Kampanie zgłoszone do konkursu
|
06.03.2013 Alkohol tylko w spryskiwaczach KATEGORIA: Akcje obywatelskie
Opis celu kampaniiKampania ma służyć poprawie motywacji związanej z trzeźwością za kółkiem wśród zmotoryzowanych. Utrwalać mocną zasadę ze nie ma tolerancji dla picia i prowadzenia. Grupa docelowaKierowcy. Głównie młodzi. Którzy bagatelizują trzeźwość ich stosunek do bezwzględnej abstynencji związanej z prowadzeniem pojazdów jest lekki. Z reguły bagatelizują skutki albo wypierają problem. StrategiaProblem prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu jak mniemamy dotyczy młodych kierowców którzy wypierają zarzut picia za kółkiem, posługując się stereotypem przecież to mnie nie dotyczy, to nie ja, to tylko 300 metrów jazdy, każdy ma coś na sumieniu etc. Opis przebiegu kampaniiKampanie zrealizowano w ramach akcji z przedmiotu profilaktyka uzależnień na specjalności pedagogika resocjalizacyjna w czasie zajęć dydaktycznych w Filii Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Piotrkowie Trybunalskim. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiUlotki zostawione za wycieraczką samochodów w małym Piotrkowie Trybunalskim na pewno zwróciły zainteresowanie kierowców ze względu na niecodzienna formę i zbliżenie formy ulotki do promocyjnego zwiastuna filmowego. EfektywnośćBadanie skutków kampanii ze względu na skromność budżetu a także mało rąk do pracy pozostawało poza naszymi możliwościami. Skromnym probierzem ewentualnej ewaluacji mogą być zrelacjonowane wypowiedzi kierowców, że ich problem nie dotyczy, ale pochwalają taką formułę profilaktyczną i uważają ją za ważną. KampanijnośćChcielibyśmy przy wyjeździe ze stacji paliwowej umieścić dmuchaną imitację butelki wódki z napisem: UWAGA Kierowco! Alkohol omijaj szerokim łukiem. Ale która sieć stacji na to pójdzie:( Opis inicjatoraGrzegorz Stanecki opiekun roku i prowadzący zajęcia na kierunku pedagogika specjalność resocjalizacja w Filii Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Piotrkowie Trybunalskim Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyZmyła polega na tym że kierowca myśląc że ma do czynienia z plakatem filmowym poświęca mu uwagę, gdy tymczasem chodzi znów o te namolne agitowanie w stronę trzeźwości:) Mamy Cię! |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Promocja zdrowia |
Nadawca | Grzegorz Stanecki Filia UJK w Piotrkowie Trybunalskim |
Wykonawca | Stanecki Grzegorz Stanecki, Bartek Czerwiński, Szymon Madejczyk, Kamila Bogórska, Kamila Kagankiewicz, Michalina Ożarek, Katarzyna Sidowska Michalak Magdalena |
Adresaci | Mlodzi kierowcy |
Media | Plakat, ulotka, prasa lokalna |
Data zgłoszenia | 06.03.2013 |