Kampanie zgłoszone do konkursu
|
27.02.2013 FAIR PLAY - Gram fair, używam prezerwatyw KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej
Opis celu kampaniiCele kampanii: Grupa docelowaKampania skierowana była do kibiców, osób w grupie wiekowej 18 - 39 podejmujących ryzykowne zachowania seksualne oraz do gości z innych krajów. StrategiaSytuacja epidemiologiczna w Polsce uważana jest za dość stabilną, jednak liczba zakażeń HIV nieustannie wzrasta. Dane wskazują na pilną potrzebę prowadzenia działań podnoszących wiedzę i popularyzujących zachowania seksualne wśród osób podejmujących zachowania ryzykowne.W czerwcu 2012 roku w Polsce odbyło się największe w historii wydarzenie społeczno-kulturalno-sportowe – Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012™. Plany Turnieju zakładały, że na samych tylko stadionach (w obu krajach) pojawi się minimum 1,4 mln kibiców z całego świata, a migracja osób pomiędzy Miastami Gospodarzami sięgnie kilku milionów. Mistrzostwa to także olbrzymie emocje, hektolitry alkoholu i tłumy młodych ludzi szukających rozrywki pomiędzy meczami. Polskę odwiedzić miała zatem olbrzymia liczba osób podatnych na ryzykowne zachowania seksualne. Zasadnym zatem było dotarcie do kibiców, gości z zagranicy oraz młodych osób dorosłych, podejmujących ryzykowne zachowania seksualne. Główny przekaz w komunikacji brzmiał „Baw się dobrze podczas Mistrzostw, ale unikaj ryzykownych zachowań seksualnych. Jeżeli podejmujesz kontakty seksualne, używaj prezerwatyw.”, który wraz z dość lekko kontrowersyjną kreacją nawiązującą do sportowej reguły "Fair Play" miał za zadanie zaciekawić odbiorców. Media zostały dobrane tak, aby tematyka reklam była dla nich atrakcyjna. Narzędziem gwarantującym skuteczność przekazu były treści reklam i materiałów prasowych, które angażowały odbiorcę i pasowały do profilu medium. Opis przebiegu kampaniiKampania została zrealizowana w terminie 8 czerwca – 1 lipca 2012 r. Działania obejmowały całą Polskę, ze szczególnym uwzględnieniem Miast Gospodarzy (Warszawa, Poznań, Gdańsk, Wrocław). Wykorzystanie narzędzi komunikacjiW kampanii zostały wykorzystane narzędzia zasięgowe: spot TV, spot radiowy, reklama prasowa, reklama internetowa wraz z oprawą redakcyjnaą oraz kampania outdoorowa prowadzona w 4 Miastach Gospodarzach. Media, w których prowadzono kampanię były związane z tematyką sportową (m.in.Przegląd Sportowy Tylko Piłka, sportlive24.pl), społeczną i informacyjną (m.in. TV4, Superstacja, Metro, Rzeczpospolita, Czwórka Polskie radio), lifestylową (m.in. Men's Health, aktywni.pl, jak również medyczną (m.in.TV Medica, pastylka.pl).Nie zabrakło również komunikatów w popularnych mediach skierowanych do grup docelowych (m.in 4Fun TV, rebelTV, RMF Maxxx, Radio Roxy, gazeta.pl, ipla.pl). EfektywnośćKibice, zarówno polscy, jak i goście z innych krajów pozytywnie odnieśli się do kampanii.Chętnie przyjmowali pakiety edukacyjne z prezerwatywą i ulotki, a także zadawali liczne pytania dotyczące akcji. Działania bezpośrednie w okolicach stadionów i stref kibica pozwoliły na dotarcie do grupy docelowej i zainteresowanie tematem. KampanijnośćKampania została zaplanowana na okres trwania EURO 2012, jednak była częścią szerokopasmowych wieloletnich działań związanych z profilaktyką HIV/AIDS oraz budowania świadomości zachowań seksualnych wśród społeczeństwa, prowadzonych przez Krajowe Centrum ds. AIDS. Opis inicjatoraInicjatorem kampanii było Krajowe Centrum ds. AIDS, Agenda Ministra Zdrowia. Misją Krajowego Centrum ds. AIDS jest koordynowanie zadań mających na celu zapobieganie HIV i zwalczanie AIDS. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyZ uwagi na specyfikę grupy docelowej w kampanii użyto symboli kojarzących się ze sportem oraz haseł zrozumiałych w każdym europejskim kraju. Kampania skonstruowana jest w ten sposób, że przekaz jest już czytelny w warstwie |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia |
Nadawca | Krajowe Centrum ds. AIDS |
Wykonawca | Link PR, Pracownia C&C, dyrektor kreatywny Joanna Czerwińska-Jędrych |
Adresaci | Kibice, osoby w grupie wiekowej 18 - 39, podejmujące ryzykowne zachowania seksualne, goście z innych krajów |
Media | TV, radio, prasa, internet, outdoor, eventy |
Data zgłoszenia | 27.02.2013 |
plik: Pakiet edukacyjny.pdf | |