Kampanie zgłoszone do konkursu
|
20.02.2014 Naiwni KATEGORIA: Kampanie lokalne KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej
Opis celu kampaniiGłównym celem kampanii było wyposażenie młodzieży w wiedzę nt. przetworów konopi indyjskiej, celem wpłynięcia na świadome podejmowanie decyzji, wzmocnienie asertywności oraz dojrzałe reagowanie na depenalizację przepisów. Kampania miała na celu również przekazanie młodzieży faktów dotyczących marihuany lub haszyszu oraz ubocznych skutków ich zażywania, popartych pracami naukowymi i obalających funkcjonujące w świadomości społecznej mity i stereotypy że używanie konopi nie jest groźne. Grupa docelowaKampania skierowana była do osób uczących się w wieku gimnazjalnym, ponadgimnazjalnym oraz osób do 25 roku życia (13-25 lat). StrategiaWierzyć można we wszystko, ale nie we wszystko warto – to główna myśl przyświecająca kampanii społecznej „Naiwni”, która porusza problem marihuany wśród młodzieży. Badania wskazują tendencje wzrostowe dotyczące zażywania substancji psychoaktywnych przez młodzież. Spośród substancji nielegalnych przetwory konopi są relatywnie najbardziej dostępne. Wskazują na to wyniki europejskiego badania ESPAD, realizowanego w województwie zachodniopomorskim w 2011 r. Dostępność poszczególnych substancji nielegalnych oceniana jest najwyżej przez badanych z kategorii wiekowej 15-24 lata. Wyniki badań wskazują także na to, że marihuana i haszysz są przez młodzież traktowane zdecydowanie bardziej liberalnie niż inne substancje nielegalne. Chociaż raz w ciągu całego życia używało ich około 30% młodszych uczniów i 50% starszych uczniów. Badana młodzież jest przekonana, że palenie konopi nie szkodzi zdrowiu. Opis przebiegu kampaniiKampania rozpoczęła się od założenia fanpage na Facebooku, na którym regularnie umieszczane były wpisy dotyczące mitów dotyczących zarówno życia codziennego jak i przyjmowania różnych substancji psychoaktywnych. Kolejnym krokiem było umieszczenie klipu wideo promującego kampanię na portalu youtube, który stał się viralem. W ramach intensyfikacji działań klip wideo emitowany był również w środkach komunikacji miejskiej, kinach, domach kultury i szkołach oraz w TV Pomerania i TVP 1. Do szkół wysłane zostały również gadżety (freezby i torby) plakaty promujące kampanię, których treść odsyłała do fanpage oraz specjalnie na tą okazję przygotowaną multimedialną stronę www.naiwni.wzp.pl. Treści kampanii znalazły się także na okładkach na bilety kolejowe, które dystrybuowane były w kasach. Jednocześnie w miejscach gdzie skupia się dużo młodzieży (m.in. przystanki autobusowe, ważne węzły komunikacyjne, domy studenckie) eksponowane były produkty outdoor w postaci billboardów i citylightów. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiW ramach kampanii przygotowano spot wideo, grafikę promującą kampanię, gadżety w postaci freezby i torby oraz opracowano stronę www.naiwni.wzp.pl. Emisja spotu odbyła się w kinach, środkach komunikacji miejskiej oraz w Internecie. Grafika promująca kampanię emitowana była na portalu onet.pl oraz kwejk.pl. Zakupiono również reklamowe powierzchnie outodorowe. Ulotki w formie okładki na bilet kolejowy dystrybuowane były w kasach na terenie całego województwa. Plakaty zostały przesłane do większości szkół w zachodniopomorskim. EfektywnośćMateriały promujące kampanię (gadżety i plakaty) dotarły do wszystkich gmin województwa zachodniopomorskiego. Fanpage zgromadził ponad 5500 osób. W efekcie nagłośnienia i realizacji projektu w mediach ukazało się ponad 70 publikacji. Podczas trwania kampanii na youtube klip video obejrzało ponad 42 000 osób. Stronę www.naiwni.wzp.pl w czasie trwania kampanii odwiedziło ponad 3000 osób. KampanijnośćSamorząd Województwa Zachodniopomorskiego podczas realizacji swych zadań stara się brać pod uwagę aktualną sytuację w kraju i w województwie zachodniopomorskim i rokrocznie realizuje kampanie dotyczące problematyki i zjawiska uzależnień. Opis inicjatoraWydział Współpracy Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopolskiego realizuje m.in. zadania wynikające z Wojewódzkiego Programu Przeciwdziałania Uzależnieniom na lata 2012-2020. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Edukacja, Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Promocja zdrowia |
Nadawca | Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego |
Wykonawca | Fabryka Komunikacji Społecznej |
Adresaci | Młodzież eksperymentująca z przetworami konopi indyjskiej |
Media | social media, outdoor, viral marketing, internet, środki transportu komunikacji miejskiej, plakat |
Data zgłoszenia | 20.02.2014 |
Dodatkowe materiały |