zagrożenia związane z AIDS, w związku z rosnącą ilością znajomości nawiązywanych przez osoby niesłyszące przez internet. Grupa docelowaOsoby niesłyszące, internauci, przede wszystkim osoby w wieku 15-30 lat. StrategiaRośnie liczba nawiązywanych znajomości przez internet przez osoby niesłyszące, ponieważ ten sposób kontaktowania się likwiduje bariery w porozumiewaniu się z innymi osobami. Jednocześnie z roku na rok rośnie w Polsce liczba wykrywanych zakażeń wirusem HIV. Z kolei zasób słów, nazw własnych i metafor dotyczących HIV jest w języku migowym dużo uboższy, niż w mówionym i pisanym języku polskim. Osoby niesłyszące od urodzenia mają problem z rozumieniem pisanego języka polskiego, gdyż jest on dla nich językiem obcym, wyuczonym, w odróżnieniu od naturalnego języka gestów (języka migowego), którym posługują się od urodzenia. Język ten ma uboższe słownictwo, zupełnie inną strukturę gramatyczną, jest językiem przestrzennym. Treści przekazujące wiedzę niesłyszącym w ich naturalnym kanale komunikacji powinny być poszerzane, zwłaszcza w tematyce zagrażającej zdrowiu i życiu. Dlatego należy przedstawiać niesłyszącym te ważne informacje w sposób najbardziej dla nich zrozumiały. Opis przebiegu kampaniiKampania o charakterze viralowym rozpoczęła się 17.08.2012 r. poprzez umieszczenie spotu w kanałach internetowych, przede wszystkim w serwisie Youtube. Spot "Cichy kochanek" ma skłonić osoby z grupy docelowej do odwiedzenia strony www.cichykochanek.pl, na której umieszczono krótkie filmy edukacyjne w języku migowym o profilaktyce dot. zagrożeń związanych z HIV/AIDS. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiW kampanii wykorzystano internet, ponieważ grupą docelową były osoby niesłyszące w wieku 15-30 lat korzystające z internetu. EfektywnośćNie mierzono efektywności. KampanijnośćKampania jest częścią większego projektu "Nie zamykaj oczu na HIV", w ramach którego stworzono krótkie filmy edukacyjne w Polskim Języku Migowym oraz przeprowadzono akcję informacyjną przychodniach oraz w serwisach internetowych skierowanych do osób niesłyszących. Opis inicjatoraFundacja Między Uszami ma na celu uwrażliwienie słyszącej części społeczeństwa na odmienną tożsamość językową osób niesłyszących oraz promowanie "dwujęzyczności" wśród osób niesłyszących. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyZaskakujące użycie kontekstu zmysłowej sytuacji erotycznej do przedstawienia zagrożeń wynikających z rozprzestrzeniania się wirusa HIV. Zbudowanie klimatu nawiązującego do produktów z segmentu premium (perfumy, ekskluzywna bielizna, itp.) i skupiona narracja zostały użyte celowo, by w zaskakujący sposób zwrócić uwagę na problem. Wyróżnikiem spotu jest to, że komunikat przekazywany jest za pomocą Polskiego Języka Migowego. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia |
Nadawca | Fundacja Między Uszami |
Wykonawca | Agencja Reklamowa OPUS B, Mojo Film (reż. Tadeusz Śliwa, autor zdjęć Marek Rajca), Ztudio |
Adresaci | osoby niesłyszące w wieku 15-30 lat, internauci |
Media | internet |
Data zgłoszenia | 27.02.2013 |
Dodatkowe materiały |