Kampanie zgłoszone do konkursu
|
26.02.2014 Las. Przystanek od codzienności KATEGORIA: Kampanie lokalne
Opis celu kampaniiMieszkańcy dużych miast coraz rzadziej odwiedzają pobliskie lasy. Ich codzienne trasy wytyczane są między pracą, sklepem i domem. Grupa docelowaGrupą docelową kampanii „Las. Przystanek od codzienności” byli mieszkańcy Poznania i okolic, korzystający z komunikacji miejskiej oraz lubiący aktywne spędzanie czasu. StrategiaMimo tego, że miasto otoczone jest lasami, poznaniakom jest do nich nie po drodze. Zamiast wypoczywać na łonie natury, wolny czas wolą spędzać na spacerach w mieście lub spacerując po alejkach w centrach handlowych. Codziennie trasy wytyczane są między pracą, sklepem i domem. Właśnie dlatego pragnęliśmy przypomnieć mieszkańcom, że wystarczy wsiąść do tramwaju, aby znaleźć się w lesie. Z dala od wielkomiejskiego zgiełku, tłumu i pośpiechu. W miejscu gdzie można odpocząć, uprawiać sport i „naładować baterie”. Opis przebiegu kampaniiCzas: 16.05.2013 r. – 15.06.2013 r. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiGłównym nośnikiem reklamowym całej kampanii były wiaty tramwajowe oraz przestrzeń wokół nich. Wykorzystanie prawdziwych przystanków naturalnie łączyło się z hasłem kampanii oraz pozwoliło nam na dotarcie do określonej grupy odbiorców – młodych i mobilnych mieszkańców Poznania, którzy lubią spędzać aktywnie czas i mogliby korzystać z oferty Lasów Państwowych. EfektywnośćZ przystanków objętych akcją – przy ulicy Królowej Jadwigi, Fredry oraz Alejach Marcinkowskiego – korzysta średnio 30 tysięcy osób codziennie – jest to więc minimalna liczba osób, które bezpośrednio zetknęły się z akcją. KampanijnośćAkcja „Las. Przystanek od codzienności” nie była kontynuacją wcześniejszych działań. Po sukcesie poznańskich przystanków, podobną akcję przeprowadziła Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Gdańsku. Opis inicjatoraInicjatorem akcji była Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Poznaniu. W skład RDLP w Poznaniu wchodzi 25 nadleśnictw, do których należy 420 657 ha. lasów. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyJak przenieść las do miasta? Mimo ograniczeń nałożonych na agencję przy zmianie wiat przystankowych w leśne oazy, staraliśmy się, aby były jak najbardziej zielone i przyjazne mieszkańcom. Key visualem akcji było zdjęcie lasu, z jeleniem na pierwszym planie. Pod wiatami rozłożyliśmy prawdziwą trawę, a z obu stron wiaty ustawiliśmy duże drewniane donice z leśnymi drzewkami i kwiatami. Studenci kierunków leśnych rozdawali również mieszkańcom naklejki z leśnymi hasłami. |
Kraj | Polska |
Problemy społeczne | Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1% |
Nadawca | Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Poznaniu |
Wykonawca | dobocom, Visual Heads |
Adresaci | mieszkańcy Poznania |
Media | ambient, radio, social media |
Data zgłoszenia | 26.02.2014 |
Dodatkowe materiały | |