Kampanie zgłoszone do konkursu
|
27.02.2013 "ABC seksu w obrazkach"(ABC seksu) KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej
Opis celu kampaniiKampania miała charakter edukacyjny. Była odpowiedzią na wciąż niewystarczającą wiedzę na temat HIV/AIDS i innych chorób przenoszonych drogą płciową. Jej celem było przekazanie adresatom niezbędnej i jednocześnie praktycznej wiedzy, dzięki której będą umieli zastosować zasady bezpieczniejszego seksu oraz profilaktyki chorób przenoszonych drogą płciową. Grupa docelowaKampania adresowana była do kobiet aktywnych seksualnie. StrategiaProblemem, na który odpowiadała kampania jest brak praktycznej wiedzy i umiejętności, które pozwalają unikać ryzyka zakażenia wirusem HIV i innymi chorobami przenoszonymi drogą płciową. Źródłem wiedzy często są nierzetelne materiały znalezione w Internecie. W odpowiedzi na obserwowane w codziennej pracy potrzeby informacyjne pracownicy Stowarzyszenia postanowili przygotować kampanię edukacyjną przeznaczoną właśnie do Internetu – jako do miejsca gdzie odbiorcy często poszukują wiedzy. Opis przebiegu kampaniiKampania realizowana była za pośrednictwem portalu Facebook. Na założonej na potrzeby kampanii stronie www.facebook.com/AbcSeksu przez trzy miesiące (wrzesień – listopad 2012) codziennie prezentowane były treści kampanii (ilustracje, artykuły ekspertów, filmiki edukacyjne). Jednocześnie na stronie na FB udostępniona była prosta aplikacja gdzie można było anonimowo zadać pytanie ekspertom kampanii (odpowiedzi były umieszczane w ciągu 48h). Wykorzystanie narzędzi komunikacjiOrganizatorzy zdecydowali się na wybór portalu Facebook jako głównego medium kampanii, głównie ze względu na to, że umożliwia on stosunkowo tanie i łatwe dotarcie do szerokiej grupy docelowej. Jednocześnie zainteresowani tematem użytkownicy portalu FB mogą łatwo wrócić do treści oraz udostępniać je swoim znajomym. Nowe informacje, publikowane codziennie przez trzy miesiące, docierały do odbiorców bez konieczności wykonania wysiłku z ich strony. EfektywnośćKampania miała zasięg ogólnopolski, ze względu na internetowy charakter. W trakcie jej trwania cześć środków przeznaczono na opłacenie płatnych wyświetleń postów na portalu FB, dzięki czemu zasięg kampanii sięgał w niektórych tygodniach kilkuset tysięcy osób, które zobaczyły treści związane z kampanią. Zasięg poszczególnych postów (liczba osób, które zobaczyły konkretny post) wahał się od kilkuset do kilkudziesięciu tysięcy (w przypadku promowanych postów). Jednocześnie materiały kampanii publikowane były przez inne portale internetowe, np. milikonkobiet.pl, we-dwoje.pl. KampanijnośćKampania realizowana w 2012 roku była pierwszym tego typu przedsięwzięciem organizatora – Stowarzyszenia „Pomoc Socjalna”. W roku 2013 planowana jest kolejna edycja kampanii – tym razem adresowana do heteroseksualnych mężczyzn. Opis inicjatoraStowarzyszenie działa na polu pomocy osobom uzależnionym, żyjącym z HIV/AIDS w przezwyciężaniu trudnych sytuacji życiowych oraz organizacji działań zmierzających do ograniczenia epidemii HIV. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Promocja zdrowia |
Nadawca | Stowarzyszenie "Pomoc Socjalna" |
Wykonawca | cooperativastudio.com |
Adresaci | Kobiety aktywne seksualnie |
Media | Internet |
Data zgłoszenia | 27.02.2013 |
Dodatkowe materiały |