Kampanie zgłoszone do konkursu
|
27.02.2013 Darłowska Laponia Świętego Mikołaja KATEGORIA: Kampanie lokalne
Opis celu kampaniiDarłowska Laponia Św. Mikołaja to inicjatywa lokalna organizowana od 4 lat w grudniu przez wolontariuszy, adresowana do dzieci i ich rodziców. Motywem przewodnim wydarzenia jest podkreślenie istoty znaczenia zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia, choinki, Św. Mikołaja, ukazanie refleksji świątecznej – w tym przypadku promocja wolontariatu – serce dla serca, pomocnej dłoni, dbałości i troski o bliskich. Twórcami tego eventu społecznego jest Darłowskie Centrum Wolontariatu. Grupa docelowaMieszkańcy Darłowa i okolic. StrategiaDarłowska Laponia Św. Mikołaja jest dla wolontariuszy ogromnym sukcesem. Poprzez wspólne działania dzieci i młodzieży - wolontariuszy działających na terenie miasta i gminy Darłowo, organizacji pozarządowych, lokalnych przedsiębiorców, władz samorządowych, mediów i osób prywatnych udało się zorganizować dużą imprezę mikołajkową na rynku miejskim w Darłowie. W ramach kampanii powstała seria czterech plakatów i filmów, których premiera odbywała się regularnie raz w tygodniu. Cztery poniedziałki poprzedzające wydarzenie ukazywały plakaty – środy zaś zarezerwowano dla spotów filmowych. W ten sposób powstała seria zagadkowych plakatów i filmików – potocznie nazywana 9 grudnia – od daty, związanej z finałem imprezy. Opis przebiegu kampaniiW celu utrzymywania napięcia i zainteresowania na kilka tygodni przed imprezą prowadzone było systematyczne dawkowanie informacji związane z samym dniem 9 grudnia. Pierwszy plakat nie ukazywał nic innego jak napis „9 grudnia”. Oznajmienie daty oraz utrwalenie jej w pamięci odbiorców przekazu. Drugi plakat i film był kontynuacja pierwszego oraz zapowiedź czegoś dalej. Jego treść brzmiała: „9 grudnia – coś się zmieni”. W dalszym ciągu utrwalała istotną datę, wywoływała zaciekawienie – głównie poprzez filmik, który wielokrotnie zmieniał wątek, nie pozwalając odbiorcy na zrozumienie przekazu. Trzeci odcinek – poświęcony był tradycji związanej z czasem oczekiwania na przybycie Mikołaja. Mówiła mianowicie o fakcie czyszczenia butów związanego z czasem oczekiwania i przygotowywania się na przybycie przybysza z Laponii. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiStrategicznym działaniem była kampania internetowa oraz radiowa, która pozwoliła dotrzeć do masowego odbiorcy. W jej realizacji pomogło uzyskanie patronatu Radia Koszalin. Zimowego, Plenerowego Studia Radia Koszalin z relacjami na żywo z darłowskiego rynku. EfektywnośćW roku 2012 dzięki przeprowadzeniu zaplanowanej kampanii organizację imprezy mikołajkowej wsparło więcej osób, firm i instytucji, ale co najważniejsze zwiększyła się liczba osób uczestniczących w Darłowskiej Laponii Św. Mikołaja. Społeczność lokalna bardzo przyjaźnie odebrała całe przedsięwzięcie włączając się w pomoc przy organizacji i uczestnicząc w samej imprezie na rynku – przybyło w bardzo mroźny i śnieżny dzień około 2 tys. osób. Jednocześnie przełożyło się to na zwiększenie środków pozyskanych przez wolontariuszy podczas imprezy, z zbiórki pieniędzy do puszek i sprzedaży cegiełek. Zebrano 5.094,59 złotych, które zostaną przeznaczone na stypendia dla dzieci z niezamożnych rodzin pn. „Wolontariusz z pasją” oraz na działalność wolontariuszy. KampanijnośćDarłowska Laponia Św. Mikołaja realizowana przez wolontariuszy młodszych i starszych wpisała się już na stałe do kalendarza imprez darłowskiego wolontariatu, jednak dopiero w roku 2012 rozbudowaliśmy przygotowania mikołajek wprowadzając zaplanowane działania promocyjne, które będą kontynuowane. Opis inicjatoraDziałalność Darłowskiego Centrum Wolontariatu to przede wszystkim promocja i organizacja młodzieżowego wolontariatu oraz pobudzanie zwykłych ludzi do działań na rzecz środowiska lokalnego. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyDarłowska Laponia Św. Mikołaja stała się dla wolontariuszy stałym, corocznym wyzwaniem do angażowania coraz szerszych kręgów społeczności lokalnej, dlatego też w roku 2012 została przeprowadzona kampania promocyjna poprzedzająca wydarzenie. Promocja oparta została głównie na reklamie plakatowej i krótkich spotach reklamowych, których zadaniem miało być wywołanie zainteresowania, utrzymanie napięcia, przekazanie informacji w sposób zaskakujący, innowacyjny, oparty na tradycjach świątecznych. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Inne, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Wolontariat |
Nadawca | Darłowskie Centrum Wolontariatu |
Wykonawca | Darłowskie Centrum Wolontariatu |
Adresaci | Mieszkańcy Darłowa i okolic |
Media | Internet, plakaty, radio |
Data zgłoszenia | 27.02.2013 |
Dodatkowe materiały | |