Kampanie zgłoszone do konkursu
|
28.02.2013 Gadaj*Badaj to kampania społeczna, która miała zwrócić uwagę mężczyzn na konieczność wykonywania profilaktycznych badań w kierunku raka prostaty i przełamać tabu związane z mówieniem o tym temacie. KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej
Opis celu kampaniiKampania miała otworzyć temat konieczności badań per rectum i przełamania barier związanych z rozmawianiem na ten temat w grupie mężczyzn z grupy ryzyka i ich najbliższego otoczenia. Celem było także szerzenie wiedzy na temat jednego z najczęściej występujących w tej grupie nowotworów, czyli raka prostaty i zachęcenie mężczyzn do wykonywania regularnych badań profilaktycznych. Każdy komunikat odsyłał na GadajBadaj.pl Grupa docelowaGrupą docelową projektu byli mężczyźni z grupy ryzyka zachorowania na nowotwory prostaty (40 l.+), a także ich najbliższe otoczenie, media oraz szeroka opinia publiczna. StrategiaRak prostaty jest drugim co do częstości występowania nowotworem u mężczyzn. Wykryty we wczesnym stadium może być skutecznie leczony. Jedynym sposobem zapobiegania i możliwością ewentualnego wczesnego wykrycia tego schorzenia jest profilaktyka - regularne, coroczne badanie per rectum i oznaczenie stężenia PSA we krwi, u mężczyzn po 40 r.ż. Opis przebiegu kampaniiZe względu na b.ograniczone możliwości mediowe, kampanię rozpoczęto na Facebooku, publikując codziennie jeden plakat. Zapowiedzi oraz codzienne publikacje kolejnych plakatów, a wreszcie filmu spowodowały spory buzz. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiW ramach kampanii powstała seria 3. layoutów internetowo-printowych, a także spoty: filmowy i radiowy. Film powstał we współpracy z ekipą marzeń: reżyseria: Wojtek Smarzowski, zdjęcia: Piotr Sobociński, obsada: Kinga Preis, Olga Bołądź, Magdalena Popławska oraz Leszek Lichota. EfektywnośćBardzo duży efekt viralowy akcji. Z publikacji na Facebooku uzyskano bardzo duży rezonans mediowy. W efekcie w mediach ukazało się ponad 100 publikacji, w mediach opiniotwórczych i w Internecie, dzięki czemu dotarliśmy do ponad 9 mln osób z informacją o kampanii. KampanijnośćFundacja Rak’n’Roll, dotąd koncentrując się na problemach kobiecej onkologii, po raz pierwszy skupiła się na problemie zdrowotnym mężczyzn i na promowaniu profilaktyki nowotworowej w tej grupie. Akcja odbiła się szerokim echem, temat został otwarty i będzie kontynuowany jako program Gadaj*Badaj. Opis inicjatoraFundacja Rak’n’Roll przełamuje schematy myślenia o chorobach nowotworowych. Podejmuje temat jak dobrze żyć kiedy zachorujesz i jak skutecznie walczyć o zdrowie. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyNie dotyczy. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Promocja zdrowia |
Nadawca | Fundacja Rak’n’Roll |
Wykonawca | Havas Worldwide Warsaw |
Adresaci | mężczyźni z grupy ryzyka zachorowania na raka prostaty: 40 l.+ |
Media | social media, prasa, film, BTL, PR |
Data zgłoszenia | 28.02.2013 |
Dodatkowe materiały | |
plik: GadajBadaj.mp3 | |
plik: Gadaj Badaj_RnR_radio.mp3 |