Kampanie zgłoszone do konkursu
|
11.02.2014 CIŚNIENIE NA ŻYCIE. Ciśnienie na Życie - to największa polska kampania społeczna, której celem jest zachęcenie Polaków do profilaktyki chorób układu krążenia. KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej
Opis celu kampaniiGłównym celem kampanii “Ciśnienie na życie” jest uświadomienie Polakom, jakie ryzyko niesie za sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia. Organizatorom kampanii szczególnie zależy na edukacji na temat szkodliwości nadciśnienia i zachęceniu Polaków do regularnych pomiarów ciśnienia tętniczego. Kolejnym celem kampanii było wykonanie 200 000 bezpłatnych pomiarów ciśnienia tętniczego. Za każdy wykonany pomiar Polfa Warszawa przekazała złotówkę na rzecz Kliniki Zdrowego Serca w Zabrzu. Grupa docelowaKampania była skierowana zarówno do osób zagrożonych chorobami serca jak i do ich rodzin. Szerzej- do lekarzy, farmaceutów, mediów lifestylowe, specjalistycznych, opiniotwórczych. StrategiaChoroby serca są głównym powodem zgonów Polaków. Wielu z nich można by uniknąć, gdyby Polacy dbali o swoje serca. Z badania opinii przeprowadzonego w listopadzie 2012 roku wynika, że 70% Polaków nie mierzy regularnie ciśnienia tętniczego krwi a 95% nie wie jak prawidłowo przeprowadzić taki pomiar. Opis przebiegu kampaniiBezpłatne badania ciśnienia krwi, wykonywane przez profesjonalny personel medyczny, odbywały się w centrach handlowych, letnich i zimowych kurortach, a także podczas masowych wydarzeń sportowych, pielgrzymek oraz na ważnych konferencjach. Każda przebadana osoba otrzymywała od nas książeczkę pomiaru, materiały informujące o nadciśnieniu tętniczym oraz o leku Acard. Podczas wakacji specjalnie dostosowany tir kampanii docierał do mniejszych miejscowości, umożliwiając pomiary również ich mieszkańcom. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiKampania obecna była w telewizji z dwoma bardzo emocjonalnymi spotami telewizyjnymi, w radio (2 rodzaje spotów radiowych), prasie oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej. Efektywność1. Zmiana postaw: KampanijnośćKampania została zainicjowana w grudniu 2012 roku, była prowadzona przez cały 2013 rok i będzie kontynuowana w kolejnych latach. Dodatkowo od września 2013 prowadzimy jedyne na taką skalę w Europie badanie wieku serca na podstawie algorytmu przygotowanego przez naukowców z Boston University. Opis inicjatoraPolfa Warszawa należąca do Grupy Polpharma to jedna z największych firm farmaceutycznych w kraju. Spółka plasuje się wśród liderów polskiej branży farmaceutycznej. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Edukacja, Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Promocja zdrowia, Społeczna odpowiedzialność biznesu |
Nadawca | Polfa Warszawa Grupa Polpharma |
Wykonawca | TELESCOPE, PROCONTENT |
Adresaci | Osoby zagrożone chorobami serca, w szczególnosci 50+, ich rodziny. Szerzej- lekarze, farmaceuci, media.. |
Media | TV, radio, prasa, outdoor, internet, PR |
Data zgłoszenia | 11.02.2014 |
Dodatkowe materiały | |
plik: pressure_for_life_presentation_pol.pdf |