Kampanie zgłoszone do konkursu
|
07.03.2013 Dbaj o fejs. Ogólnopolska kampania uświadamiająca zagrożenia związane z lekkomyślnym korzystaniem z serwisów społecznościowych. KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych
Opis celu kampanii1. Uświadomienie zagrożeń, jakie wiążą się z lekkomyślnym korzystaniem z serwisów społecznościowych. Grupa docelowaMłodzież 13-17 lat korzystająca z serw. społecznościowych, przede wszystkim FB (ponad 70% w Polsce), a także młodzież 11-13 lat, która zakłada konta na FB mimo, że wolno to robić dopiero od 13 r.ż. StrategiaMłodzież często nie zdaje sobie sprawy z zagrożeń, jakie może nieść beztroskie korzystanie z portali społecznościowych i podejmuje ryzykowne zachowania: umieszczanie w sieci „odważnych” zdjęć swoich i swoich przyjaciół (sexting), niewylogowanie się, umieszczanie w sieci lekkomyślnych komentarzy, publikowanie osobistych informacji (dane osobowe, tagowanie, etc.), przyjmowanie obcych do grona znajomych, prowadzenie otwartego profilu, itp. Sytuacje takie przyjmują często formę cyberprzemocy (cyberbullying) – doświadcza jej w Polsce 13% gimnazjalistów. Opis przebiegu kampaniiStworzenie animowanego bohatera – Fejsmena, występującego w spotach, komiksie, na innych mat. Reklamowych oraz mającego swój własny profil na FB. Jest to pastisz postaci superbohaterów ratujących świat. Fejsmen reprezentuje nadludzką moc i próbuje pomagać młodym ludziom, którzy nie przestrzegali zasad bezpieczeństwa w sieci. Okazuje się jednak, że nawet on – superbohater – nie daje rady powstrzymać negatywnych skutków takiego działania. Przekaz każdej z historii jest wyraźny: Jeśli zrobisz coś głupiego w sieci –nawet superbohater o nadludzkich mocach nie da rady tego odwrócić. Dlatego zanim zrobisz coś nieodwracalnego – posłuchaj naszych rad i pomyśl dwa razy. Wykorzystanie narzędzi komunikacji- 5 animowanych spotów z przygodami Fejsmena publikowanych sukcesywnie w Internecie na kanale YouTube. Każdy z nich dotyczył innego zagadnienia bezpieczeństwa w sieci: sextingu, tagowania, komentowania, publikowania informacji, niewylogowywanie się z konta, Efektywność- wzrost zainteresowania pomocą oferowaną przez Helpline.org.pl, KampanijnośćKampania trwa cały czas – tzn. już od roku (działa profil na FB, spoty na YT). Dzięki postaci Fejsmena i uformatowieniu jego przygód możliwe jest kontynuowanie jej przez dowolny czas, w tym np. realizacja scenariuszy przysłanych przez fanów. Opis inicjatoraFundacja Dzieci Niczyje - prowadzi działalność nakierowaną m. in. na promocje bezpieczeństwa dzieci w internecie |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Edukacja, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Pomoc rozwojowa, Walka z przemocą |
Nadawca | Fundacja Dzieci Niczyje |
Wykonawca | VA Very Advertising |
Adresaci | Młodzież 13-17 lat korzystająca z internetowych mediów społecznościowych |
Media | Internet, prasa, media społecznościowe |
Data zgłoszenia | 07.03.2013 |
Dodatkowe materiały | |