Kampanie zgłoszone do konkursu
|
06.03.2013 Zakup kontrolow@ny KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych
Opis celu kampaniiKampania informacyjna pod hasłem „Zakup kontrolow@ny” ma na celu uświadomienie obdarowującym, że zakup sprzętu elektronicznego dla dziecka – laptopa, tabletu, smartfonu lub gry, powinien być dokonywany z rozwagą. Technologia niewłaściwie wykorzystywana może stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników nowych technologii. Grupa docelowaDorośli, zwłaszcza rodzice, kupujący sprzęt elektroniczny dzieciom. StrategiaTablet, konsola, telefon komórkowy w ostatnich latach stały się nieodłącznym elementem życia znacznej części dzieci i młodzieży. Nic więc dziwnego, że są powszechnie kupowane przez rodziców jako prezent urodzinowy, gwiazdkowy czy z okazji I-szej komunii. Jak wybrać grę odpowiednią dla mojego dziecka? Czy pozwolić dziecku na ściąganie aplikacji na iPada? Czy korzystanie z Facebooka przez komórkę jest bezpieczne? To tylko niektóre z pytań, które powinni zadać sobie rodzice zanim dokonają zakupu. Aby dziecko było bezpieczne korzystając z urządzeń mobilnych musi umiejętnie się nimi posługiwać oraz mieć świadomość zagrożeń jakie mogą je spotkać online. Taką świadomość muszą mieć przede wszystkim rodzice, gdy podejmują decyzję o wyborze prezentu. Dlatego organizatorzy akcji „Zakup kontrolow@ny” radzą dorosłym, jak dokonać rozważnego zakupu sprzętu elektronicznego dla najmłodszych. Mamy nadzieję, że dzięki tej kampanii dorosłym łatwiej będzie zatroszczyć się o bezpieczne i konstruktywne wykorzystywanie nowych technologii przez dzieci. Właściwe przygotowanie dzieci do korzystania z komputera czy telefonu komórkowego może uchronić rodzinę od wielu zagrożeń związanych z nowymi technologiami. Opis przebiegu kampaniiStart akcji 04.12.2012. Działania objęły m.in: Wykorzystanie narzędzi komunikacjiW ramach akcji przygotowane zostały przekazy kampanijne - reklama prasowa, bannery internetowe, plakat, ulotka, a także elektroniczny poradnik „Zakup kontrolow@ny”. Wszystkie te materiały dostępne są do pobrania na stronie akcji: www.saferinternet.pl/zakupkontrolowany. Efektywność1. Efektywność jako zmiana postaw - brak na razie danych na ten temat. KampanijnośćOrganizatorzy planują kontynuację akcji, głównie poprzez przypominanie o możliwości zapoznania się z elektronicznym poradnikiem "Zakup kontrolow@ny", którego treść będzie na bieżąco aktualizowana wraz ze zmieniającymi się trendami i pojawiającymi nowościami w zakresie nowych technologii. Opis inicjatoraAkcja przygotowana przez Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), w skład którego wchodzą Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa oraz Fundacja Dzieci Niczyje. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Edukacja |
Nadawca | Polskie Centrum Programu Safer Internet |
Wykonawca | Polskie Centrum Programu Safer Internet |
Adresaci | Rodzice |
Media | Internet |
Data zgłoszenia | 06.03.2013 |