25.02.2014 „Nie bądź burak, jedz warzywa!” – ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Allegro All For Planet KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm Opis celu kampaniiGłównym celem kampanii jest promocja warzyw i owoców jako niezbędnych składników zbilansowanej diety, przedstawienie zalet jedzenia warzywa i owoców oraz przekonanie Polaków do zmiany nawyków żywieniowych. Grupa docelowagrupy bezpośrednie
Polacy, w szczególności mieszkańcy Warszawy, Poznania, Trójmiasta (akcje ambientowe), użytkownicy FB, Vimeo, Youtube, osoby aktywne
grupy pośrednie
media, znane osoby,liderzy opinii StrategiaAkcja Fundacji Allegro All For Planet stanowiła odpowiedź na ważny problem społeczny, jakim jest postępująca nadwaga i otyłość Polaków, a co za tym idzie coraz gorsze przyzwyczajenia żywieniowe. Z wyników badań m.in. Instytutu Żywności i Żywienia już ponad 60% Polaków cierpi na otyłość, a co piąte dziecko dotknięte jest nadwagą. Jedynie 7% Polaków je owoce i warzywa do każdego posiłku, prawie 40% zapomina o ich jedzeniu w ciągu dnia (badania na zlecenie: Krajowej Unii Producentów Soków).
Działania skierowano do ww. Grup docelowych mając na uwadze dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców, ludzi młodych, czerpiących wiedzę o zasadach zdrowego odżywiania oraz przyrządzania posiłków z internetu, głównie za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Korzyści dla odbiorców:
- atrakcyjna forma przekazu (filmy viaralowe)
- uzyskanie gotowych rozwiązań na zdrową dietę (blog kulinarny)
- bezpłatny kontakt z dietetykiem w formie porad online (na stronie akcji)
- darmowe sałatki warzywne i naturalne soki (EKOzestawy rozdawane podczas akcji ambientowych)
Uzasadnienie i uwiarygodnienie komunikacji (reason to believe),
- eksperckie wyniki badań (m.in. GUS, Krajowej Unii Producentów Soków),
- patronat honorowy - Polskiego Towarzystwa Promocji Zdrowego Życia i Żywności -jednej z najstarszych i najbardziej prestiżowych organizacji skupiających zwolenników zdrowego stylu życia
- autorytet – dietetyk mgr inż. Agnieszka Liczbańska- Śmieszek
- twarze Kampanii Hacen Sahraoui i Rafał Rutkows Opis przebiegu kampaniiZrealizowane pomysły na promocje zdrowego odżywiania
1. Akcje ambientowe
W Poznaniu, Warszawie oraz Gdańsku przez trzy czerwcowe weekendy animatorzy Fundacji rozdawali EKOzestawy (warzywne sałatki), przypominające o konieczności włączenia owoców i warzyw do codziennej diety. Animatorom towarzyszył przekorny burak.
2. Filmy viralowe
Hacen Sahraoui i Rafał Rutkowski, znani z serialu „Przepis na życie”,
w czteroodcinkowym mini serialu stworzonym na potrzeby akcji, pokazali w sposób zabawny i ironiczny – dlaczego nie należy wykluczać owoców i warzyw z codziennej diety. Filmiki wyemitowane zostały w kanałach mediów społecznościowych Allegro oraz Fundacji All For Planet, w mediach i na stronie internetowej projektu.
Odcinek 1 „Burak w kebabie” http://vimeo.com/68171497
Odcinek 2 „Burak w szkole” http://vimeo.com/68528891
Odcinek 3 „Burak na grillu” http://vimeo.com/68842900
Odcinek 4 „Wieczór panieński” http://vimeo.com/69224230
3. Blog kulinarny -http://niebadzburak.pl/blog Wykorzystanie narzędzi komunikacjiNa potrzeby akcji powstała interaktywna strona internetowa http://www.niebadzburak.pl/, dzięki której internauci zyskali możliwość uzyskania porady dietetyka online.
Komunikacja projektu realizowana była w prasie (lokalne oddziały Gazety Wyborczej), radiu (Radio Eska) oraz internecie (patronem medialnym jest Onet.pl), w tym mediach społecznościowych (Facebook, YouTube, Vimeo, Google+). Media zostały wybrane przez wzgląd na swój duży zasięg i dotarcie do odbiorców. EfektywnośćWyniki:
-ambient: 15 tyś wręczonych EKOzestawów: złożonych z sałatek warzywnych, przygotowanych w formie gotowych do schrupania frytek warzywnych, wyprodukowanych z blisko 1,5 tony warzyw, rozdystrybuowano:1800 soków, po 600 w każdym mieście (Poznań, Gdańsk, Warszawa)
-media: pozytywny odbiór przez media, przeszło 140 publikacji , informacje przesłano do 581 dziennikarzy, 826 611 odsłon quizu Gazety Wyborczej i AFP.
-social media: szeroki oddźwięk akcji w internecie (zaangażowanie jednego z największych polskich fan page – Allegro 1,2 mln, fan page Fundacji – 11 421, obecność akcji na Allegro TV, vimeo, newsweek player – ponad 20 000 wyświetleń, serwisu Allegro). Zasięg treści kampanii na Facebooku blisko 500 tys. osób (wsparto kampanią Facebook Ads). Liczne publikacje na profilach Facebookowych – organizacji ekologicznych, fan page’ach marketingowych i celebrytów.
-strona www: 67 016 – całkowita liczba odsłon strony KampanijnośćKampania „Nie bądź burak jedź warzywa”, przeprowadzona w roku 2013 była pierwszą edycja akcji. W roku 2014 planowana jej druga odsłona kampanii, obecnie w fazie przygotowań. Opis inicjatoraPodstawowym celem Fundacji jest budowanie wśród użytkowników serwisów Grupy Allegro świadomości ekologicznej oraz propagowanie zachowań przyjaznych środowisku. Idei tej przyświeca hasło „Zmieniamy rzeczy na lepsze”. |