Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2012



07.03.2013

"Nieograniczona energia do życia.... sprawdza się w pracy"

KATEGORIA: Kampanie lokalne

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Naszym głównym celem jest wzrost świadomości i wiedzy u śląskich pracodawców na temat korzyści z zatrudniania osób niepełnosprawnych, zwiększenie dostępu do informacji z zakresu aktywizacji zawodowej osób z niepełną sprawnością, a przede wszystkim integracja tych dwóch środowisk i ułatwienie przepływu informacji między nimi.

Grupa docelowa

Pracodawcy i osoby niepełnosprawne-chcemy zachęcić pracodawców do zatrudniania niepełnosprawnych, jak i samych niepełnosprawnych do podjęcia zatrudnienia na otwartym rynku pracy.

Strategia

Według danych za 2011 rok, na 100 niepełnosprawnych Polaków, którzy mogli podjąć zatrudnienie, pracowało tylko 22. Wiedza pracodawców na temat korzyści finansowych płynących z zatrudnienia niepełnosprawnych jest uboga, dlatego potencjał pracowniczy tej grupy osób jest nadal wykorzystywany w minimalnym stopniu.
Wśród wielu przedsiębiorców pokutuje przeświadczenie, że osoba niepełnosprawna jest mniej efektywna i dyspozycyjna. Problemy z przystosowaniem dla niej miejsca pracy są często powodem odmowy zatrudnienia, nawet jeśli kwalifikacje kandydata nie budzą żadnych zastrzeżeń.
Z drugiej strony wielu niepełnosprawnych ma obawy przed wejściem na otwarty rynek pracy.

Głównym celem akcji jest zachęcenie pracodawców do zatrudniania niepełnosprawnych, jak i samych niepełnosprawnych do podjęcia zatrudnienia na otwartym rynku pracy.

Opis przebiegu kampanii

Projekt rozpoczęliśmy 1 października 2011 roku, finał planujemy na wrzesień 2013 roku

Więcej na temat kampanii na stronie: http://www.sprawni-niepelnosprawni.pl/

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Trzonem naszych działań jest kompleksowa kampania informacyjno-promocyjna w telewizji, radiu, na nośnikach wielkoformatowych, w prasie oraz Internecie, jak również utworzenie portalu internetowego www.sprawni-niepełnosprawni.pl . Jego istotą są giełda pracy dla osób niepełnosprawnych, forum oraz baza wiedzy w zakresie uregulowań prawnych, alternatywnych form zatrudnienia, możliwości uzyskania dofinansowania z funduszy unijnych. Mamy nadzieję, że będzie to miejsce wirtualnych spotkań osób niepełnosprawnych, pracodawców i instytucji, które na co dzień borykają się z podobnymi problemami.

Planowane jest także przygotowanie filmu DVD, mającego promować korzyści z zatrudniania niepełnosprawnych i pokazującego modele dobrych praktyk w tym zakresie. Zakładana jest ponadto publikacja podręcznika z kompleksowymi informacjami dla pracodawców i niepełnosprawnych.

Efektywność

Przygotowaliśmy projekty na billboardy i citylighty tej kampanii.

Organizowaliśmy sesję zdjęciową dla bohaterów kampanii spójną ze scenariuszami spotów reklamowych przygotowanych przez TV.

Zaprojektowaliśmy ogłoszenia prasowe oraz projekty internetowych banerów reklamowych ( dodatkowo – w ramach umowy mieliśmy tylko sesje, billboardy i citylighty )

Emisja billboardów i citylightów na terenie Śląska:

250 nośników – do końca września 2012

150 nośników -  do końca kwietnia 2013

DO UZUPEŁNIENIA ASAP- dane w trakcie zbierania

Kampanijność

Projekt rozpoczęliśmy 1 października 2011 roku, finał planujemy na wrzesień 2013 roku.

Opis inicjatora

Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach

Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy

Bohaterami kampanii są osoby niepełnosprawne, które przełamują negatywne stereotypy na temat aktywności zawodowej niepełnosprawnych


KrajPolska
Problemy społeczneAktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Pomoc społeczna, Praca i polityka zatrudnienia, Prawa człowieka, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z wykluczeniem społecznym
NadawcaWUP Katowice
Wykonawca.bringMore/TVP Katowice
Adresacipracodawcy/osoby niepełnosprawne
Mediaprasa/tv/outdoor
Data zgłoszenia07.03.2013
Dodatkowe materiałyplik: nieograniczona energia.docx
 plik: info_prasowa.docx