Kampanie zgłoszone do konkursu
|
28.02.2013 ZOSTAŃ SUPER BOHATEREM KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm
Opis celu kampaniiZachęcenie pracowników Grupy BOŚ do udziału w programie wolontariatu prac. Postawy: 1) zmiana podejścia od bierności, poprzez zaciekawienie, do zaangażowania w wolontariat, 2) obalenie stereotypu, że wolontariat to domena wrażliwych kobiet, pokazanie że jest to aktywność dla wszystkich, niezależnie od stanowiska i stażu pracy, 3) pokazanie, że wolontariat nie jest trudny i można czerpać z niego osobistą radość. Informacja: zaprezentowanie modelu dystrybucji środków na projekty wolontariuszy. Grupa docelowaPracownicy Grupy BOŚ: Bank Ochrony Środowiska, Dom Maklerski BOŚ i BOŚ Eko-Profit. Kobiety i mężczyźni w wieku: 25-60, pracownicy sektora finansowego, ok. 2 tys. osób. StrategiaGENEZA. Bank w porozumieniu ze swoją fundacją korporacyjną stworzył fundusz – Mikrodotacje – przeznaczony na wspieranie działań społecznych pracowników. Każdy z pracowników Grupy może otrzymać w konkursie do 3 tys. zł na dofinansowanie swojego projektu społecznego. Inicjatywa musi być realizowana we współpracy z lokalną organizacją pozarządową, szpitalem itp. Opis przebiegu kampaniiLAUNCH kampanii nastąpił podczas corocznego, 2-dniowego spotkania pracowników BOŚ w Spale. 1-go dnia osobom zaangażowanym już wcześniej w wolontariat zrobiliśmy sesję zdjęciową przy użyciu tablicy PCV z wizerunkiem SUPER-BOHATERA (wycięty otwór na twarz). Z otrzymanych zdjęć zrobiliśmy prezentację, którą pokazaliśmy 2-go dnia wszystkim pracownikom. W trakcie prezentacji podziękowaliśmy wolontariuszom, którzy już zrealizowali swoje projekty (112 os., 22 projekty, 1,5 tys. godz.) i zaprosiliśmy pozostałych do włączenia się do programu. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiPLAKATY w oddziałach i centrali Banku: xero, kuchnie, toalety, windy. Treść plakatów wiązała się bezpośrednio z miejscem lokalizacji. Efektywność1. Zwiększenie ilości logowań/wejść na platformę do składania wniosków o mikrodotacje: www.mikrodotacje.fundacjabos.pl. W ciągu 4 dni od startu kampanii zalogowało się ponad 40% pracowników. KampanijnośćKampania była drugim etapem wprowadzania programu wolontariatu prac. w firmie. W pierwszym etapie stworzyliśmy system dystrybucji środków (procedury+platforma) i zrealizowaliśmy pierwsze projekty. Program będzie kontynuowany. Obecnie pracujemy nad stworzeniem grupy liderów wolontariatu BOŚ. Opis inicjatoraInicjatorem akcji jest fundacja korporacyjna Banku Ochrony Środowiska. Fundacja powołana została przez Bank. Działa w obszarze ekologii i ochrony zdrowia. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyPrezentujemy postać SUPER BOHATERA, który ma kojarzyć się z dobrą zabawą i pożytecznie spędzonym czasem. Równolegle prezentujemy przykłady konkretnych działań zrealizowanych już przez wolontariuszy BOŚ. Apelujemy: „Zostań SUPER-BOHATEREM!”, czyli dołącz do grona wolontariuszy BOŚ. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Wolontariat |
Nadawca | FUNDACJA BANKU OCHRONY ŚRODOWISKA |
Wykonawca | KREACJAPRO |
Adresaci | PRACOWNICY GRUPY BOŚ |
Media | KANAŁY KOMUNIKACJI WEWN., EVENT |
Data zgłoszenia | 28.02.2013 |
Dodatkowe materiały | plik: 04_super_bohater_ulotka.pdf |