Kampanie zgłoszone do konkursu
|
24.02.2014 Kampania szokująca KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej
Opis celu kampaniiKampania ma na celu podniesienie świadomości pracowników co do bezpiecznych sposobów wykonywania powierzonych zadań i obowiązków. Zwrócenie uwagi na fakt zagrożeń, które występują podczas wykonywania codziennej pracy zarówno na budowie jak i w warsztatach blacharskich. Grupa docelowaPracownicy KAEFER S.A., pracownicy firm podwykonawców oraz pracownicy klientów firmy KAEFER S.A. m.in. Orlen, Lotos, grupy EDF i GDF, Zakłady Azotowe w Tarnowie oraz inne duże zakłady przemysłowe StrategiaDuża ilość wypadków przy pracy w sektorze budownictwa zwróciła uwagę na potrzebę podniesienia przez pracodawcę świadomości ludzi wykonujących swoją pracę w tej dziedzinie. Doświadczeni pracownicy popadają w rutynę i popełniają błędy, których ceną może być nawet życie. Również brawura oraz lekkomyślne zachowanie może doprowadzić do tragicznych w skutkach zdarzeń. Opis przebiegu kampaniiPrzez cały 2013 r. na terenie warsztatów i zapleczy budów prowadzonych przez firmę KAEFER S.A. pojawiały się plakaty przedstawiające zdarzenia, do których może dojść w trakcie wykonywania pracy (złamanie kości, rozcięcie głowy, oparzenie substancjami chemicznymi, amputacja palców). Prosty przekaz plakatu pozwala od razu poznać przyczynę przedstawionego na zdjęciu zdarzenia. Proste i dosadne pokazanie pracownikowi, co może się stać w razie wypadku. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiNa potrzeby kampanii zastosowano plakaty – jako najbardziej uniwersalna metoda przekazywania informacji na budowie. Zdjęcia ukazujące tak drastyczne sceny jak np. rozcięcie głowy, miały na celu pobudzenie wyobraźni pracujących. Krótkie hasła zachęcają do oderwania się od niebezpiecznej rutyny i dodatkowego przemyślenia bezpiecznego sposobu wykonania pracy. EfektywnośćKampania bardzo wypływająca na zachowania pracowników. Dostępność plakatów na poszczególnych budowach kontrolowana była podczas kontroli BHP. Dotarła do 100% pracowników firmy. Widoczna była dla pracowników KAEFER S.A., pracowników podwykonawców a także dla pracowników innych firm pracujących na tych samych projektach. KampanijnośćKampania jest jednym z narzędzi podniesienia samoświadomości pracowników na prowadzonych przez firmę budowach. Jej prowadzenie planowane jest również w kolejnych latach. Opis inicjatoraFirma KAEFER S.A. świadczy usługi w zakresie wykonania izolacji termicznych, akustycznych jak również zabezpieczeń przeciwpożarowych oraz rozwiązań stosowanych wewnątrz pomieszczeń. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Obronność i bezpieczeństwo, Praca i polityka zatrudnienia, Społeczna odpowiedzialność biznesu |
Nadawca | KAEFER S.A. |
Wykonawca | Wojciech Cedro |
Adresaci | Pracownicy budów KAEFER, pracownicy podwykonawców, pracownicy innych firm pracujący na tych samych projektach. |
Media | Plakaty |
Data zgłoszenia | 24.02.2014 |