Kampanie zgłoszone do konkursu
|
05.03.2013 ZATRUDNIJ ASA KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm
Opis celu kampaniiGłówne cele projektu Zatrudnij ASa: Grupa docelowa1. Potencjalni pracodawcy, którzy mogliby zatrudnić pracownika z ASD StrategiaZgodnie z danymi Fundacji SYNAPSIS (FS) w Polsce żyje obecnie ok. 10 000 dorosłych osób z ASD. Grupa ta dotknięta jest wykluczeniem społecznym i zawodowym. Rynek pracy jest dla nich niedostępny, choć wiele osób posiada odpowiednie umiejętności i kwalifikacje do podjęcia pracy zawodowej, chociażby w zakresie usług wysokospecjalistycznych (np. IT). Kampanie społeczne prowadzone do tej pory przez FS uświadomiły odbiorcom co to jest Autyzm, ale nie przyczyniły się do zatrudniania osób z ASD. Opis przebiegu kampaniiNa początku projektu partnerzy stanęli przed pytaniem: Czy AS może odnaleźć swoje miejsce w agencji reklamowej? W środowisku, w którym dużo się dzieje i jedyną stałą rzeczą jest zmiana. A jak wiadomo osoby z ASD zmian bardzo nie lubią. Tradycyjne staże obejmowały prace biurowe i bazodanowe. Dla naszego ASa wymyśliliśmy inne zadanie. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiW związku z tym, iż na kampanię nie mieliśmy żadnego budżetu w działania PR zaangażowali się wszyscy partnerzy projektu, wykorzystując własne kontakty – połączenie kompetencji i relacji biznesowych każdej ze stron przyniosło pożądane efekty. Głównym kanałem komunikacji był Internet – youtube, na którym został zamieszczony filmu SPINACZ i making-of z filmu oraz profile na FB wszystkich partnerów, gdzie zamieszczaliśmy informacje o kolejnych etapach i sukcesach projektu, w tym wywiady w prasie, TV i radio. Informacja o projekcie trafiła do mediów zajmujących się tematyką społeczną, CSR oraz reklamową. EfektywnośćAS podczas stażu nabył konkretne umiejętności: zasady tworzenia animacji poklatkowej, funkcje programu Dragonframe, podstawy oświetlenia oraz spełnił swoje marzenie dotyczące montażu filmu. Przede wszystkim jednak nabrał pewności siebie, nawiązał relacje z przedstawicielami różnych działów i przekonał się, że może funkcjonować w normalnej pracy. KampanijnośćW Polsce do momentu wdrożenia projektu Zatrudnij ASa potencjał pracowniczy osób z ASD nie był badany, ani co za tym idzie wykorzystany. Nie prowadzono też programów pozwalających na zwiększenie zatrudnienia tej grupy. Zatrudnij ASa to projekt innowacyjny, jego efekty trwają do dzisiaj. Opis inicjatoraFundacja Synapsis - organizacja, której misją jest niesienie profesjonalnej pomocy dzieciom i dorosłym z autyzmem oraz ich rodzinom oraz wypracowywanie rozwiązań, które poprawią jakość ich życia. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Społeczna odpowiedzialność biznesu, Walka z wykluczeniem społecznym |
Nadawca | Fundacja SYNAPSIS + IQ Marketing + AtomClick (w partnerstwie) |
Wykonawca | IQ Marketing + AtomClick + AS - uczestnik projektu Zatrudnij ASa Fundacji SYNAPSIS |
Adresaci | Potencjalni pracodawcy, uczestnicy projektu Zatrudnij ASa oraz inne osoby z ASD pragnące w przyszłości podjąć pracę zarobkową |
Media | Internet, PR - prasa, TV, radio |
Data zgłoszenia | 05.03.2013 |
Dodatkowe materiały | |