Kampanie zgłoszone do konkursu
|
04.03.2013 Islandia - rowerem poza horyzont KATEGORIA: Akcje obywatelskie
Opis celu kampaniiCelem było zebranie środków na protezę dla człowieka po amputacji i popularyzacja idei "podaj dobro dalej". Piotr. który podczas swoich podróży wielokrotnie otrzymywał bezinteresowną pomoc od napotkanych obcych ludzi tak właśnie nazwał ideę. Jako, że w zorganizowanym przez pracodawcę konkursie dla ludzi z ciekawą pasją, wygrał sfinansowanie swojej wyprawy na Islandię, postanowił "podać dobro dalej" podróżując i nagłaśniając zbiórkę prowadzoną przez przez Fundację Jaśka Meli "Poza Horyzonty". Grupa docelowaInternauci 17:55, pasjonaci, miłośnicy rowerów, podróży i fotografii. Ludzie odpowiedzialni społecznie i chcący nieść pomoc potrzebującym. StrategiaPośród tysięcy ludzi po amputacjach, nieliczni mają szansę na wsparcie swoich starań o protezę, która umożliwi im powrót do normalnego życia. Szanse te maleją z wiekiem, dlatego Fundacja Jaśka Meli "Poza Horyzonty" poproszona przez Piotra o wskazanie beneficjenta, zaproponowała jednego z najstarszych swoich podopiecznych, 29-letniego Jarka Kosińskiego z Krapkowic koło Opola. Piotrek podjął wyzwanie, być może również dlatego, że Jarek jest niemal jego rówieśnikiem, łatwiej było mu więc wczuć się w sytuację człowieka niepełnosprawnego, mającego na utrzymaniu rodzinę. Opis przebiegu kampaniiPiotr Mitko, 28-letni informatyk z Katowic, od 8 lipca do 5 sierpnia 2012 przejechał na rowerze ponad 2200 km po islandzkich pustkowiach, by pomóc w zebraniu środków na protezę nogi dla podopiecznego Fundacji Jaśka Meli „Poza Horyzonty”. Blogując z trasy, zachęcał do wpłat na ten cel. Całe przedsięwzięcie można było śledzić na blogu www.piotrmitko.com oraz kilku witrynach, oraz na fanpage’u Work Express, pracodawcy Piotra. Wyprawę poprzedziła trwająca prawie 2 miesiące kampania informacyjna z użyciem mediów tradycyjnych oraz internetu a jej punktem kulminacyjnym był pokaz filmu z poprzedniej islandzkiej eskapady. Na seans zostali zaproszeni przedstawiciele mediów, beneficjent zbiórki oraz przyjaciele i koledzy z pracy. Informacja o podróży Piotra trafiła również do mediów na Islandii. Mitko za pomocą Twittera relacjonował postępy podróży i zachęcał do wspierania zbiórki. Wpłaty anonimowych darczyńców przyniosły 23 937,87zł. Dzięki pomocy Fundacji udało się pozyskać resztę. Wykorzystanie narzędzi komunikacji• minikonferencja prasowa i pokaz filmu z poprzedniej wyprawy, EfektywnośćEfektywność oceniam na 100%, bo cel akcji został zrealizowany i Jarek jest już po pierwszych przymiarkach. Ankiet ewaluacyjnych nie przeprowadziliśmy, ale za wystarczający wskaźnik konwersji uznaliśmy fakt dokonania wpłaty na konto. Jeśli za "zmianę postaw" należy uznać włączenie się do zbiórki - akcja Piotra zaangażowała ponad 1000 osób i pozwoliła zebrać prawie 24 tysiące złotych. KampanijnośćDla Piotra to pierwsza taka akcja. Dla jego pracodawcy, kolejny z cyklu projektów społecznej odpowiedzialności biznesu, zakładający promowanie ludzi o ciekawych pasjach i chcących pomagać. Poprzednie akcje to m.in. edukowanie studentów w zakresie poszukiwania pracy ale też kwestowanie dla WOŚP. Opis inicjatoraInicjatorem akcji jest Piotr Mitko, jego koledzy z pracy i przyjaciele. Z pewnością bez wsparcia ze strony pracodawcy, osiągnięcie celu zajęłoby znacznie więcej czasu. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Inne, Pomoc społeczna |
Nadawca | Artur Ragan |
Wykonawca | Piotr Mitko i przyjaciele:) |
Adresaci | Internauci 17:55, pasjonaci, miłośnicy rowerów, podróży i fotografii. Ludzie odpowiedzialni społecznie. |
Media | • ogólopolskie: (m.in. "Rzeczpospolita", TVP, Gazeta Wyborcza, PAP,) • lokalne: (Radio Katowice, RMF Maxxx, Radio Eska, Radio eM, Radio Planeta, Dziennik Zachodni, Metro, Echo Miasta, a także lokalnych tygodników). specjalistyczne: (podróżnicze: Bikeboard.pl, magazynrowerowy.pl, “Poznaj Świat”, national-geographic.pl), social media (Facebook, Twitter, Goldenline) |
Data zgłoszenia | 04.03.2013 |
Dodatkowe materiały | http://vimeo.com/rower/islandia2-trailer |
plik: [TOK FM] tuner Wwa 26 June 2012 14_03_29.mp3 |